Komunikaty PR

Jubileusz Grupy Sokołów

2020-09-01  |  18:00
Biuro prasowe

Ta fuzja dała początek jednemu z największych i najnowocześniejszych producentów mięsa i wędlin w Centralno-Wschodniej Europie. Przez 20 lat funkcjonowania na rynku Grupa Sokołów systematycznie się rozwija. Zaplanowana strategia i przemyślane inwestycje pozwalają zwiększać zdolności produkcyjne i wartość sprzedaży. Sokołów jest niekwestionowanym liderem innowacyjności, efektywnie łącząc w swych działaniach tradycję z nowoczesnością. Grupa osiągnęła i ugruntowała mocną pozycję na rynku krajowym i rynkach zagranicznych oraz pozostaje w gronie liderów branży mięsnej w Polsce.

Grupa Sokołów – początki i rozwój

1 września 2000 roku sfinalizowane zostało połączenie spółek Grupy Farm Food S.A. (posiadającej zakłady w Czyżewie, Jarosławiu oraz Tarnowie) z Grupą Sokołów (posiadającą zakłady w Sokołowie Podlaskim i Kole). Dzięki tej fuzji powstała Grupa Sokołów – silne, prężnie rozwijające się przedsiębiorstwo.

W 2001 roku został powołany nowy Zarząd, pod przewodnictwem Prezesa Bogusława Miszczuka, w niemal niezmienionym składzie działający do dziś. Wieloletnia, sprawna współpraca, praktyczna znajomość branży, bogate doświadczenie wszystkich członków Zarządu wpływają na efektywne kierowanie firmą na co dzień. W 2006 r. głównym inwestorem Grupy został Saturn Nordic Holding AB, a następnie w 2014 r. głównym udziałowcem Grupy Sokołów została międzynarodowa Grupa Danish Crown – największy eksporter mięsa na świecie i największa firma przetwórstwa mięsnego w Europie.

Grupa Sokołów nieustannie zwiększa swój potencjał produkcyjny. Na przestrzeni 20 lat, oprócz kluczowych inwestycji rozwijających zakłady, Grupa powiększyła się o Zakład Pozmeat w Robakowie (2007 r.) oraz przejęła Spółki Grupy Gzella w 2018 r. W czerwcu tego roku przy Oddziale Sokołów S.A. w Osiu został uruchomiony nowy zakład przetwórstwa drobiu.

Dziś Grupa Sokołów to 8 nowoczesnych, wyspecjalizowanych zakładów w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu, Tarnowie i Osiu, a także 5 spółek zależnych (Sokołów Logistyka, Sokołów Service, Agro Sokołów, Marka „Sokołów-Service” i Gzella Net), sieć 38 centrów dystrybucji i ponad 300 sklepów własnych.

Sukcesy w zmiennej koniunkturze

Mimo wielu wyzwań wspólnych dla całej branży mięsnej oraz zmieniających się uwarunkowań rynkowych Grupie Sokołów udaje się zachować dynamiczny rozwój, którego potwierdzeniem są osiągane wzrosty dotyczące wszystkich istotnych wskaźników. Na przestrzeni 20 lat, wartość

sprzedaży wzrosła o ponad 700%, a masa sprzedaży zwiększyła się o ponad 570%. Produkty Sokołów są dostępne w ponad 40 krajach na całym świecie. Marka Sokołów pozostaje jedną z najcenniejszych polskich marek.

Pracownicy – siła napędowa Sokołowa

Dziś w Grupie Sokołów pracuje niemal 9500 osób, co w porównaniu z 2000 r. oznacza wzrost o prawie 4500 pracowników. Jak podkreśla Prezes Zarządu Sokołów S.A., Bogusław Miszczuk, to właśnie pracownicy stoją za sukcesem Grupy. – Sercem Sokołowa są bez wątpienia ludzie, którzy tu pracują – mówi Bogusław Miszczuk – To im należą się wyrazy uznania i podziękowania za czynny udział w rozwoju naszej firmy. Wiedza, doświadczenie, codzienne zaangażowanie naszych Pracowników mają największe znaczenie w osiąganiu przez Grupę tak dobrych wyników.

Innowacyjne podejście

Grupa Sokołów zawsze stawiała na innowacyjne rozwiązania w technologii produkcji. Z roku na rok inwestycje w zakładach produkcyjnych Grupy systematycznie rosną, dzięki czemu wszystkie zakłady Sokołów S.A. należą do najnowocześniejszych w Polsce i Europie. Sokołów nieustannie poszerza i modyfikuje asortyment, dostosowując go do najnowszych trendów żywieniowych i potrzeb konsumentów. Każdego roku wprowadzany jest szeroki wybór nowości produktowych, a wśród znanych i cenionych linii można wymienić m.in. Naturrino (linia naturalnych wędlin), Sokoliki (dedykowana linia produktów dla dzieci, wyróżniająca się krótkim i czystym składem), Snacks&Chips (wyśmienite przekąski mięsne), Ucztę Qulinarną (dojrzewającą wołowinę z Sokołowa), Drób Premium (najwyższej jakości wędliny drobiowe), Gzella – wędliny z Borów, Z Gruntu Dobre (linia produktów roślinnych).

Społecznie odpowiedzialni

Jednym z kluczowych  elementów strategii rozwoju Grupy Sokołów jest społeczna odpowiedzialność, która wyraża się w licznych działaniach proekologicznych, wsparciu społeczności lokalnych oraz zrównoważonej produkcji żywności. Innowacje technologiczne wprowadzane w poszczególnych zakładach Grupy Sokołów, pozwalają na skuteczne podniesienie efektywności energetycznej przy ograniczeniu zużycia wody i surowców energetycznych oraz znacznym ograniczeniu emisji CO2. – Już od początku istnienia Grupy przyjęliśmy taki kierunek rozwoju, który jest zgodny z dbałością o środowisko – mówi Bogusław Miszczuk, Prezes Zarządu Sokołów S.A. – Z okazji naszego jubileuszu, chcemy jeszcze mocniej przyczynić się do ochrony przyrody, dlatego z wielką przyjemnością już niedługo przeprowadzimy akcję sadzenia 20 tysięcy drzew.

Plany na przyszłość

Plany Grupy Sokołów na nadchodzące lata obejmują dalszy dynamiczny rozwój zakładów, aby były w stanie sprostać kolejnym, nowym wyzwaniom rynkowym i oczekiwaniom konsumentów. – Te 20 lat były bez wątpienia okresem wytężonej pracy, ale też ogromnej satysfakcji – podkreśla Bogusław Miszczuk. – Jestem dumny, iż nasze starania przynoszą efekt w postaci zaufania, jakim obdarzyły nas miliony Polaków, którzy sięgają po nasze produkty, ceniąc ich jakość i smak. Jestem przekonany, że przed nami kolejne, równie wspaniałe jubileusze. Stabilna, mocna pozycja firmy i potencjał, który tkwi w naszych Pracownikach, pozwalają mi z optymizmem patrzeć w przyszłość.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Fanex prezentuje nowy sklep internetowy Biuro prasowe
2024-07-26 | 12:00

Fanex prezentuje nowy sklep internetowy

Fanex, wiodący producent sosów i dodatków kulinarnych, ogłasza uruchomienie nowej wersji swojego sklepu internetowego. Odświeżona całościowo platforma e-commerce, ma na
Przemysł spożywczy Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności
2024-07-11 | 10:00

Zapewnienia bezpieczeństwa żywieniowego wyzwaniem Światowego Dnia Ludności

39% dorosłych Polaków i 41% matek w imieniu swoich dzieci deklaruje zaangażowanie w ograniczenie zmian klimatycznych[1] – wynika z badania „Talerz Polaka – Nawyki
Przemysł spożywczy Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?
2024-07-10 | 17:00

Z jakimi wyzwaniami mierzą się producenci czekolady?

  Nadchodzący Dzień Czekolady (7 lipca) jest doskonałą okazją do refleksji nad podejmowaniem bardziej zrównoważonych i proekologicznych praktyk w całym łańcuchu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.