Komunikaty PR

Kamis kolejny raz pomaga podczas Świątecznej Zbiórki Żywności!

2020-11-25  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 1.24 MB )

Pandemia zdecydowanie wpłynęła na nasze podejście do sposobu odżywiania się oraz zmieniła nasze nawyki żywieniowo-zakupowe. Pokazuje to badanie konsumenckie przeprowadzone przez markę Kamis i Banki Żywności w ramach 6. edycji programu „Kulinarnie Mocni”. Dodatkowo pandemia wpłynęła na wzrost liczby osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności o pomoc, zwłaszcza teraz, przed Bożym Narodzeniem. Dlatego marka Kamis po raz kolejny wspiera Świąteczną Zbiórkę Żywności i zachęca wszystkich do przyłączenia się do akcji.

 

Zakupy i podejście do gospodarowania żywnością podczas pandemii

Jak wynika z danych badania konsumenckiego przeprowadzonego na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności[1] na temat gospodarowania żywnością podczas pandemii, nastąpiły zmiany w naszych zwyczajach zakupowych i wciąż próbujemy zaadaptować się do nowej sytuacji. Wzrósł odsetek osób planujących zakupy z wyprzedzeniem – z 49% do 54%. Jednocześnie o 12% zwiększyła się liczba osób, które starały się nie dopuścić do zepsucia się czy zmarnowania produktów spożywczych, a niemal połowa respondentów (47%) przyznała, że robiła znacznie większe zakupy „na zapas”. Z drugiej części badania wynika także, że obecna sytuacja przyczyniła się do zwiększenia zainteresowania niemarnowaniem żywności[2], np. poprzez mrożenie produktów spożywczych czy robienie przetworów. Na popularności zyskał temat Zero Waste, czyli tzw. kuchnia resztkowa. Zmianie uległ też sposób odżywiania badanych. Większa ilość czasu spędzanego w domu spowodowała, że 69% ankietowanych zaczęło jeść częściej i więcej domowych posiłków. W czasie lockdownu niektórzy odkryli pasję do gotowania i pieczenia, głównie chleba i ciast, i nic nie wskazuje na to, że zaprzestaną to robić wraz z nadejściem końca pandemii. Jak wskazują badania, zmieniły się także nawyki Polaków dotyczące samego planowania zakupów – popularne stało się np. odwiedzanie sklepów w godzinach nocnych oraz wczesnych godzinach porannych, ze względu na mniejszy ruch.

Dzielić się tym, co dobre

W czasach pandemii pogłębił się także kryzys i zwiększyła liczba osób w trudnej sytuacji życiowej, które zgłaszają się do Banków Żywności z prośbą o pomoc. Marka Kamis od lat wspiera Federację Polskich Banków Żywności, m.in. edukując Polaków w zakresie niemarnowania jedzenia. W ramach programu „Kulinarnie Mocni” wspólnie organizują oni warsztaty ekspertów Kamis dla edukatorów Banków Żywności, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak gotować z prostych składników, ziół i przypraw i poszerzyć swoje kulinarne umiejętności. Teraz marka zachęca też wszystkich do udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, której jest partnerem. Zbiórka ta ma na celu stworzenie możliwości przeżycia Świąt potrzebującym zgodnie z tegorocznym hasłem akcji, czyli aby były one godne, a nie głodne.

– Cieszymy się, że możemy być częścią tej akcji i kolejny raz nieść świąteczną radość dla osób w trudniejszej sytuacji życiowej. Świąteczna Zbiórka Żywności w tym roku potrwa dłużej, więc każdy zdąży zajrzeć do sklepu i wspomóc tę szczytną inicjatywę. Przekazujmy produkty spożywcze do specjalnych koszy, skąd trafią one do Banków Żywności, a następnie będą przekazywane podopiecznym lokalnych organizacji charytatywnych wspierających najuboższych. Ten niewielki gest ma naprawdę wielkie znaczenie – mówi Łukasz Śliwiński, CEE Marketing Director w McCormick Polska.

Zbiórka inna niż wszystkie

24. Świąteczna Zbiórka Żywności odbędzie się między 23 a 28 listopada w 2200 sklepach w całej Polsce, a jej formuła w tym roku została nieco zmieniona. Klienci będą mogli jak dotychczas przekazać zakupione produkty z długą datą ważności, jak makaron, kasza, mąka, konserwy, przetwory owocowe i warzywne itp., do koszy ustawionych przy kasach. Natomiast dla tych, którzy unikają wizyt w sklepach stacjonarnych, został uruchomiony wirtualny sklep http://www.zbiorkazywnosci.pl, gdzie będzie można dokonać wpłaty darowizny poprzez zakup symbolicznego, wirtualnego koszyka z zakupami. Zebrane pieniądze zostaną rozdysponowane pomiędzy 28 Banków Żywności, które zakupioną z tych środków żywność dla potrzebujących osób. Celem tegorocznej akcji jest zebranie 750 ton żywności, które pomoże zapewnić 1,5 mln posiłków dla ubogich.

 


[1] Badanie konsumenckie (ilościowe) przeprowadzone w dniach 15-17.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu SW Research, na reprezentatywnej próbie 1032 Polaków powyżej 16. r.ż., na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

[2] Badanie konsumenckie (jakościowe) przeprowadzone w dniach 16-18.09.2020 r. przez agencję badawczą SW RESEARCH, metodą zogniskowanych wywiadów grupowych on-line (triady, diady) za pośrednictwem aplikacji ZOOM, na próbie 16 pełnoletnich Polaków z zachowaniem zróżnicowania ze względu na płeć, wiek i klasę wielkości miejscowości oraz zamieszkiwane województwo, na zlecenie firmy McCormick i Federacji Polskich Banków Żywności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.