Koleje Dolnośląskie modernizują Kolzamy
Dolnośląski Przewoźnik zdecydował się na modyfikację dwóch autobusów szynowych serii SA109. Spółka ogłosiła przetarg na wykonawcę kompleksowych przeglądów najwyższego rzędu – P5.
Przetarg ogłoszony przez dolnośląskiego przewoźnika ma wyłonić wykonawcę przeglądów P5, który podejmie się kompleksowej modyfikacji spalinowych zespołów trakcyjnych serii SA109 nr 003 i 004.
– Wielki projekt zakupu nowych pociągów, jaki obecnie realizujemy, nie sprawia, że zapominamy o tym, czym dysponujemy obecnie. Chcemy mieć możliwość eksploatacji każdego pojazdu z naszej floty, nawet jeżeli jego głównym przeznaczeniem będzie rola rezerwy taborowej. Dlatego podjęliśmy decyzję żeby przystąpić do P5 dwóch autobusów szynowych SA109, tzw. Kolzamów, które od kilku lat nie jeżdżą – komentuje Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. – Lista powracających usterek w tych pojazdach była długa ale dzięki planowanemu przeglądowi, obejmującemu wyeliminowanie problemów, z jakimi borykały się Kolzamy, damy im nowe życie – dodaje.
Przeglądy P5 należą do najwyższego poziomu przeglądów pojazdów kolejowych. Swoim zakresem obejmują pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdów dla ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawy lub wymiany elementów zużytych bądź uszkodzonych na fabrycznie nowe. Koleje Dolnośląskie przewidują możliwość rozszerzenia zamówienia o wykonanie dodatkowych prac wykraczających poza zakres przeglądu, a które przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa podróży oraz komfortu pasażerów.
„Limitowana” edycja
Pojazdy, których serwisem zainteresowane są Koleje Dolnośląskie zostały wyprodukowane w 2004 roku, a od 2009 roku służyły pasażerom przewoźnika. Pociągi obsługiwały m.in. linie z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i Lubawki. Jednorazowo na pokład mogą zabrać ponad 170 pasażerów, z czego miejsc siedzących jest 73. Spalinowe zespoły trakcyjne 212M serii SA109 były produkowane seryjnie w latach 2003 – 2005 w Raciborzu. W założeniu miały stać się najliczniejszą grupą autobusów szynowych. Zbudowano jednak tylko 10 pojazdów z uwagi na zawieszenie działalności zakładów Kolzamu, które je produkowały.
Drugi kwartał roku nie zakończył się dobrze dla dla branży TLS.
Paryż 2024 - CEVA Logistics o logistyce wiosek olimpijskich i paraolimpijskich
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
Sektor gier na warszawskim parkiecie reprezentowany jest przez blisko setkę podmiotów, w tym niemal trzy czwarte na rynku alternatywnym. Notowane podmioty dały w tym roku zarobić trzykrotnie więcej niż te z indeksu szerokiego rynku. Na parkiet wchodzą kolejne spółki z branży, zaczynając przeważnie od rynku NewConnect, by potem przenieść się na Główny Rynek GPW.
Przemysł
Koszty instalacji robotów wciąż zbyt wysokie dla firm. Są one jednak świadome konieczności takich inwestycji
Koszty pracy ludzkiej są nadal niskie, a korzyść z instalacji robota na linii produkcyjnej nie jest jeszcze tak duża. To – według raportu Polskiego Instytutu Ekonomicznego – jedna z głównych barier w procesie robotyzacji w Polsce. Jednak dynamicznie rosnące średnie i minimalne wynagrodzenie, a także pogłębiający się niedobór pracowników mogą powoli tę tendencję zmieniać na korzyść robotów. Poza kwestią kosztową wadami, które widzą przedstawiciele firm przemysłowych, są m.in. zależność od stabilnych dostaw energii i technologii zagranicznych dostawców. Problemem nie są jednak kwestie obaw co do wpływu robotów na rynek pracy.
Zdrowie
Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego ćwiczą techniki zabiegowe ratujące życie pacjentów. W centrum szkoleniowym odwzorowywane są najcięższe przypadki
Załogi Lotniczego Pogotowia Ratunkowego, które tylko w ubiegłym roku były wzywane do prawie 12 tys. wypadków i pilnych, trudnych przypadków, muszą się ciągle szkolić, żeby być w stanie jak najlepiej pomagać pacjentom m.in. po ciężkich urazach, poparzeniach czy nagłym zatrzymaniu akcji serca. – Szkolenia to podstawa naszego funkcjonowania – podkreśla prof. dr hab. n. med. Robert Gałązkowski, koordynator Mobilnej grupy zabezpieczenia medycznego i wieloletni dyrektor LPR. Lekarze, ratownicy medyczni i pielęgniarze rozpoczęli szkolenia w warszawskim Centrum Edukacji Medycznej – specjalistycznym ośrodku Grupy LUX MED, gdzie mogą ćwiczyć najtrudniejsze techniki zabiegowe, ratujące życie pacjentów, w warunkach jak najbardziej odwzorowujących realia.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.