Komunikaty PR

Klienci Tesco wspierają potrzebujących przed Świętami

2020-11-23  |  13:00

Tegoroczne Święta w Tesco poprzedzi zbiórka żywności pod hasłem „Święta godne, a nie głodne”. To inicjatywa Banków Żywności, umożliwiająca Polakom włączenie się w pomoc osobom w trudnej sytuacji życiowej, których liczba znacznie wzrosła ze względu na trwającą pandemię. Klienci  sieci handlowych będą mogli pomagać od 23 do 28 listopada.

Już po raz kolejny klienci i pracownicy sklepów Tesco będą mieli okazję wzięcia udziału w Świątecznej Zbiórce Żywności, organizowanej przez Banki Żywności. W tym roku, ze względu na okoliczności, będzie ona wyjątkowa i jeszcze bardziej potrzebna niż zwykle. Z powodu pandemii koronawirusa wiele osób i rodzin znalazło się w bardzo trudnej sytuacji finansowej. Według danych GUS, blisko 1,6 mln osób w Polsce żyje w skrajnym ubóstwie, co oznacza, że miesięcznie dysponują kwotą mniejszą niż 600 zł. Wśród nich są często osoby starsze, chore, niepełnosprawne czy samotni rodzice.

- Świąteczna Zbiórka Żywności to cudowna akcja, od lat dająca tysiącom Polaków nadzieję na spokojne i godnie spędzone Święta. Jesteśmy dumni, że możemy być częścią tej inicjatywy i gorąco zachęcamy naszych klientów do dołączenia do niej także w tym roku – mówi Daria Kulińska, Dyrektorka Komunikacji Tesco Polska. I dodaje: – Zdajemy sobie sprawę, że w obecnej sytuacji, gdy tak wiele osób doświadcza skutków pandemii, potrzebna jest dodatkowa pomoc i solidarność. Od początku pandemii dbamy, by nasi partnerzy, Banki Żywności i Caritas, mieli zapewnione ciągłe wsparcie w pomaganiu. W kwietniu przekazaliśmy potrzebującym dodatkową darowiznę w postaci 20 ton żywności, a w wakacje zorganizowaliśmy w naszych sklepach specjalną Letnią Zbiórkę Żywności, wspierając dodatkowymi ponad 15 tonami produktów. To równowartość 83,3 tysięcy posiłków dla potrzebujących. Każdy produkt przekazany przez klientów podczas Świątecznej Zbiórki Żywności oznacza kolejne posiłki dla podopiecznych organizacji.

Jak dołączyć do akcji?

Aby wziąć udział w Zbiórce, klienci wybranych sklepów Tesco podczas zakupów będą mogli przekazać artykuły z długim terminem ważności, takie jak: mąka, makaron, kasza, cukier, olej, konserwy, przetwory owocowe i warzywne, bakalie czy słodycze, poprzez umieszczenie ich w specjalnie oznaczonych koszach za linią kas. To jednak nie jedyny sposób. W tym roku, w odpowiedzi na akcję #zostańwdomu i z myślą o tych, którzy w związku z pandemią koronawirusa unikają zakupów stacjonarnych, organizatorzy przygotowali specjalną stronę - www.zbiorkazywnosci.pl - poprzez którą można wpłacać darowizny na jeden z 28 Banków Żywności, tym samym pomagając wybranej lokalnej społeczności. Całość darowizn zostanie przeznaczona na zakup żywności dla potrzebujących.

- Jak co roku zachęcamy do udziału w zbiórce, ale tym razem nasza akcja ma jeszcze mocniejszy wyraz − jesteśmy bowiem w momencie kryzysu. Wiele osób nie tylko traci pracę, ale też poważnie choruje, musi pozostać w izolacji, w ciężkim położeniu są zwłaszcza seniorzy i osoby samotne. Dlatego zwracamy się z wielkim apelem: uratujmy Święta wszystkim tym, którzy potrzebują wsparcia, nie pozwólmy, by pandemiczny kryzys stał się też kryzysem solidarności z drugim człowiekiem – mówi Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków Żywności.

Tegoroczna edycja Świątecznej Zbiórki Żywności w formie stacjonarnej odbędzie się w dniach 23-28 listopada 2020 roku w 91 sklepach Tesco w 73 polskich miastach. Dokładna lista lokalizacji znajduje się tutaj.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry Biuro prasowe
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy
Handel DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią
2025-04-14 | 06:00

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Nowa, piąta już w Polsce sortownia DPD Polska to strategiczna inwestycja firmy, której celem jest dalsza optymalizacja procesów logistycznych oraz zwiększenie
Handel Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
2025-04-09 | 10:45

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Jeszcze dekadę temu zakupy spożywcze online wydawały się rozwiązaniem dla nielicznych. Zmieniające się nawyki konsumentów i rosnące oczekiwania wobec jakości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do nadzoru nad pierwszą polską elektrownią jądrową. Kluczową kwestią jest bezpieczeństwo

Trwają przygotowania do budowy pierwszej w Polsce elektrowni jądrowej na Pomorzu. Zgodnie z harmonogramem przedstawianym przez rząd fizyczna budowa ma ruszyć w 2028 roku, a początek eksploatacji pierwszego bloku planuje się na 2036 rok. Również Państwowa Agencja Atomistyki przygotowuje się do realizacji zadań związanych z dozorem nad budową, rozruchem i eksploatacją nowej jednostki. Kluczowe są kwestie związane z bezpieczeństwem jądrowym i ochroną radiologiczną obiektu.

Ochrona środowiska

K. Wyszkowski: Porozumienie paryskie to duże osiągnięcie. Odwrót USA tego nie zmieni

Z danych Climate Action Tracker wynika, że do końca lutego br. tylko 18 państw sygnatariuszy porozumienia paryskiego zaktualizowało swoje plany realizacji celów klimatycznych do 2035 roku. Chociaż walka z rosnącymi emisjami CO2 nie postępuje w takim tempie, jakie jest wymagane, to samo porozumienie klimatyczne z Paryża należy uznać za osiągnięcie, które przyniesie efekty. Zdaniem Kamila Wyszkowskiego z UN GCNP nie powinno tego zmienić nawet wycofanie się z niego Stanów Zjednoczonych.

Ochrona środowiska

Konkurs NCBR i Orlenu ma wesprzeć najciekawsze rozwiązania dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. Na ich rozwój trafi blisko 200 mln zł

Niemal 200 mln zł trafi na realizację innowacyjnych projektów dla przemysłu rafineryjno-petrochemicznego. NCBR i Orlen w ramach konkursu NEON III chcą znaleźć partnerów wśród instytucji naukowych i technologicznych do działania w trzech obszarach: dekarbonizacji, cyfryzacji i gospodarki obiegu zamkniętego. Nabór wniosków potrwa do 30 czerwca br.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.