Komunikaty PR

Jak zrewidować strategię marketingową, by było w niej więcej ekologii?

2023-12-27  |  01:00
Biuro prasowe

3 na 4 Polaków jest zdania, że firmy powinny podejmować działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. W 2024 roku będzie rosła świadomość społeczeństwa w obszarze ESG i CSR. Konsumenci będą wymagać realnie podejmowanych działań przez przedsiębiorców, a także weryfikować, czy nie uprawiają oni zielonego kłamstwa, czyli greenwashingu. Jak zrewidować strategię marketingową, by było w niej więcej ekologii? Eksperci podpowiadają.

Koniec roku to dobry czas na to, aby przeanalizować działania podejmowane przez naszą firmę. To okres, gdy zmieniane są strategie działań, strategie biznesowe, komunikacyjne, a także marketingowe. Współcześni konsumenci są wymagający i bardziej świadomi. Co to znaczy dla firm? Oczekują między innymi, by przedsiębiorstwa, od których kupują produkty i usługi podejmowały działania z obszarów CSR. Potwierdzają to dane SEC Newgate ESG Monitor. 73 proc. Polaków jest zdania, że firmy powinny podejmować kroki na rzecz zrównoważonego rozwoju, 48 proc. badanych zwraca uwagę na to, czy producent lub usługodawca podejmuje aktywności z obszaru ESG. W jakie działania marketingowe zainwestować, by były one ekologiczne? Podpowiadamy.

Wybieraj biodegradowalne opakowania i odpowiednich dostawców

Niezależnie od tego, czym zajmuje się firma warto już dzisiaj przyjrzeć się, z jakich materiałów ona korzysta. W branży FMCG obserwujemy obecnie silny trend w kierunku biodegradowalnych opakowań produktów. Te są ekologiczne i mają minimalny wpływ na środowisko naturalne. Warto także odejść od plastiku np. plastikowych kubków do wody czy słomek. W ten sposób firma zbuduje nie tylko dobrą opinię o sobie na zewnątrz, ale i wśród pracowników.

Wiele firm informuje o tym, z jakich środków transportu korzysta. Niezależnie od tego, czy często wysyłamy towar, czy sporadycznie potrzebujemy kuriera – warto wybierać firmy, które posiadają ekologiczną flotę pojazdów. Współpracując z odpowiednimi podmiotami, sami jesteśmy postrzegani jako firma eko.

 

Należy drukować ekologicznie

W działaniach marketingowych warto wziąć pod uwagę kwestie związane z drukowaniem materiałów takich, jak banery czy ulotki. I wybierać firmy, które robią to w sposób ekologiczny. Na jakie aspekty zwrócić uwagę?

Istotną kwestią jest rodzaj tuszu, który jest wykorzystywany do drukowania. Rekomendujemy korzystanie z tuszów wodnych, niezawierających toksycznych rozpuszczalników, czyli solwentu. To neutralne ekologiczne tusze, które są całkowicie bezpieczne dla zdrowia pracowników drukarni, monterów oraz wszystkich odbiorców reklamy. Warto szukać miejsc, które wykorzystują papier z certyfikatem FSC. Dzięki temu wspieramy zrównoważoną gospodarkę leśną – wyjaśnia Robert Dąbrowski, CEO Recevent. – I eliminować wszelkie marnotrawstwo. Dla przykładu ścinki papieru można wykorzystywać do pakowania paczek.

Green marketing w kampaniach firm

Do tematu green marketingu warto podejść szerzej. Wybrane firmy organizują akcje marketingowe, które mają na celu wspieranie zrównoważonego rozwoju. Wybrane przedsiębiorstwa tworzą fundusze na rzecz ochrony przyrody. Inne zaś zachęcają swoich partnerów do włączania się w inicjatywy proekologiczne lub podpisywania wspólnych paktów na rzecz ekologii.

 

Jak w takim razie ułożyć strategię marketingową, by ta była ekologiczna? Przede wszystkim należy mieć na uwadze, jak prowadzona przez nas działalność wpływa na środowisko naturalne. Kolejnym krokiem jest zweryfikowanie oczekiwań odbiorców naszej marki. W tym celu warto przeprowadzić ankiety i zapytać, czego kontrahenci i konsumenci chcą od marki. W ten sposób możemy stworzyć rzetelny dokument, który przełoży się na realne działania.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania Biuro prasowe
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,
Firma Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki
2025-02-27 | 15:00

Costa Coffee startuje z franczyzą. Pierwszy lokal to współpraca z Klubem Fikołki

Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.