JUST IN STOCK

Ilona Urbańczyk
Seifert Polska
Kosztowska 21
41-409 Mysłowice
i.urbanczyk|seifert-logistics.com| |i.urbanczyk|seifert-logistics.com
+48 327 317 110
www.seifert-logistics.com
W ostatnich kilku miesiącach branża logistyczna, będąca swoistym krwioobiegiem gospodarki, była zmuszona szczególnie szybko reagować na tempo i spektrum zachodzących zmian.
Nierówna walka ze skutkami wirusa wymagała od zarządów wszystkich przedsiębiorstw stałej, bieżącej analizy sytuacji rynkowej i wyciągania wniosków z dotychczasowych doświadczeń pandemicznych. Jak brzmią te najnowsze?
Otóż obecnie, przewagę rynkową zyskują te firmy, które realizują politykę SAFETY STOCK – a więc podejmują działania polegające na zapobieganiu i minimalizowaniu ryzyka wystąpienia dłuższych przestojów, w formie buforowania i tworzenia w kraju zapasów surowców oraz półproduktów pochodzących głównie z Azji.
Poprzez taką dbałość o efektywność operacyjną przy wsparciu doświadczonego operatora logistycznego w efekcie zyskują skuteczniejszą formą zarządzania ryzykiem.
Doświadczony operator logistyczny, który wie, jak budować odporność i wzmacniać siatkę bezpieczeństwa logistycznego to bowiem dobry partner i katalizator rozwoju. Reaguje elastycznie na aktualne potrzeby. Stąd, na wzór przedcovidowego standardu JUST IN TIME, Seifert Polska proponuje obecnie swoim aktualnym i potencjalnym klientom dodatkowe rozwiązanie JUST IN STOCK (w ramach realizacji wspomnianej polityki SAFETY STOCK).
W samym zaś procesie wyboru operatora logistycznego warto zwrócić uwagę na wskaźniki odporności i sposób zarządzania, jakimi wykazuje się on sam, a których od dekady dostarcza doroczne badanie Top1500 Najbardziej efektywnych firm logistycznych*. W ogłoszonym w maju raporcie Seifert Polska nie tylko, jak w latach ubiegłych, została zaliczona do grona Top 500 Największych Firm Logistycznych w Polsce, ale też uplasowała się aż o 100 pozycji wyżej w porównaniu z rokiem poprzednim, co obrazuje kondycję firmy na tle konkurencji.
Z kolei, za stabilną sytuacją całej Grupy Seifert, do której należy Seifert Polska, przemawia realizowana właśnie największa inwestycja w historii przedsiębiorstwa w postaci nowej siedzimy głównej w Ulm Nord.
Szerokie portfolio, jako efekt dywersyfikacji i ponad 70-letnie doświadczenie stanową solidny fundament i atut Naszej Grupy, natomiast …to zdecydowanie „Automotive is our motive” .Jako operator logistyczny od lat równolegle rozwijaliśmy się z tą branżą. Nie inaczej jest i teraz, w kierunku elektromobilności, również w Polsce** – podkreśla Jan Brachmann, prezes Seifert Polska, firmy z siedzibą główną w Mysłowicach na Górnym Śląsku, w bezpośrednim sąsiedztwie Jaworzna.
W konsekwencji w przestrzeni AUTOMOTIVE Seifert Group niezmiennie budzi zaufanie ważnych marek, czego dowodzą właśnie co dokonane wybory operatora logistycznego.
- w Polsce, w Jaworze, Seifert Automotive Polska - spółka-córka Seifert Polska, kontynuować będzie wewnętrzną, jak i zewnętrzną obsługę logistyczną pierwszej w kraju fabryki 4.0 – silników oraz baterii do modelów hybrydowych oraz w pełni elektrycznych, niemieckiego producenta samochodów.
natomiast
- we francuskim Hambach powierzono jej odpowiedzialność za planowanie, wdrożenie i realizację całego spectrum procesu logistycznego zupełnie nowego samochodu terenowego, jak i dobrze wszystkim znanej, w całości elektrycznej dwuosobówki.
Niepodobna nam przecenić zarówno zaufania ze strony znanego koncernu samochodowego, jak i potentata z branży chemicznej, który rozpoczyna swoją przygodę w branży motoryzacyjnej. Przez lata wypracowaliśmy logistyczny know-how automotive, dzięki czemu obecnie możemy zabezpieczyć logistycznie produkcję zupełnie nowego modelu samochodu i specjalizować się w logistyce elektryfikacji pojazdów – podsumowuje Jan Brachmann.
*prowadzonym ciągle od 2004 roku przez agencję badań rynkowych Data Group Consulting
**wg raportu rEVolucja za kulisami - motoryzacja odpowiada za około 8 proc. PKB Polski

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.