Jeszcze więcej rozrywki w Europie Centralnej
Valkea Media
Ficowskiego 15
01-747 Warszawa
jzelazinska|valkea.com| |jzelazinska|valkea.com
731 111 944
https://valkea.com/
Europa Centralna w Gliwicach – największe na Śląsku centrum handlowo-rozrywkowe – poszerza swoją ofertę o kolejne atrakcje. Jeszcze w styczniu działalność w obiekcie rozpocznie Akademia Driftingu Crazy Carts. Do oficjalnego otwarcia przygotowuje się też Funzeum – największa w Polsce ekspozycja multisensorycznych instalacji umożliwiających zrozumienie działania światła i kolorów.
Zarządzana przez Sierra Balmain Europa Centralna z ogromną konsekwencją wdraża do realizacji kolejne koncepty z segmentu rozrywka. Zgodnie ze strategią rozwoju obiektu – zarządca stawia przede wszystkim na oryginalne, niedostępne nigdzie indziej formy spędzania wolnego czasu, wpisujące się w trend atrakcji tzw. nowej generacji, czyli miejsc pobudzających wyobraźnię, kreatywnych i angażujących.
W Europie Centralnej znajdują się już największa w Polsce makieta kolejowa, jedyny w Gliwicach park trampolin, wystawy: akwarystyczno-terrarystyczna, klocków Lego czy egzotycznych pająków. Teraz powierzchnię 882 m² zajmie tor Crazy Carts przeznaczony do nowo rozwijającej się dyscypliny sportu – jazdy elektrycznymi gokartami imitującej driftowanie, czyli poruszanie się w poślizgu. Na finiszu jest też projekt Funzeum. Przy użyciu nowoczesnych technologii stworzono ponad 50 multimedialnych instalacji edukacyjno-rozrywkowych bazujących na grze światła, kolorów i optycznych złudzeń. To największa tego typu ekspozycja w Polsce – zlokalizowana na prawie 4000 m², inspirowana m.in. TeamLab Borderless w Tokio, czyli największym muzeum sztuki cyfrowej na świecie. W Europie Centralnej klienci będą mogli zagrać na mierzącym prawie 12 metrów pianinie podłogowym, odwiedzić fluorescencyjny las czy spacerować wśród gigantycznych kwiatów.
„Nasze aspiracje bycia jednym z najbardziej unikatowych kompleksów handlowo-rozrywkowych w Polsce nabrały realnych kształtów. Umacniamy się w tym segmencie działalności, ale w bardzo przemyślany sposób. Szukamy oryginalnych konceptów, ponieważ mamy świadomość tego, że wymagania klientów też się zmieniają i chcą być oni zaskakiwani niestandardowymi pomysłami. Tworzymy zatem ofertę, jakiej nigdzie indziej nie znajdą. Widzimy, że to procentuje i przekłada się na wskaźniki odwiedzalności” – mówi Katarzyna Lenartowicz, dyrektorka Centrum Handlowego Europa Centralna w Gliwicach.
W związku z coraz większym zainteresowaniem odwiedzających, Europa Centralna zdecydowała się na wprowadzenie internetowego systemu zakupu swojej oferty rozrywkowej i gastronomicznej, z której można skorzystać za pomocą bonu turystycznego. Centrum jest jedynym w Polsce obiektem tego typu, w którym taka forma finansowania rodzinnych atrakcji jest możliwa.
____
Europa Centralna w Gliwicach – jedno z największych centrów handlowych w Polsce będące połączeniem parku handlowego oraz galerii. Powierzchnia obiektu sięga 67 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej; dodatkowo centrum dysponuje naziemnym parkingiem na 2,3 tys. miejsc postojowych. Wśród klientów dominują mieszkańcy Aglomeracji Śląskiej i Opolszczyzny, a także turyści odwiedzający obiekt z racji bliskości autostrad A1 i A4. Europa Centralna systematycznie poszerza swoją ofertę handlowo-usługową, ze szczególnym naciskiem na sektor home decor, oraz rozbudowuje bazę rozrywki i aktywnego spędzania wolnego czasu. Do głównych najemców Europy Centralnej należą m.in. Jula, Castorama, Jysk, H&M, Reserved, CCC. W centrum znajduje się także Punkt Odbioru zamówień IKEA.
Zarządcą Europy Centralnej jest Sierra Balmain dysponująca portfolio obejmującym ponad 1 170 umów najmu o wartości ponad 1 mld euro. Firma specjalizuje się w usługach w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use oraz w obszarze zarządzania powierzchniami logistycznymi. Dzięki kompleksowej znajomości rynku lokalnego oraz międzynarodowemu doświadczeniu, Sierra Balmain posiada kwalifikacje, zasoby i możliwości obsługi wszystkich aspektów zarządzania nieruchomościami, prowadzenia najmu oraz realizacji inwestycji.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.