Jakich inspiracji aranżacyjnych szukali Polacy w 2019 roku?
Chcąc wykończyć czy wyremontować mieszkanie, często sięgamy po wskazówki z portali i mediów społecznościowych. Czego poszukiwaliśmy w internecie w minionym roku? Jakie trendy wnętrzarskie spotkały się z największym zainteresowaniem?
Mogłoby się wydawać, że w urządzaniu własnego „M” nie ma nic prostszego – wystarczy przy wszelkich wyborach kierować się własnym gustem. Jednak nic bardziej mylnego! Przy wykańczaniu kolejnych pomieszczeń może dopaść nas zmęczenie i zniechęcenie, a wskutek tego będziemy chcieli jak najszybciej znaleźć wyposażenie, które nam odpowiada. W natłoku spraw możemy także zapomnieć o niektórych elementach wystroju. Po inspiracje sięgamy wówczas do internetu, gdzie zdjęcia pomieszczeń czy porady architektów wnętrz mogą być wyjątkowo przydatne.
Salon w centrum zainteresowań
W 2019 roku, szukając pomysłów na remont, najczęściej wpisywaliśmy w Google hasło „inspiracje salon”. To właśnie to pomieszczenie, w którym przebywamy na co dzień z rodziną, stało się głównym celem remontów Polaków. Największy wzrost zainteresowania tą frazą przypadał na przełom czerwca i lipca – czyli początek wakacji. Niewykluczone, że to właśnie rozpoczęcie sezonu urlopowego miał wpływ na podejmowanie decyzji o zmianach.
– Wraz z nadejściem nowej pory roku, wakacji, roku szkolnego czy kalendarzowego rośnie w nas potrzeba zmian. Poszukiwanie pomysłów na pomieszczenia nie musi jednak oznaczać kapitalnego remontu. Wielu ludzi kupujących nowe mieszkania stara się urządzić wnętrze w bazowych, neutralnych tonach, by móc cyklicznie zmieniać jego charakter – czy to za sprawą wprowadzenia intensywnego koloru, ciekawych dodatków, czy choćby tkanin i różnorodnych faktur. Drobne zmiany nie obciążą budżetu – doradza Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom”.
Marmur, industrializm i malowanie płytek
Z kolei najszybciej rosnącym pod względem częstości wyszukiwań w Google hasłem było „urządzanie łazienki”. Najczęściej szukaliśmy pomysłów na marmur, aranżacji w stylu industrialnym, a także informacji o malowaniu płytek oraz panelach winylowych. Te ostatnie mogą świadczyć o dużym zainteresowaniu remontami – zwłaszcza tymi, które można wykonać samodzielnie.
Kącik dla uczennicy
Najczęściej zadawanym pytaniem rozpoczynającym się od „jak urządzić...” było „jak urządzić pokój dla dziewczynki”. Wzrost zainteresowania odnotowano w okresie jesiennym – począwszy od końca sierpnia, aż do końca listopada. Niewykluczone, że ma to związek z początkiem roku szkolnego, kiedy rodzice myślą o przystosowaniu pokoju pociechy do starszej klasy lub do pójścia do szkoły. Wyzwaniem była także aranżacja wspólnego wnętrza dla dwójki dzieci, na co wskazuje popularność fraz typu „pokój dla dwóch chłopców” czy „mały pokój dla dwójki dzieci”.
Meble, nie kolory
W ubiegłym roku Polacy najczęściej szukali informacji o stylu loftowym – zwłaszcza w urządzaniu sypialni i kuchni, a także o połączeniu czerni i drewna. Jesienią znacznie wzrosły wyszukiwania konsoli do przedpokoju. Internauci woleli poszukiwać pomysłów na meble niż na kolorystykę. Modnych zestawień szukali – poza wynikami Google – na portalu Homebook i w katalogu Ikea (hasła te były często łączone z frazami dotyczącymi aranżacji).
Wyzwania w 2019
Wśród największych wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, wymienić można niewielką powierzchnię pokoi oraz skosy na poddaszu. Chętnie poszukiwaliśmy kreatywnych pomysłów na wykorzystanie każdej przestrzeni.
– Obecnie rośnie popularność mieszkań dwupokojowych – zwłaszcza wśród osób rozpoczynających samodzielne życie w nowym mieście. Projektując osiedla takie jak Pixel House – w pobliżu dużych biurowców, chcemy uwzględniać potrzeby tych, którym zależy przede wszystkim na niewielkiej odległości do pracy i dogodnej lokalizacji, a nie ogromnym metrażu. Dziś mamy przecież do dyspozycji różnorodne rozwiązania do mniejszych lokali – jak choćby modułowe lub wielofunkcyjne meble. Uczymy się wykorzystywać przestrzeń w efektywny sposób, a Internet jest doskonałym narzędziem do czerpania inspiracji w tym zakresie – podsumowuje Emil Basta.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.