JTI Polska ponownie najlepszym pracodawcą w Polsce
JTI Polska
Aleje Jerozolimskie 100
00-864 Warszawa
agata.kwiek|jti.com| |agata.kwiek|jti.com
22 381 81 81
https://www.jti.com/pl/europe/poland
JTI Polska (część Grupy Japan Tobacco International) zajęła 1. miejsce w prestiżowej klasyfikacji Top Employers Polska 2020, obejmującej najlepszych pracodawców w naszym kraju. To już drugi rok z rzędu kiedy firma staje na najwyższym stopniu podium w ramach konkursu i piąty rok, kiedy klasyfikowana jest w najlepszej trójce.
JTI zatrudnia obecnie 2300 pracowników, w tym 1800 w fabrykach w Starym Gostkowie w woj. łódzkim.
Organizacje certyfikowane jako Top Employers zapewniają swoim pracownikom doskonałe warunki pracy, dzięki wdrażaniu wysokich standardów HR i tworzeniu najlepszego środowiska pracy zgodnie z ideą „ludzie są najważniejsi”.
– Jesteśmy dumni, że nasze podejście do pracowników zostało ponownie docenione tytułem najlepszego pracodawcy. Jest to dla nas ogromnie ważne wyróżnienie i dowód na to, że stawianie ludzi na pierwszym miejscu jest jedyną słuszną strategią. – powiedział Andrzej Skubiszewski, Prezes Zarządu JTI Polska.
W tegorocznej edycji certyfikowano ponad 60 firm, które były oceniane pod względem praktyk z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi w 10 kategoriach obejmujących m. in.: pozyskiwanie talentów, zarządzanie wynikami, szkolenia, rozwój umiejętności przywódczych, kariera i planowanie sukcesji, wynagrodzenia i świadczenia oraz kultura organizacyjna.
W swoje nowoczesne zakłady w Starym Gostkowie k. Łodzi, wytwarzające papierosy, tytoń do palenia oraz innowacyjne wyroby tytoniowe, JTI Polska zainwestowała już ponad 800 milionów dolarów. W ubiegłym roku firma ogłosiła kolejną ważną inwestycję – otwarcie Globalnego Centrum Usług Biznesowych w Warszawie, w którym pracę znajdzie kolejne 850 osób. Tym samym firma zwiększy całkowite zatrudnienie w Polsce do 3000 osób.
– W JTI wierzymy, że utalentowani i dobrze wykwalifikowani pracownicy rozwijają nasz biznes. I to się sprawdza, bo obecnie jesteśmy najszybciej rosnącą firmą tytoniową na krajowym rynku. Mocno wspieramy naszych ludzi w rozwoju oraz budowaniu kariery, a ponad 75 proc. stanowisk kierowniczych obsadzamy w drodze rekrutacji wewnętrznej. Nasi ludzie rozwijają się więc równie intensywnie jak cała firma. – podkreślił Andrzej Skubiszewski.
JTI została też wyróżniona w skali europejskiej oraz globalnej certyfikatami Top Employers Europe oraz Global. JTI Polska znajduje się w gronie najlepszych pracodawców od 11 lat, czyli od początku certyfikacji Top Employers w Polsce.
***
O JTI Polska
JTI Polska powstała w 2008 r., po przejęciu przez JTI brytyjskiej Grupy Gallaher, do której należały zakłady w Starym Gostkowie. JTI jest najszybciej rozwijającą się firmą na polskim rynku tytoniowym* i zatrudnia obecnie 2300 osób. Firma zajmuje trzecią pozycję na polskim rynku, z udziałem ponad 18,7 proc. w rynku papierosów oraz 20 proc. w rynku tytoniu do palenia**. W jej ofercie znajdują się produkty tytoniowe marek Winston, Camel i LD oraz e-papierosy Logic Compact.
W 2017 r. w uznaniu rozwoju biznesu, zaangażowania społecznego oraz nadzwyczajnej troski o pracowników, Business Centre Club przyznał firmie tytuł „Lidera Polskiego Biznesu”, a w 2018 r. – „Ambasadora polskiej gospodarki” w kategorii „Kreator rozwiązań XXI wieku".
O JTI
JTI (Japan Tobacco International) to czołowa międzynarodowa firma tytoniowa działająca w ponad 130 krajach, należąca do Grupy Japan Tobacco. Jest globalnym właścicielem marek Winston (drugiej na świecie pod względem sprzedaży) oraz Camel poza Stanami Zjednoczonymi. Inne globalne marki to Mevius i LD. Dzięki rozpoznawalnej w świecie marce Logic, JTI jest również ważnym graczem na rynku papierosów elektronicznych, a od 2011 r. jest obecna w kategorii podgrzewanych wyrobów tytoniowych dzięki marce PLOOM.
Siedzibą JTI jest Genewa (Szwajcaria). JTI zatrudnia na całym świecie ponad 45 tys. osób i przez sześć ostatnich lat była wyróżniana nagrodą Global Top Employer przyznawaną najlepszym międzynarodowym pracodawcom. Więcej na: www.jti.com
---
* Źródło: JTI za Nielsen – JTI Polska odnotowała najszybszy wzrost udziałów wśród konkurentów w kategoriach papierosów (+1,8 pp.) oraz tytoniu do palenia (+6,7 pp.). Cała Polska z dyskontami (suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy chemiczne, sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe), sprzedaż wolumenowa, styczeń 2019 – grudzień 2019.
** Źródło: JTI za Nielsen – JTI Polska jest producentem numer 3 na rynku w kategorii papierosów (18,7% udziału w kategorii) oraz tytoniu do palenia (20% udziału w kategorii). Cała Polska z dyskontami (suma rynków: hipermarkety, supermarkety bez dyskontów, dyskonty, sklepy chemiczne, sklepy spożywcze, kioski, stacje benzynowe), sprzedaż wolumenowa, styczeń 2019 – grudzień 2019.

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Cyfrowe Priorytety Polskiej Prezydencji w Radzie Unii Europejskiej

Rok 2024 jest rekordowym pod względem niewypłacalności na świecie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.