Kobiety w nieruchomościach – estetki i menadżerki
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Kobiety świetnie sobie radzą na rynku nieruchomości. Jako klientki odgrywają niezastąpioną rolę przy wybieraniu mieszkania, zwracając uwagę na inne kwestie niż mężczyźni, natomiast jako menadżerki mają duży wpływ na firmę.
Co dwie głowy rodziny, to nie jedna. W dzisiejszych czasach najważniejsze decyzje podejmowane są wspólnie. Jedną z nich jest wybór mieszkania. Działanie w duecie to chyba najlepsza metoda, bo – jak to często bywa – kobiety i mężczyźni zwracają uwagę na zupełnie inne rzeczy i mają inne zadania.
Kobieta patrzy z szerszej perspektywy. Jej zadaniem jest analiza otoczenia. – Dla nas bardziej liczy się to, co poza mieszkaniem: plac zabaw, części wspólne w budynku i na zewnątrz, zagospodarowanie terenu, udogodnienia dodatkowe. Klientki sprawdzają także dalszą okolicę – mówi Małgorzata Maziarz, menedżer ds. sprzedaży Bouygues Immobilier Polska. – W samych mieszkaniach większą uwagę niż mężczyźni zwracają na łazienkę i kuchnię. Zależy im, żeby te pomieszczenia były praktyczne i przestronne – dodaje.
Zadaniem mężczyzny są natomiast negocjacje cenowe i analiza planu mieszkania. Panów interesują sprawy techniczne: liczba i rozkład pomieszczeń, metraż, a także inne fizyczne cechy mieszkania, takie jak ekspozycja, balkon i numer piętra. Podczas gdy mężczyźni przyglądają się rzutom i planom, kobiety oglądają wizualizacje, makiety 3D i prezentacje wideo. – Kobiety wybierają mieszkania oczami, są estetkami, dlatego tak bardzo podoba im się, gdy mogą obejrzeć atrakcyjne, nowoczesne materiały graficzne – wyjaśnia Małgorzata Maziarz.
Jest jeszcze jedna zasadnicza różnica. Kobieta już podczas wyboru mieszkania wyobraża sobie, jak urządzi wnętrze. – Nasze klientki z zaciekawieniem przeglądają programy kompleksowego wykończenia pod klucz. Nawet jak ostatecznie urządzą mieszkanie samodzielnie, to zawsze coś je zainspiruje – mówi Małgorzata Maziarz. – Z oferty wykończenia pod klucz korzysta coraz więcej osób. Podoba im się, że programy można modyfikować według własnych preferencji – dodaje.
Ważne stanowiska w firmach deweloperskich
Pozycja kobiety na rynku nieruchomości jest mocna. Panie odgrywają ważną rolę nie tylko jako klientki. Coraz częściej zasiadają na wysokich stanowiskach w firmach deweloperskich. W Bouygues Immobilier Polska kobiety zajmują połowę stanowisk menadżerskich. Wśród menadżerów projektów panie stanowią zdecydowaną większość – 75%. Są większością, licząc także wszystkich pracowników, niezależnie od funkcji – 61%. Kobiety wyprzedzają mężczyzn w awansach. Wśród osób, które przeszły na wyższe stanowisko w ostatnim roku 54% to panie. – Jesteśmy silne, dobrze zgrane i skuteczne. Czujemy się docenione i ważne. I bardzo cenimy sobie współpracę z kolegami. Branża deweloperska to dobre miejsce dla kobiety – mówi Monika Wiercińska, która w Bouygues Immobilier Polska pracuje jako specjalistka ds. marketingu.
Międzynarodowa grupa Bouygues, której częścią jest polski odział dewelopera Bouygues Immobilier, zatrudnia na całym świecie prawie 24 000 kobiet, z czego 57% we Francji, skąd grupa pochodzi.
Bouygues Immobilier to firma deweloperska o zasięgu międzynarodowym, z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie. W Polsce działa od 2001 roku i od tego czasu zrealizowała 51 inwestycji w Warszawie, Poznaniu i we Wrocławiu – łącznie na ponad 7200 mieszkań.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom
Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.
Transport
37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.
Prawo
Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.