Katowizje 2020 – wystartował konkurs dla przedsiębiorców z sektora MMŚP
Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink, reprezentujący Miasto Katowice, oraz agencja 19 Południk zapraszają przedstawicieli firm z sektora MMŚP do udziału w konkursie Katowizje – Firma Społecznie Odpowiedzialna. Inicjatywa ma na celu wyróżnienie najciekawszych projektów z obszaru CSR (społecznej odpowiedzialności biznesu), zrealizowanych na terenie Katowic w okresie 2019 – 2020.
Katowizje to projekt mający na celu wyłonienie liderów CSR wśród lokalnych mikro, małych i średnich firm, które inwestują, kreują i wdrażają innowacyjne narzędzia i rozwiązania, mające służyć lokalnym społecznościom i środowisku naturalnemu. Konkurs ma wyróżnić firmy, które tworzą przestrzeń i warunki dla zrównoważonego rozwoju społecznego i ekonomicznego, pomimo aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych.
Jest wiele czynników, dzięki którym miasto może się rozwijać. Jednym z nich jest wspieranie mieszkańców przez lokalne przedsiębiorstwa w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu. Posadzenie drzew czy wybudowanie skatepark’u w jednej z dzielnic Katowic? A może program stażowy dla podopiecznych placówek pieczy zastępczej? Każdy ma swoją wizję na to jak zmienić stolicę Śląską na lepsze.
- Doceniamy te wysiłki zwłaszcza w kontekście aktualnej, globalnej sytuacji i wyzwań biznesowych z nią związanych. Zachęcamy, żeby podzielić się z nami przykładami dobrych praktyk i liczymy, że najlepsze z nich staną się inspiracją dla innych - mówi Prezydent Miasta Katowice Marcin Krupa.
Zgłoszenia można dokonać poprzez formularz do dnia 6 grudnia 2020 r. Wyróżnione zostaną trzy projekty, po jednym z każdej kategorii (mikro, małe i średnie przedsiębiorstwo).
Dodatkowo agencja 19 Południk - współorganizator, który odpowiadał za stworzenie mechaniki i koncepcji identyfikacji wizualnej konkursu, ufundował nagrodę specjalną w postaci opracowania strategii marketingowej dla Laureata Głównego, o łącznej wartości 10 000 zł.
- Szukamy innowacji, dlatego będziemy zwracali uwagę na rozwiązania autorskie, w jakiś sposób niestandardowe, realizowane z korzyścią dla lokalnej społeczności. Dobrze, gdyby polegały również na partycypacji i wspierały zrównoważony rozwój - mówi Wioleta Niziołek-Żądło, koordynator projektów społecznych, jedna z jurorek konkursu.
Ogłoszenie zwycięzców i wręczenie nagród odbędzie się 17 grudnia 2020 r. W zależności od obowiązującej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej rządowych wytycznych, przyjmie formę: hybrydową (online + offline) lub transmisji online.
Wyboru najlepszego projektu, spośród zgłoszonych inicjatyw, dokona jury w składzie:
- Agnieszka Lis - Pełnomocnik Prezydenta ds. Organizacji Pozarządowych,
- Wioleta Niziołek - Żądło - Koordynator Projektów Społecznych Urzędu Miasta Katowice,
- Krzysztof Hołyński - Stowarzyszenie MOST, członek Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Katowicach,
- Agnieszka Budzyńska - Śląska Sieć 3 Sektora, członek Powiatowej Rady Działalności Pożytku Publicznego w Katowicach,
- Olga Grzybowska – Account Director w agencji 19 Południk.
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie https://rawaink.katowice.eu/katowizje/ oraz w Regulaminie.
Miejski Inkubator Przedsiębiorczości Rawa.Ink. Miasta Katowice to nowoczesna przestrzeń biurowa wraz ze strefą coworkingową umożliwiająca rozwój mieszkańcom Katowic w obszarach przedsiębiorczości i innowacyjności. Powstała z myślą o start-up’ach oraz firmach sektora MŚP, które znajdą tutaj wsparcie w zakresie sieciowania kontaktów, poszerzania wiedzy, zdobywania doświadczenia, inspiracji, rozwoju projektów oraz internacjonalizacji, które zapewniają liczni partnerzy i mentorzy oraz zespół Rawa.Ink.
19 Południk to niezależna agencja strategiczno - kreatywna. Zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii komunikacji, kampaniami 360°, brandingiem, projektowaniem opakowań oraz tworzeniem platform kreatywnych, stron www i aplikacji mobilnych. Pracuje dla marek takich jak Lotos, Kaufland, Dan Cake i innych.
![Czy polscy pracownicy chcą pracować za płacę minimalną? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_644712557,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Czy polscy pracownicy chcą pracować za płacę minimalną?
![Polski system decyzyjny na miarę rozwiązań NASA](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1176617016,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Polski system decyzyjny na miarę rozwiązań NASA
![Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_52184728,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.