Katoen Natie optymalizuje zarządzanie magazynami dzięki tabletom TOUGHBOOK M1
Katoen Natie jest globalnym dostawcą usług logistycznych. Firma, zatrudniająca ponad 10 000 osób, posiada 400 jednostek operacyjnych ze 150 terminalami i platformami logistycznymi. W jednym z największych terminali w porcie w Antwerpii, który obejmuje magazyny o powierzchni ponad 160 000 m² i prawie 1 000 silosów magazynowych i przeładunkowych, codziennie odbywa się załadunek i rozładunek ponad 400 ciężarówek. Aby zapewnić sprawny przebieg wszystkich procesów, Katoen Natie rozwinęło swój istniejący system zarządzania magazynem WMS i zaczęło używać tabletów TOUGHBOOK M1 firmy Panasonic.
- Dzięki postępowi technologicznemu, jaki dokonał się w ostatnich latach, czuliśmy, że istnieje możliwość dalszej optymalizacji naszych procesów przy jednoczesnym zwiększeniu wydajności - wyjaśnia Jimmy D'Hooge, kierownik projektu ds. skanowania i mobilności. - Co więcej, sprzęt, którego używaliśmy przestał spełniać obowiązujące standardy. Nasz pierwotny system WMS działał głównie w oparciu o instrukcje zapisane na papierze i wprowadzanie danych. Dzięki nowemu systemowi proces wprowadzania danych jest znacznie łatwiejszy. Unikając dublowania wpisów, zmniejszyliśmy margines błędu. Ponadto interfejs użytkownika i ekran dotykowy sprawiają, że system jest bardzo intuicyjny, więc łatwo jest szkolić nowych użytkowników.
W terminalu w Antwerpii codziennie ładowanych i rozładowywanych jest ponad 400 ciężarówek, wydajność jest więc kluczowa, a szczególnie istotnym parametrem jest czas pobytu ciężarówki na stanowisku. Dlatego analitycy Katoen Natie opracowali proces, w którym każda ciężarówka jest bezpośrednio rejestrowana w systemie WMS. Kierowca otrzymuje informację, gdzie ma zaparkować, a operator wózka widłowego otrzymuje elektroniczne polecenie załadunku lub rozładunku ciężarówki. Po zamknięciu zakończonego zlecenia, na tablecie wyświetlane jest kolejne zadanie. Operator wózka przejeżdża do następnej stacji, gdzie czeka już kolejna ciężarówka. System WMS sprawdza, czy jest to właściwy pojazd oraz określa miejsce rozładunku towaru w magazynie. Na koniec operator skanuje miejsce, do którego przeniósł towar i zamyka zlecenie. Wszystkie dane są automatycznie przesyłane do systemu WMS.
- Odkąd zaczęliśmy korzystać z nowego systemu, udało nam się znacznie skrócić średni czas pobytu ciężarówki na miejscu. Dzięki temu systemowi udało się również znacznie obniżyć poziom błędów - wyjaśnia Kurt Van Roeyen, kierownik operacyjny w Katoen Natie.
Po dokładnym zbadaniu rynku sprzętu komputerowego, firma Katoen Natie zdecydowała się na 7-calowy tablet Panasonic TOUGHBOOK M1. Urządzenie jest lekkie, ma doskonały skaner, a jego bateria bez problemu wystarcza na cały dzień pracy. Widoczność wyświetlacza jest dobra w każdych warunkach, co jest bardzo ważne dla operatorów wózków widłowych, którzy muszą stale się przemieszczać zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz, co oznacza, że natężenie światła padającego na wyświetlacz co chwilę się zmienia. Co ważne, tablety nie są przypisane do konkretnego wózka widłowego lub operatora. Jeśli dany wózek widłowy ulegnie nagłemu uszkodzeniu, operator po prostu zabiera tablet ze sobą do następnego wózka i może kontynuować realizację zlecenia.
Katoen Natie wykorzystuje również stacje dokujące zaprojektowane specjalnie dla modelu TOUGHBOOK M1, co zapewnia bezpieczną integrację urządzenia z pojazdami. Przed wprowadzeniem istniejącego rozwiązania pracownicy firmy korzystali z uchwytu, który był zbyt lekki, a sprzęt zbyt ciężki. Powodowało to konieczność cotygodniowych napraw, co nieuchronnie prowadziło do utraty wydajności. Obecna konfiguracja wyeliminowała ten problem.
Kolejnym kluczowym wymogiem była łączność. Terminal ma pełny zasięg Wi-Fi we wszystkich obszarach zewnętrznych pomiędzy magazynami, gdzie wózki widłowe przyjmują i zamykają zlecenia. Nowe zadania są pobierane na tablet, więc operatorzy nie muszą być ciągle podłączeni do sieci, mogą kontynuować pracę nawet wtedy, gdy są offline. Tak więc w przypadku nagłej przerwy w działaniu sieci, operacje nie są bezpośrednio dotknięte. Gdy tylko tablet ponownie połączy się z sygnałem Wi-Fi, wszystko zostaje zsynchronizowane.
Aby z powodzeniem wdrożyć nowy system, firma już na wczesnym etapie zaangażowała w projekt docelowych użytkowników. Rozwiązania programowe i dobór sprzętu były konsultowane z pracownikami, którzy mieli pracować z tabletami, co pozwoliło zoptymalizować działanie systemu i sprawnie wdrożyć urządzenia.
Więcej informacji o wzmocnionych tabletach i notebookach Panasonic można znaleźć na stronie: https://business.panasonic.pl/rozwiazania-mobilne.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.