Komunikaty PR

Jubileusz Grupy Sokołów

2020-09-01  |  18:00
Biuro prasowe

Ta fuzja dała początek jednemu z największych i najnowocześniejszych producentów mięsa i wędlin w Centralno-Wschodniej Europie. Przez 20 lat funkcjonowania na rynku Grupa Sokołów systematycznie się rozwija. Zaplanowana strategia i przemyślane inwestycje pozwalają zwiększać zdolności produkcyjne i wartość sprzedaży. Sokołów jest niekwestionowanym liderem innowacyjności, efektywnie łącząc w swych działaniach tradycję z nowoczesnością. Grupa osiągnęła i ugruntowała mocną pozycję na rynku krajowym i rynkach zagranicznych oraz pozostaje w gronie liderów branży mięsnej w Polsce.

Grupa Sokołów – początki i rozwój

1 września 2000 roku sfinalizowane zostało połączenie spółek Grupy Farm Food S.A. (posiadającej zakłady w Czyżewie, Jarosławiu oraz Tarnowie) z Grupą Sokołów (posiadającą zakłady w Sokołowie Podlaskim i Kole). Dzięki tej fuzji powstała Grupa Sokołów – silne, prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo.

W 2001 roku został powołany nowy Zarząd, pod przewodnictwem Prezesa Bogusława Miszczuka, w niemal niezmienionym składzie działający do dziś. Wieloletnia, sprawna współpraca, praktyczna znajomość branży, bogate doświadczenie wszystkich członków Zarządu wpływają na efektywne kierowanie firmą na co dzień. W 2006 r. głównym inwestorem Grupy został Saturn Nordic Holding AB, a następnie w 2014 r. głównym udziałowcem Grupy Sokołów została międzynarodowa Grupa Danish Crown – największy eksporter mięsa na świecie i największa firma przetwórstwa mięsnego w Europie.

Grupa Sokołów nieustannie zwiększa swój potencjał produkcyjny. Na przestrzeni 20 lat, oprócz kluczowych inwestycji rozwijających zakłady, Grupa powiększyła się o Zakład Pozmeat w Robakowie (2007 r.) oraz przejęła Spółki Grupy Gzella w 2018 r. W czerwcu tego roku przy Oddziale Sokołów S.A. w Osiu został uruchomiony nowy zakład przetwórstwa drobiu.

Dziś Grupa Sokołów to 8 nowoczesnych, wyspecjalizowanych zakładów w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu, Tarnowie i Osiu, a także 5 spółek zależnych (Sokołów Logistyka, Sokołów Service, Agro Sokołów, Marka „Sokołów-Service” i Gzella Net), sieć 38 centrów dystrybucji i ponad 300 sklepów własnych.

Sukcesy w zmiennej koniunkturze

Mimo wielu wyzwań wspólnych dla całej branży mięsnej oraz zmieniających się uwarunkowań rynkowych Grupie Sokołów udaje się zachować dynamiczny rozwój, którego potwierdzeniem są osiągane wzrosty dotyczące wszystkich istotnych wskaźników. Na przestrzeni 20 lat, wartość

sprzedaży wzrosła o ponad 700%, a masa sprzedaży zwiększyła się o ponad 570%. Produkty Sokołów są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie. Marka Sokołów pozostaje jedną z najcenniejszych polskich marek.

Pracownicy – siła napędowa Sokołowa

Dziś w Grupie Sokołów pracuje niemal 9500 osób, co w porównaniu z 2000 r. oznacza wzrost o prawie 4500 pracowników. Jak podkreśla Prezes Zarządu Sokołów S.A., Bogusław Miszczuk, to właśnie pracownicy stoją za sukcesem Grupy. – Sercem Sokołowa są bez wątpienia ludzie, którzy tu pracują – mówi Bogusław Miszczuk – To im należą się wyrazy uznania i podziękowania za czynny udział w rozwoju naszej firmy. Wiedza, doświadczenie, codzienne zaangażowanie naszych Pracowników mają największe znaczenie w osiąganiu przez Grupę tak dobrych wyników.

Innowacyjne podejście

Grupa Sokołów zawsze stawiała na innowacyjne rozwiązania w technologii produkcji. Z roku na rok inwestycje w zakładach produkcyjnych Grupy systematycznie rosną, dzięki czemu wszystkie zakłady Sokołów S.A. należą do najnowocześniejszych w Polsce i Europie. Sokołów nieustannie poszerza i modyfikuje asortyment, dostosowując go do najnowszych trendów żywieniowych i potrzeb konsumentów. Każdego roku wprowadzany jest szeroki wybór nowości produktowych, a wśród znanych i cenionych linii można wymienić m.in. Naturrino (linia naturalnych wędlin), Sokoliki (dedykowana linia produktów dla dzieci, wyróżniająca się krótkim i czystym składem), Snacks&Chips (wyśmienite przekąski mięsne), Ucztę Qulinarną (dojrzewającą wołowinę z Sokołowa), Drób Premium (najwyższej jakości wędliny drobiowe), Gzella – wędliny z Borów, Z Gruntu Dobre (linia produktów roślinnych).

Społecznie odpowiedzialni

Jednym z kluczowych  elementów strategii rozwoju Grupy Sokołów jest społeczna odpowiedzialność, która wyraża się w licznych działaniach proekologicznych, wsparciu społeczności lokalnych oraz zrównoważonej produkcji żywności. Innowacje technologiczne wprowadzane w poszczególnych zakładach Grupy Sokołów, pozwalają na skuteczne podniesienie efektywności energetycznej przy ograniczeniu zużycia wody i surowców energetycznych oraz znacznym ograniczeniu emisji CO2. – Już od początku istnienia Grupy przyjęliśmy taki kierunek rozwoju, który jest zgodny z dbałością o środowisko – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Z okazji naszego jubileuszu, chcemy jeszcze mocniej przyczynić się do ochrony przyrody, dlatego z wielką przyjemnością już niedługo przeprowadzimy akcję sadzenia 20 tysięcy drzew.

Plany na przyszłość

Plany Grupy Sokołów na nadchodzące lata obejmują dalszy dynamiczny rozwój zakładów, aby były w stanie sprostać kolejnym, nowym wyzwaniom rynkowym i oczekiwaniom konsumentów. – Te 20 lat były bez wątpienia okresem wytężonej pracy, ale też ogromnej satysfakcji – podkreśla Bogusław Miszczuk. – Jestem dumny, iż nasze starania przynoszą efekt w postaci zaufania, jakim obdarzyły nas miliony Polaków, którzy sięgają po nasze produkty, ceniąc ich jakość i smak. Jestem przekonany, że przed nami kolejne, równie wspaniałe jubileusze. Stabilna, mocna pozycja firmy i potencjał, który tkwi w naszych Pracownikach, pozwalają mi z optymizmem patrzeć w przyszłość.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Konsument

Polityka

Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.

Handel

Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.