Komunikaty PR

Już nie tylko firmy. Te podmioty też wchodzą w OOH

2023-06-30  |  01:00
Biuro prasowe

Coraz więcej jednostek administracji samorządowej, fundacji czy osób indywidualnych decyduje się na wykupienie reklamy zewnętrznej. To pewne zaskoczenie, gdyż dotychczas to głównie przedsiębiorstwa prywatne korzystały z reklamy out of home. Skąd tak duży popyt na reklamę zewnętrzną? Ta staje się coraz bardziej popularna ze względu na swoją skuteczność. Wybrane formaty gwarantują szerokie zasięgi oraz precyzyjne dotarcie do konkretnej grupy docelowej. Długi okres styku konsumenta z reklamą sprawia, że ta staje się jeszcze bardziej skuteczna. Kto – poza firmami – sięga po OOH?

Rynek OOH w Polsce rozwija się dynamicznie i staje się coraz bardziej popularny wśród reklamodawców. Szeroki zakres dostępnych nośników o różnych rozmiarach i formatach pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności na ulicach, w centrach handlowych, na przystankach autobusowych, na stacjach benzynowych i innych strategicznych lokalizacjach. Nie dziwi fakt, że coraz więcej podmiotów jest zainteresowanych reklamą zewnętrzną.

Coraz więcej osób indywidualnych kupuje reklamę w outdoorze

Tradycyjnie rynek OOH był głównie wykorzystywany przez duże firmy i agencje reklamowe, ale w ostatnich latach popularność tej formy reklamy zewnętrznej wzrosła również wśród małych przedsiębiorstw oraz osób prywatnych. Jest kilka czynników, które przyczyniły się do wzrostu zainteresowania reklamą OOH przez osoby indywidualne.

Po pierwsze, rozwój technologii i dostępność bardziej ekonomicznych cenowo nośników OOH umożliwiają podmiotom z segmentu MŚP i mikro przedsiębiorstw korzystanie z tej formy reklamy. Po drugie, reklama w outdoorze pozwala na dotarcie do szerokiej publiczności, co jest atrakcyjne dla osób, które chcą promować swoje usługi lub produkty w skali lokalnej.

 - Dostępność różnych rodzajów nośników OOH, takich jak billboardy, ekrany LED, reklamy na pojazdach czy na przystankach autobusowych, daje możliwość dopasowania formy reklamy do konkretnych potrzeb i budżetu osób indywidualnych - wyjaśnia Sylwia Krysik z OOH.pl.  

Jednak przed zdecydowaniem się na reklamę OOH ważne jest zdefiniowanie celów reklamowych, docelowej grupy odbiorców oraz dobranie odpowiedniej lokalizacji i czasu ekspozycji reklamy. Warto również skonsultować się z firmą zajmującą się reklamą zewnętrzną, która może udzielić profesjonalnej porady i pomóc w realizacji kampanii OOH.

Kampanie regionalne to nie ograniczenie, a precyzja

A takiej precyzji, jak reklama zewnętrzna nie zagwarantuje żaden inny format reklamowy. Jest to szczególnie ważne przy kampaniach regionalnych, na które najczęściej decydują się mali przedsiębiorcy – zdefiniowanie profilu odbiorcy pozwoli na skuteczne rozmieszczenie nośników dokładnie tam, gdzie akurat się on znajduje. Dzięki temu, przy stosunkowo niskim budżecie, osiągamy skuteczną kampanię reklamową.

Po kampanie regionalne chętnie sięgają wszelkiego rodzaju jednostki administracji samorządowej, które działają w określonym obszarze. Ich kampanie, najczęściej o charakterze informacyjnym, muszą trafić do ściśle określonych osób, zamieszkujących dany region – i znowu na pomoc przychodzi reklama zewnętrzna. Ciekawe formaty, usytuowanie w najbardziej ruchliwych lokalizacjach, daje gwarancję dotarcia do większości mieszkańców. Tak szerokiego zasięgu w regionie nie zapewnią inne lokalne media. Kampanie społeczne i kulturalne w OOH.

Coraz częściej po reklamę w OOH sięgają jednostki, które organizują kampanie społeczne i kulturalne. Reklama OOH pozwala dotrzeć do szerokiej publiczności na ulicach, w centrach handlowych i innych przestrzeniach publicznych, zwiększając świadomość społeczną na temat danych misji i inicjatyw. Wykorzystując różne rodzaje nośników OOH, takie jak billboardy, billdoory czy reklamy na pojazdach, różne jednostki mogą skutecznie przekazywać swoje przesłanie i zachęcać do wsparcia ich działań.

- Reklama OOH może być wykorzystana do promocji konkretnych projektów, zbiórek pieniędzy, kampanii społecznych, wydarzeń charytatywnych i innych inicjatyw. Różne jednostki często podejmują współpracę z firmami, takimi jak nasza, aby zaplanować i wdrożyć skuteczną kampanię. Dzięki profesjonalnej pomocy mogą wybrać odpowiednie lokalizacje nośników, dobrze dopasować przekaz reklamowy do swojej grupy docelowej i zoptymalizować efektywność swojej kampanii – Sylwia Krysik z OOH.pl. 

Reklama OOH jest więc ważnym narzędziem, pozwalającym na zwiększenie widoczności działań, pozyskanie wsparcia społecznego i promowanie swoich celów społecznych lub charytatywnych. Po promocje w OOH sięgają także urzędy. Kampanie stają się coraz bardziej dostępne i lepiej zauważalne przez odbiorców - stąd ich rosnąca popularność.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych Biuro prasowe
2025-06-24 | 11:45

PGE Baltica, CRIST, WIKE i Grupa Przemysłowa Baltic chcą współpracować przy budowie statków instalacyjnych i serwisowych

PGE Baltica – należąca do Grupy PGE spółka z największym portfelem projektów morskiej energetyki wiatrowej w Polsce – podpisała razem z CRIST
Firma Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski
2025-06-24 | 09:30

Bausch Health nawiązuje współpracę z YUN, aby wprowadzić przełomową pielęgnację mikrobiomu skóry do Polski

Ta strategiczna współpraca wprowadza na polski rynek nowe rozwiązania - z zakresu probioterapii do pielęgnacji skóry ze skłonnością do trądziku - z planami dalszej
Firma Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje
2025-06-18 | 06:00

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

W życiu każdego z nas pojawiają się sytuacje, w których nagromadzone przez lata przedmioty muszą na jakiś czas opuścić nasze mieszkania i domy. Niezależnie od

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.