Klient na pierwszym miejscu, czyli co wpływa na sukces salonu VW FS STORE
Biznes to nie tylko wyniki i zyski – dla Volkswagen Financial Services STORE to także ludzie i relacje. Potwierdzają to wyniki ankiety dla klientów, którą przeprowadzono w 2023 roku. W pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE, aż 77 proc. badanych wskazało, że są oni zdecydowanie najmocniejszą stroną tego miejsca. W minionym roku przełożyło się to na wzrost wyników sprzedaży salonu.
Volkswagen Financial Services STORE w Warszawie przy ul. Łopuszańskiej 36 to salon sprzedaży samochodów używanych dla wymagających. Można w nim znaleźć używane, poleasingowe samochody z Grupy Volkswagen (Volkswagen Samochody Osobowe, Škoda, Audi, SEAT, CUPRA i Volkswagen Samochody Dostawcze). Eksperci salonu przywiązują dużą uwagę do jakości aut, które są sprawdzane pod względem technicznym, posiadają pewną historię oraz potwierdzone wyposażenie. Jednak kluczowe w działaniu VW FS STORE jest budowanie opartej na zaufaniu relacji z klientami.
Skupienie na konsumencie kluczem do sukcesu
Ofertę w salonie VW FS STORE stworzono w taki sposób, żeby odpowiedzieć na potrzeby klientów. Inwestowanie w budowanie długotrwałej, dobrej relacji jest korzystne dla każdej ze stron. VW FS ma tego świadomość i właśnie dlatego to istotny element strategii firmy, a potwierdzenia skuteczności tej decyzji można doszukiwać się w rosnących wynikach sprzedażowych VW FS STORE.
Pod koniec 2023 roku w salonie przeprowadzono badanie satysfakcji klientów, podczas którego sprawdzono m.in. wskaźnik poleceń NPS (Net Promoter Score). Wynika z niego, że ponad połowa (62 proc.) klientów jest skłonna do polecenia salonu po wizycie. Dodatkowo znaczna część (77 proc.) twierdzi, że najmocniejszą stroną VW FS STORE jest praca doradców, co potwierdza, że usługi oferowane są na najwyższym poziomie.
– Jesteśmy dumni, że w pytaniach oceniających pracę doradców VW FS STORE aż 77 proc. klientów stwierdziło, że to oni są zdecydowanie najmocniejszą stroną naszego salonu. Osoby, które nas odwiedziły, oceniły bardzo wysoko ich kompetencje, chęć pomocy i zaangażowanie. Pokazuje to, że idziemy w dobrym kierunku – komentuje Jakub Rosłon, menedżer salonu Volkswagen Financial Services STORE.
Kim są klienci salonu VW FS STORE?
Volkswagen Financial Services STORE podzielił się informacjami o tym, jakie grupy klientów dokonały zakupu w 2023 roku. Samochody najczęściej kupowały firmy – łącznie było to aż 74 proc. wszystkich transakcji (z czego połowa to JDG). Lekki wzrost zanotowała natomiast liczba osób fizycznych, które zdecydowały się na skorzystanie z oferty VW FS STORE. W 2023 r. było to 18 proc. (więcej o 3 p.p. w porównaniu z 2022 rokiem).
Co ciekawe, w zeszłym roku znacznie wzrósł odsetek aut kupionych przez pracowników firmy Volkswagen Financial Services. Dane pokazały, że było to aż 7 proc. wszystkich transakcji (wzrost z 1 proc. w 2022 r.).
Nie tylko sprzedaż, ale też finansowanie i dodatkowe produkty
Salon VW FS STORE nie skupia się wyłącznie na dostarczaniu jakościowych samochodów używanych. Równie ważny jest aspekt korzystnego finansowania. Ubiegłoroczne dane zebrane na zlecenie VW FS wskazują, że klienci chętnie korzystają z tego wsparcia. W 2023 r. aż 85 proc. z zakupionych w VW FS STORE aut klienci postanowili sfinansować w kredycie lub leasingu od Volkswagen Financial Services.
Wyniki to jednak efekt nie tylko sprzedaży aut i finansowania. Ważnymi elementami, które dopełniają całość i mają wpływ na ostateczną kalkulację, są dodatkowe produkty takie jak ubezpieczenie i pakiety serwisowe. Również w tych obszarach VW FS STORE osiągnął bardzo dobre rezultaty. W zeszłym roku aż 90 proc. kupujących samochód w salonie skorzystało z ubezpieczenia komunikacyjnego od Volkswagen Financial Services. Z kolei na zakup pakietu serwisowego zdecydowało się 39 proc. klientów. Wyniki z 2023 roku potwierdzają, że kupujący są świadomi oferty i jest ona odpowiednio dopasowana do ich potrzeb.
Klient na pierwszym miejscu
Działania wokół salonu VW FS STORE wpisują się w myśl przewodnią Volkswagen Financial Services opartą na klientocentryczności. To próba zrozumienia perspektywy klientów i skupieniu się na ich potrzebach, na każdym etapie działania. Wszystko po to, żeby dostarczyć im odpowiednio dopasowane produkty oraz wzmocnić pozytywne doświadczenia.
– Do klientów należy podchodzić przede wszystkim z szacunkiem do ich potrzeb i z dbałością o ich satysfakcję. Volkswagen Financial Services pokazuje, jak bardzo istotne jest, aby klientów słuchać, starać się ich rozumieć, zbierać ich opinie – dodaje Jakub Rosłon z salonu Volkswagen Financial Services STORE.

Electroride podsumowuje 2024 rok w elektromobilności

Allianz Partners i Mazda Motor Europe przedłużają współpracę

Goodyear oficjalnym sponsorem i dostawcą opon do FIA ETRC do 2027 roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.