Komunikaty PR

Kogifi Digital prezentuje wyniki finansowe za I półrocze

2020-09-25  |  10:12
Biuro prasowe
Kontakt

Martyna Dziopak
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-402 Warszawa
martyna.dziopak|goodonepr.pl| |martyna.dziopak|goodonepr.pl
739060588
www.goodonepr.pl
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

Kogifi Digital – wrocławska spółka specjalizująca się w transformacji cyfrowej przedsiębiorstw – wypracowała w I półroczu 2020 przychody netto ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł, a także zanotowała zysk netto na poziomie 0,5 mln zł. Przedstawiciele spółki prognozują, że do końca roku przychody ze sprzedaży wzrosną do ok. 16 mln zł netto – to ponad trzykrotnie więcej niż w roku 2019, kiedy wskaźnik ten wyniósł 5,09 mln zł netto.

Mimo ogólnego spowolnienia gospodarczego spowodowanego pandemią koronawirusa spółka Kogifi, podobnie jak większość przedstawicieli branży IT, wyszła z potencjalnego kryzysu obronną ręką. Pierwsze półrocze kończy z przychodami ze sprzedaży na poziomie 4,8 mln zł netto, co daje niemal pięciokrotny wzrost w stosunku do analogicznego okresu w 2019 roku (1,02 mln zł netto), a także z zyskiem netto w wysokości 0,5 mln zł (wzrost o 366 proc. proc. r/r). – Niemal połowa naszych przychodów jest generowana przez wdrożenia systemów e-commerce np. Adobe Magento, a także przez projektowanie i wdrażanie platform CMS takich jak Sitecore czy Adobe oraz intranetów korporacyjnych w oparciu o Microsoft SharePoint. Kolejne 20 proc. przychodów to efekt utrzymywania wdrożeń w modelu 24/7 wedle standardu ITIL oraz wspierania klientów w generowaniu sprzedaży poprzez kanały online. Pandemia „zapewniła” wielu firmom przyspieszoną lekcję z transformacji cyfrowej. Spowodowała galopujący rozwój e-commerce, a także zmusiła wiele biznesów do błyskawicznego przejścia na tryb pracy zdalnej oraz udoskonalenia narzędzi komunikacji. Stąd spory rozwój świadomości przedsiębiorców odnośnie konieczności inwestycji w nowe technologie i w efekcie – wzrost zainteresowania naszą ofertą – mówi Tomasz Gibas, szef sprzedaży w Kogifi Digital.

Pomyślne perspektywy na kolejne miesiące

Przedstawiciele Kogifi spodziewają się optymistycznego scenariusza, jeśli chodzi o zamknięcie roku, zakładając przychody ze sprzedaży na poziomie ok. 16 mln zł netto. – W nadchodzącym, 2021 roku liczymy na dalsze wzrosty, naszym celem jest zwiększenie sprzedaży do poziomu 27 mln zł netto - dodaje Tomasz Gibas. Głównym katalizatorem rozwoju w kolejnych miesiącach ma być ekspansja spółki na rynkach DACH, w Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii, gdzie spółka ma już swoje przedstawicielstwo.

W ostatnim czasie Kogifi Digital wydzieliła wyspecjalizowane spółki Kogifi Automation oraz Aidar Digital. Pierwsza z nich zajmuje się projektami z zakresu automatyzacji i robotyzacji przemysłu w Polsce, a także wdrażaniem nowoczesnych rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0. Spółka współpracuje z branżowymi partnerami jak Advantech, Elmodis oraz Fanuc. Kogifi Automation dostarcza zintegrowane stanowiska obsługujące maszyny oraz procesy firmowe. Spółka korzystając z doświadczenia w IT oferuje polskim fabrykom wsparcie w rozwoju i utrzymaniu systemów informatycznych, w tym platformy ERP SAP. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.

Z kolei Aidar Digital to spółka sprzedająca licencję SaaS produktu wspierającego treningi oraz zdalne wsparcie w fabrykach przy wykorzystaniu technologii AR/VR. Wśród klientów spółki można wymienić m.in. fabrykę silników Mercedesa w Jaworze oraz kilka innych fabryk w Polsce. Kogifi Digital pracowało nad produktem przez ostanie trzy lata inwestując w rozwój technologii. W tym roku planuje pozyskanie inwestora na dalszy rozwój produktu i ekspansję międzynarodową. Planowane przychody za rok 2020 nie zostały ujawnione.

Kogifi Digital jest partnerem transformacji cyfrowej oferującym usługi klientom w Polsce, Europie-Środkowo-Wschodniej, Wielkiej Brytanii oraz Skandynawii. Pracownicy firmy to eksperci w zakresie e-commerce, platform zarządzania treścią CMS, platform zarządzania relacjami z klientami CRM oraz systemów ERP. Kogifi świadczy usługi konsultingowe i wdrożeniowe, utrzymuje wdrożone systemy oferując wsparcie w modelu 24/7. Firma pomaga klientom w systematycznym zwiększaniu sprzedaży w Internecie poprzez rozwój świadomości cyfrowej organizacji oraz wdrażania sprawdzonych praktyk z dziedziny transformacji cyfrowej. Do klientów firmy należą między innymi: Alcatel Lucent Enterprise, British Council, Fanuc Polska, Mercedes-Benz Polska czy Orbico Style.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Good One PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe Biuro prasowe
2025-06-11 | 17:00

Przedsiębiorcy oczekują sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe

- Wkrótce będziemy omawiać 13 pakiet deregulacyjny. Mamy już 350 propozycji zmian w przepisach, z tego 150 skierowanych do realizacji. Obecna deregulacja poprawiła atmosferę
Finanse Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD
2025-06-11 | 13:40

Ryzyko związane z inwestowaniem w CFD

Wraz z rosnącą popularnością inwestowania na rynkach finansowych, zwiększa się liczba osób lokujących kapitał w kontrakty na różnicę (CFD). Nic w tym
Finanse Pożyczka na spłatę chwilówek
2025-06-09 | 11:30

Pożyczka na spłatę chwilówek - czy to dobre rozwiązanie dla Ciebie?

Chwilówki są szybkie, łatwe do zdobycia i często reklamowane jako sposób na drobne, pilne wydatki. Kiedy jednak zaczyna się brać jedną po drugiej, w bardzo prosty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy

Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.