Komunikaty PR

Jeśli nie e-biznes – to co? Alternatywa dla mniejszych przedsiębiorców

2020-10-28  |  01:00

W obecnej sytuacji wchodzenie w sferę online jest niezwykle korzystnym rozwiązaniem. Co jednak z drobniejszymi przedsiębiorcami, którzy nie mają środków na drogie rozwiązania IT, a ich firma zawsze była “blisko ludzi”? W co opłaca się inwestować w niepewnych czasach koronawirusa?  

W raporcie Rankingu Sklepów Internetowych 2020 Opineo.pl czytamy, że e-commerce stał się wielkim wygranym pandemii. Przez ostatnie miesiące dużo mówi się także o tym, że przeniesienie firmy do internetu jest dziś koniecznością, a inwestycje w sklepy internetowe, aplikacje lojalnościowe czy technologie click&collect są najbardziej opłacalne.

Czy to oznacza, że w dobie obostrzeń i restrykcji prowadzenie stacjonarnego biznesu jest z góry skazane na porażkę? Z pewnością nie – przykładem jest tu branża lodowa, która wyszła z kryzysu obronną ręką i pokazała, że lodziarnie są dobrym pomysłem na działalność w czasach koronawirusa.

– Oczywiście, na początku lockdownu nie wiedzieliśmy, jak nasza branża sprosta temu wyzwaniu. Dzisiaj, bogatsi o doświadczenia ostatnich miesięcy dokładnie widzimy, że ten biznes faktycznie się sprawdza. Świadczą o tym obroty naszych franczyzobiorców, którzy w szczycie sezonu zaliczyli nawet 50% wzrosty w porównaniu do lat poprzednich – mówi Radosław Charubin, właściciel marek LodyBonano oraz Wytwórni Lodów Polskich “u Lodziarzy”. – Należy mieć na uwadze, że nie wszyscy przedsiębiorcy chcą wchodzić w sferę online – nie mają takich zasobów, nie czują tego rynku, nie chcą inwestować czasu w uczenie się technologii. Własna lodziarnia może być więc dla nich bardzo atrakcyjną alternatywą.

 

Pomysł na biznes dodatkowy

Inwestycja w koncept franczyzowy zwykle zamyka się w ok. 20 tys. zł. Jest to stosunkowo niska kwota, a biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z produktem wysokomarżowym, zwrot następuje już po kilku miesiącach działalności. Dla wielu przedsiębiorców franczyza lodowa jest biznesem dodatkowym, dlatego sezonowość przemawia na korzyść tego rozwiązania.

 Szybki, intensywny sezon pozwala wygenerować naprawdę zadowalające zyski, a zarządzanie lodziarnią nie jest skomplikowaną sprawą – tłumaczy Radosław Charubin i dodaje: – Eksperci są zgodni co do tego, że koronawirus będzie nam towarzyszył jeszcze przez najbliższe lata, a czasowe ograniczenia w handlu i usługach pewnie staną się naszą codziennością. Lodziarnie działają głównie w ciepłych miesiącach, a to znacząco zmniejsza prawdopodobieństwo zastojów w sprzedaży. Taki lokal może więc stanowić solidne wsparcie dla przedsiębiorców, którzy funkcjonują też na innych polach, bardziej obciążonych ryzykiem restrykcji.

Dlaczego to może się udać?

Na lodziarnię franczyzową często decydują się właściciele osiedlowych sklepów, drobnych punktów usługowych, restauracji czy cukierni. Wśród nich są także osoby na co dzień pracujące na etacie, którzy traktują lokal franczyzowy jako solidne wsparcie dla domowego budżetu.

– W obecnej sytuacji nikt nie jest w stanie zagwarantować nam sukcesu, jednak ostatnie pół roku pozwoliło przedsiębiorcom przetestować różne rozwiązania. My zamknęliśmy sezon na plusie, a dotychczasowi franczyzobiorcy są w ogromnej większości zadowoleni ze swoich wyników. To pozwala nam sądzić, że inwestycja we franczyzę lodową ma duże szanse powodzenia – podsumowuje Radosław Charubin.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje Biuro prasowe
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od
Firma Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność
2025-06-17 | 13:45

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, oficjalnie rozpoczęła
Firma Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
2025-06-06 | 11:00

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG

Saïd Business School na Uniwersytecie Oksfordzkim oraz AICPA & CIMA ogłosiły rozpoczęcie drugiego wspólnego programu dla wyższej kadry kierowniczej w zakresie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.