Komunikaty PR

Jakich inspiracji aranżacyjnych szukali Polacy w 2019 roku?

2020-01-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Chcąc wykończyć czy wyremontować mieszkanie, często sięgamy po wskazówki z portali i mediów społecznościowych. Czego poszukiwaliśmy w internecie w minionym roku? Jakie trendy wnętrzarskie spotkały się z największym zainteresowaniem? 

Mogłoby się wydawać, że w urządzaniu własnego „M” nie ma nic prostszego – wystarczy przy wszelkich wyborach kierować się własnym gustem. Jednak nic bardziej mylnego! Przy wykańczaniu kolejnych pomieszczeń może dopaść nas zmęczenie i zniechęcenie, a wskutek tego będziemy chcieli jak najszybciej znaleźć wyposażenie, które nam odpowiada. W natłoku spraw możemy także zapomnieć o niektórych elementach wystroju. Po inspiracje sięgamy wówczas do internetu, gdzie zdjęcia pomieszczeń czy porady architektów wnętrz mogą być wyjątkowo przydatne.

Salon w centrum zainteresowań

W 2019 roku, szukając pomysłów na remont, najczęściej wpisywaliśmy w Google hasło „inspiracje salon”. To właśnie to pomieszczenie, w którym przebywamy na co dzień z rodziną, stało się głównym celem remontów Polaków. Największy wzrost zainteresowania tą frazą przypadał na przełom czerwca i lipca – czyli początek wakacji. Niewykluczone, że to właśnie rozpoczęcie sezonu urlopowego miał wpływ na podejmowanie decyzji o zmianach. 

Wraz z nadejściem nowej pory roku, wakacji, roku szkolnego czy kalendarzowego rośnie w nas potrzeba zmian. Poszukiwanie pomysłów na pomieszczenia nie musi jednak oznaczać kapitalnego remontu. Wielu ludzi kupujących nowe mieszkania stara się urządzić wnętrze w bazowych, neutralnych tonach, by móc cyklicznie zmieniać jego charakter – czy to za sprawą wprowadzenia intensywnego koloru, ciekawych dodatków, czy choćby tkanin i różnorodnych faktur. Drobne zmiany nie obciążą budżetu – doradza Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom”.

Marmur, industrializm i malowanie płytek

Z kolei najszybciej rosnącym pod względem częstości wyszukiwań w Google hasłem było „urządzanie łazienki”. Najczęściej szukaliśmy pomysłów na marmur, aranżacji w stylu industrialnym, a także informacji o malowaniu płytek oraz panelach winylowych. Te ostatnie mogą świadczyć o dużym zainteresowaniu remontami – zwłaszcza tymi, które można wykonać samodzielnie.

Kącik dla uczennicy

Najczęściej zadawanym pytaniem rozpoczynającym się od „jak urządzić...” było „jak urządzić pokój dla dziewczynki”. Wzrost zainteresowania odnotowano w okresie jesiennym – począwszy od końca sierpnia, aż do końca listopada. Niewykluczone, że ma to związek z początkiem roku szkolnego, kiedy rodzice myślą o przystosowaniu pokoju pociechy do starszej klasy lub do pójścia do szkoły. Wyzwaniem była także aranżacja wspólnego wnętrza dla dwójki dzieci, na co wskazuje popularność fraz typu „pokój dla dwóch chłopców” czy „mały pokój dla dwójki dzieci”.

Meble, nie kolory

W ubiegłym roku Polacy najczęściej szukali informacji o stylu loftowym – zwłaszcza w urządzaniu sypialni i kuchni, a także o połączeniu czerni i drewna. Jesienią znacznie wzrosły wyszukiwania konsoli do przedpokoju. Internauci woleli poszukiwać pomysłów na meble niż na kolorystykę. Modnych zestawień szukali – poza wynikami Google – na portalu Homebook i w katalogu Ikea (hasła te były często łączone z frazami dotyczącymi aranżacji). 

Wyzwania w 2019

Wśród największych wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, wymienić można niewielką powierzchnię pokoi oraz skosy na poddaszu. Chętnie poszukiwaliśmy kreatywnych pomysłów na wykorzystanie każdej przestrzeni.

Obecnie rośnie popularność mieszkań dwupokojowych – zwłaszcza wśród osób rozpoczynających samodzielne życie w nowym mieście. Projektując osiedla takie jak Pixel House – w pobliżu dużych biurowców, chcemy uwzględniać potrzeby tych, którym zależy przede wszystkim na niewielkiej odległości do pracy i dogodnej lokalizacji, a nie ogromnym metrażu. Dziś mamy przecież do dyspozycji różnorodne rozwiązania do mniejszych lokali – jak choćby modułowe lub wielofunkcyjne meble. Uczymy się wykorzystywać przestrzeń w efektywny sposób, a Internet jest doskonałym narzędziem do czerpania inspiracji w tym zakresie – podsumowuje Emil Basta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe Biuro prasowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Prawo

Wdrożenie dyrektywy o jawności wynagrodzeń będzie dużym wyzwaniem dla ustawodawcy. Pracodawcy muszą się liczyć z nowymi obowiązkami

Za niespełna półtora roku do polskiego prawa powinna zostać wdrożona dyrektywa o jawności wynagrodzeń, która nałoży na pracodawców obowiązek informowania kandydatów do pracy o widełkach płacowych dla oferowanych stanowisk. Także każdy zatrudniony pracownik będzie miał prawo do informacji na temat średnich wynagrodzeń osób zajmujących podobne stanowiska lub wykonujących pracę o tej samej wartości. Dla pracodawców oznacza to konieczność usystematyzowania siatki płac, a także – w niektórych przypadkach – ich raportowania.

Polityka

Na skrajnie prawicową AfD chce głosować co piąty Niemiec. Coraz więcej zwolenników ma jej polityka migracyjna i energetyczna

W poprzednich wyborach do Bundestagu w 2021 roku Alternatywa dla Niemiec (AfD) uzyskała 10 proc. głosów. Najnowsze sondaże przed lutowymi wyborami dają jej dwukrotnie większe poparcie, tym samym prawicowo-populistyczna partia może stać się drugą siłą polityczną. Coraz więcej Niemców popiera postulaty AfD – 68 proc. chce zaostrzenia polityki migracyjnej, podobny odsetek popiera wykorzystanie energii jądrowej, a blisko połowa – budowę nowych elektrowni.

Konsument

Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa

Alkohol staje się coraz mniej popularny wśród młodzieży, przede wszystkim w grupie wiekowej 15–16 lat, ale pozytywne zmiany widoczne są również w grupie 17- i 18-latków – wynika z badania ESPAD z 2024 roku przedstawionego niedawno podczas konferencji w Sejmie. Mniej nastolatków niż 20 lat temu przyznaje się do zakupu alkoholu i tych, którzy oceniają, że jest on łatwy do zdobycia. Wciąż jednak na wysokim poziomie utrzymuje się odsetek młodzieży, która pije w sposób ryzykowny. Ministerstwo Zdrowia zapowiada działania ograniczające sprzedaż alkoholu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.