Kogifi Digital prezentuje wyniki finansowe za I półrocze

Martyna Dziopak
Good One PR
ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Kogifi Digital – wrocławska spółka specjalizująca się w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw – wypracowała w I półroczu 2020 przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł, a także zanotowała zysk netto na poziomie 0,5 mln zł. Przedstawiciele spółki prognozują, że do końca roku przychody ze sprzedaży wzrosną do ok. 16 mln zł netto – to ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2019, kiedy wskaźnik ten wyniósł 5,09 mln zł netto.
Mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią koronawirusa spółka Kogifi, podobnie jak większość przedstawicieli branży IT, wyszła z potencjalnego kryzysu obronną ręką. Pierwsze półrocze kończy z przychodami ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł netto, co daje niemal pięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (1,02 mln zł netto), a także z zyskiem netto w wysokości 0,5 mln zł (wzrost o 366 proc. proc. r/r). – Niemal połowa naszych przychodów jest generowana przez wdrożenia systemów e-commerce np. Adobe Magento, a także przez projektowanie i wdrażanie platform CMS takich jak Sitecore czy Adobe oraz intranetów korporacyjnych w oparciu o Microsoft SharePoint. Kolejne 20 proc. przychodów to efekt utrzymywania wdrożeń w modelu 24/7 wedle standardu ITIL oraz wspierania klientów w generowaniu sprzedaży poprzez kanały online. Pandemia „zapewniła” wielu firmom przyspieszoną lekcję z transformacji cyfrowej. Spowodowała galopujący rozwój e-commerce, a także zmusiła wiele biznesów do błyskawicznego przejścia na tryb pracy zdalnej oraz udoskonalenia narzędzi komunikacji. Stąd spory rozwój świadomości przedsiębiorców odnośnie konieczności inwestycji w nowe technologie i w efekcie – wzrost zainteresowania naszą ofertą – mówi Tomasz Gibas, szef sprzedaży w Kogifi Digital.
Pomyślne perspektywy na kolejne miesiące
Przedstawiciele Kogifi spodziewają się optymistycznego scenariusza, jeśli chodzi o zamknięcie roku, zakładając przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 16 mln zł netto. – W nadchodzącym, 2021 roku liczymy na dalsze wzrosty, naszym celem jest zwiększenie sprzedaży do poziomu 27 mln zł netto - dodaje Tomasz Gibas. Głównym katalizatorem rozwoju w kolejnych miesiącach ma być ekspansja spółki na rynkach DACH, w Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, gdzie spółka ma już swoje przedstawicielstwo.
W ostatnim czasie Kogifi Digital wydzieliła wyspecjalizowane spółki Kogifi Automation oraz Aidar Digital. Pierwsza z nich zajmuje się projektami z zakresu automatyzacji i robotyzacji przemysłu w Polsce, a także wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Spółka współpracuje z branżowymi partnerami jak Advantech, Elmodis oraz Fanuc. Kogifi Automation dostarcza zintegrowane stanowiska obsługujące maszyny oraz procesy firmowe. Spółka korzystając z doświadczenia w IT oferuje polskim fabrykom wsparcie w rozwoju i utrzymaniu systemów informatycznych, w tym platformy ERP SAP. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.
Z kolei Aidar Digital to spółka sprzedająca licencję SaaS produktu wspierającego treningi oraz zdalne wsparcie w fabrykach przy wykorzystaniu technologii AR/VR. Wśród klientów spółki można wymienić m.in. fabrykę silników Mercedesa w Jaworze oraz kilka innych fabryk w Polsce. Kogifi Digital pracowało nad produktem przez ostanie trzy lata inwestując w rozwój technologii. W tym roku planuje pozyskanie inwestora na dalszy rozwój produktu i ekspansję międzynarodową. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.
Kogifi Digital jest partnerem transformacji cyfrowej oferującym usługi klientom w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej, Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie e-commerce, platform zarządzania treścią CMS, platform zarządzania relacjami z klientami CRM oraz systemów ERP. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, utrzymuje wdrożone systemy oferując wsparcie w modelu 24/7. Firma pomaga klientom w systematycznym zwiększaniu sprzedaży w Internecie poprzez rozwój świadomości cyfrowej organizacji oraz wdrażania sprawdzonych praktyk z dziedziny transformacji cyfrowej. Do klientów firmy należą między innymi: Alcatel Lucent Enterprise, British Council, Fanuc Polska, Mercedes-Benz Polska czy Orbico Style.

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.