Komunikaty PR

Kampania #testujeMY: możemy przeprowadzać nawet 4.000 testów

2020-04-23  |  16:00
Biuro prasowe

Epidemiolodzy zgodnym głosem twierdzą, że najlepszym sposobem walki z pandemią jest przeprowadzanie testów na jak najszerszą skalę. W szczególności badać należy pracowników służby zdrowia i personel zapewniający opiekę chorym. Choć możliwości są, nadal nie wykorzystuje się ich w pełni. W tym celu została zainicjowana jednocząca polskich przedsiębiorców w walce z koronawirusem kampania #testujeMY.

Skuteczne zażegnanie kryzysu wymaga dostępu do diagnostyki, solidarnego zaangażowania inwestorów i partnerstwa łączącego biznes z medycyną. Ta myśl zapoczątkowała kampanię #testujeMY, w której siły zjednoczyły Medyczne Laboratoria Diagnostyczne INVICTA – największe laboratorium genetyczne na Pomorzu – oraz Business Centre Club Loża Gdańska i stowarzyszenie Lions Club Gdańsk Amber. Celem #testujeMY jest zaangażowanie jak największej liczby firm i osób indywidualnych – darczyńców. Mogą oni mogą wybrać i zakupić wskazaną przez siebie liczbę testów. Przekazane środki zapewnią dostęp do bezpłatnych badań pacjentom oraz kluczowym grupom zawodowym narażonym na zarażenie koronawirusem, m.in. pracownikom służby zdrowia, opiekunom w domach pomocy.

Solidarność w walce z COVID-19 receptą na pandemię

Medyczne Laboratoria Diagnostyczne INVICTA dysponują nowoczesnym sprzętem, infrastrukturą oraz doświadczoną i kompetentną kadrą.  Dzięki uruchomieniu kolejnych automatów i robotów, w ciągu doby może zostać wykonanych aż 4 000 testów na obecność COVID-19.

Potencjał, by przeprowadzać testy na masową skalę jest. Brakuje jednak finansowania, by uzupełniać te działania, które podejmuje państwo. Obecnie centralnie refundowane są badania dla pacjentów z objawami i osób, które miały z nimi kontakt. W wielu przypadkach choroba nie daje jednak żadnych oznak. Jedną trzecią zakażonych stanowią pracownicy medyczni. To o nich teraz trzeba najbardziej zadbać. Badając personel szpitali i placówek opiekuńczych regularnie, możemy zadbać o bezpieczeństwo zarówno osób niosących pomoc, jak i ich podopiecznych. – powiedziała Katarzyna Goch, kierownik ds. komunikacji marketingowej w INVICTA. W tym celu powstało Partnerstwo Firm Wspólnie #testujeMY, czyli platforma łączącą inwestorów i medycynę. Zapraszamy partnerów biznesowych – darczyńców do dołączenia do Partnerstwa Firm, aby wspólnie wesprzeć służbę zdrowia. Jednocząc wysiłki możemy wywrzeć realny wpływ na stabilizację sytuacji w Polsce. – dodaje Katarzyna Goch. Kampanię wsparło już Miasto Gdańsk. W ramach #testujeMY zostanie wykonane 2200 testów dla szpitali i DPS-ów w Gdańsku.

Testy pod kątem obecności koronawirusa są wykonywane metodą Real-Time PCR – zgodnie z zaleceniami WHO i CDC. Dzięki nowemu sprzętowi, doświadczonej kadrze oraz automatyzacji procesu wyniki mogą być dostępne już w ciągu doby od dotarcia próbki do laboratorium.

Musimy – i możemy – przeprowadzać więcej testów

Specjaliści podkreślają, że powinniśmy robić wszystko, co możliwe, aby przeprowadzać więcej testów. Jak pokazują liczby, jeszcze wiele pracy przed nami –  zajmujemy 37. miejsce w Europie pod względem liczby wykonywanych testów w przeliczeniu na 1 milion mieszkańców. W Polsce wykonuje się 5 661 testów na 1 milion mieszkańców. Dla porównania, u naszych czeskich sąsiadów wykonuje się ich niemal trzykrotnie więcej (16 679 testów na 1 milion mieszkańców), a na Białorusi przeprowadza się 10 853 testów na 1 milion mieszkańców.

Więcej informacji na temat akcji znajduje się na stronie: https://testujemy.org/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Zdrowie Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych Biuro prasowe
2024-12-18 | 01:00

Aurumaris Professional zdobywa zaufanie gabinetów kosmetycznych

Aurumaris Professional, marka specjalizująca się w skutecznej kosmetyce profesjonalnej i konsumenckiej, odnotowuje dynamiczny wzrost skali biznesu. W niespełna pół roku od debiutu w
Zdrowie 74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy
2024-12-06 | 11:00

74% Polaków popiera zmiany w medycynie pracy

Magdalena Damasiewicz, dyrektor ds. abonamentów i ubezpieczeń zdrowotnych w enel-med: Rola medycyny pracy w ostatnich latach była mocno niedoceniana i ograniczała
Zdrowie Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów
2024-12-03 | 11:40

Giving Grudzień! Rusza charytatywny projekt na rzecz szkolnych psychologów

Giving Tuesday to ogólnoświatowy dzień dobroczynności. W tym roku wypada 3 grudnia i zyska szczególne znaczenie. Fundacja Ogólnopolski Operator Oświaty zaprasza na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prawo

W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi

W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.