Kobieta w wielkim biznesie. 5 porad, jak odnieść sukces
Face it
Bagatela 10
02-003 Warszawa
j.owsianko|agencjafaceit.pl| |j.owsianko|agencjafaceit.pl
+48 503 543 876
www.agencjafaceit.pl
Mówi się, że kobietom ciężko przebić „szklany sufit” w patriarchalnym świecie. Lecz czy tylko to jest przyczyną, że na wysokich stanowiskach większość osób to mężczyźni? Żeby kobieta dobrze funkcjonowała w świecie biznesu musi najpierw wyjść ze stereotypu, że jest przeznaczona głównie do roli matki i żony. Niestety, w wielu polskich rodzinach rodzice nie przygotowują córki do roli osoby przedsiębiorczej, osiągającej samodzielność finansową i robiącej karierę.
Kobietom nie brak inteligencji i zdolności, by zarządzać ludźmi, firmami, a nawet stać na czele państw. Jednak w społeczeństwie panuje przekonanie, że kobieta nie do końca nadaje się do roli liderki i businesswoman, chociaż posiada unikalne cechy, których nie posiadają mężczyźni, a które w sposób efektywny może wykorzystać w biznesie i zarządzaniu. Widać to szczególnie w czasie pandemii, gdy okazuje się, że to właśnie kobiety mają większą zdolność utrzymania się na rynku, a firmy przez nie prowadzone charakteryzują się wysoką stabilnością.
Mocne punkty businesswoman
Kobieta, w odróżnieniu od mężczyzny, charakteryzuje się intuicją, która w wielu przypadkach może ją uchronić od podjęcia błędnych decyzji. Jak papierek lakmusowy wyczuwa nieodpowiednich partnerów biznesowych, by potem w oparciu o sytuację na rynku i dane finansowe podejmować działania, które przyniosą firmie najlepsze efekty. Dodatkowo, w odróżnieniu od mężczyzn, którzy lubią ryzyko, współzawodnictwo i szybciej podejmują decyzje, kobieta ma tę cechę, że analizuje daną sytuację dłużej i bardziej szczegółowo, co pozwala mieć pewność, że decyzja będzie słuszna i przemyślana. Kolejną, ważną cechą kobiet jest elastyczność i wielozadaniowość. Wynika to z budowy ich mózgu, więc pod względem ilości wykonywanych zadań i podziału uwagi mężczyźni nigdy nie dorównają kobietom. Ponadto mądre businesswomen potrafią przekuć swoją „słabość” w sukces. Kobieta w twardym świecie biznesu stereotypowo postrzegana jest jako osoba delikatna, wrażliwa, którą można ignorować. To pozwala jej uśpić czujność partnera w negocjacjach i rozmowach biznesowych, zwłaszcza jeśli jest nim mężczyzna zbyt pewny siebie i swojej pozycji.
- Prowadzę swoją firmę już ponad 20 lat, pomimo tego, że szkoła języków obcych nie jest łatwym biznesem i mam dużą konkurencję. Zaczynałam od małej firmy, która rośnie w siłę z roku na rok, a obecnie zatrudniam kilkunastu lektorów, którzy uczą setki dzieci i dorosłych. To co mogę radzić innym businesswomen, to by nigdy z siebie nie rezygnowały i realizowały swoje marzenia, nawet jeśli otworzenie własnej firmy wydaje się jak skok na bungee. W twardym świecie biznesu jest jak w każdej innej dziedzinie życia – trzeba w siebie uwierzyć i realizować swój plan - mówi Iwona Gabryończyk, właścicielka Szkoły Języka Angielskiego IGMA.
5 PORAD DLA KOBIET, JAK ODNIEŚĆ SUKCES W BIZNESIE:
• Staraj się działać, a nie tylko planować biznes. Nie bój się wyzwań. Twoja inteligencja i wrodzona intuicja pomoże ci wybrnąć z wielu trudnych sytuacji;
• Postaraj się spojrzeć na twoje biznesowe działania bez emocji, na sucho. Czasami niestety, emocje sterują działaniami kobiety, co nigdy nie wpływa dobrze na podjęcie właściwych decyzji. Stosuj zasadę: „Noc przynosi mądrość" i jeśli to możliwe, podejmuj decyzję, gdy emocje już opadną;
• Nie ulegaj stereotypom, że powinnaś realizować się tylko pod kątem rodzinnym. Masz prawo mieć swoje pasje, być niezależna finansowo i rozwijać się na taką skalę, jaką chcesz;
• Jeśli masz jakiś pomysł na siebie, realizuj go tu i teraz. Nie czekaj na odpowiedni moment, bo on może nigdy nie nadejść;
• Bądź otwarta na inne opinie, obserwuj i wyciągaj wnioski, które potem wykorzystasz do swoich działań. Kobieta w tym względzie jest bardziej otwarta niż mężczyzna, który niechętnie słucha osób o odmiennych poglądach, co zamyka mu możliwość obserwacji i wyciąganie z nich korzystnych wniosków.
![Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_52184728,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Herbapol odświeża swoją markę: rebranding i nowy logotyp
![Rynek faktoringu wychodzi z impasu](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1154462394,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Rynek faktoringu wychodzi z impasu
![Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_534785061,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Najlepsza motywacja - pieniądze czy postawa szefa?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/anna-jimenez-calaf-ploq7ouq0fm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii
30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.
Sport
Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
![](https://www.newseria.pl/files/11111/pge-projekt-warszawa-bb-foto,w_133,r_png,_small.png)
Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.
Infrastruktura
Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/nexera-dofinansowanie-foto,w_133,r_png,_small.png)
W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.