Kolejne innowacje i rozwój platformy e-commerce – Mazop Group planuje ekspansję
Mazop Group, polska firma specjalizująca się w produkcji opakowań kartonowych i przetwórstwie pianek polietylenowych oraz poliuretanowych, inwestuje w technologię, park maszynowy i rozwija własną platformę e-commerce, która notuje trzycyfrowe tempo wzrostu. Spółka planuje także dalszą ekspansję na kolejne rynki zagraniczne, a w maju, dzięki emisji udziałów przez Dom Maklerski INC, pozyskała od inwestorów 2,2 mln zł.
Grupa Mazop projektuje i dostarcza innowacyjne rozwiązania w zakresie zabezpieczania przesyłek, głównie dla przedsiębiorstw realizujących sprzedaż w kanale e-commerce. Firma posiada własny zespół projektowy oraz park maszynowy, dzięki czemu realizuje nowatorskie projekty, dopasowane do potrzeb różnych partnerów. W 2018 r. spółka uruchomiła własną platformę e-commerce do dystrybucji opakowań – BoxMarket.eu, poprzez którą oferuje produkty do odbiorców detalicznych. Obecnie platforma odpowiada za około 10 proc. przychodów spółki, jednak jej sprzedaż rośnie w trzycyfrowym tempie. Zamówienia można składać z każdego kraju Unii Europejskiej, a od roku rozwijana jest sprzedaż online na rynku czeskim i niemieckim. Firma rozpoczęła też promocję na Holandię oraz Francję, a produkty są również dostępne na międzynarodowych platformach sprzedażowych: eBay, Amazon i Allegro.
– Zarówno w projektowaniu, produkcji, jak i realizacji zamówień stawiamy na innowacyjność, mając przy tym na uwadze troskę o środowisko, wykorzystując do produkcji naszych opakowań materiały z recyklingu. Bliskie jest nam indywidualne podejście do każdego klienta – nasze produkty są dopasowane do potrzeb zamawiającego i cieszą się uznaniem już na 13 rynkach. Nie zwalniamy jednak tempa i planujemy rozszerzenie działalności naszej platformy sprzedażowej online w Holandii i Francji – trwają już nawet kampanie reklamowe. Wierzymy, że wdrażanie innowacji w obszarze produkcji, w połączeniu z rozwojem BoxMarket pozwoli na dalszy wzrost spółki – komentuje Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
W maju Mazop Group pozyskało od inwestorów 2,2 mln zł. Emisję udziałów przeprowadził Dom Maklerski INC. Pieniądze pozyskane z emisji przeznaczono na rozwój automatyzacji i rozbudowę mocy produkcyjnych w tym na zakup nowego automatu sztancującego, co umożliwi wzrost efektywności produkcji oraz zakup wysokowydajnej składarko-sklejarki. Inwestycje w innowacje produktowe i procesowe to element strategii rozwoju spółki i ekspansji na rynki zagraniczne.
– Intensywnie się rozwijamy, zarówno od strony e-commerce, jak i produkcyjnej. Pod koniec lipca tego roku rozpoczniemy drukowanie za pomocą zakupionej drukarki cyfrowej. To bez wątpienia krok milowy w rozwoju naszej działalności. Będziemy mieć możliwość oferowania kolorowego nadruku na opakowaniach w małych i dużych seriach oraz częstą zmianę nadruku. Pozwoli to klientom lepiej wykorzystywać komunikację z klientem przy pomocy opakowań – podkreśla Krzysztof Rusin, prezes Mazop Group.
Rok do roku Mazop Group notuje ponad pięćdziesięcioprocentowy wzrost zysków. W 2020 r. firma osiągnęła 25 mln zł przychodów oraz 1 mln zł zysku netto, tymczasem tylko w pierwszej połowie bieżącego roku, przychód wyniósł ponad 16 mln zł. Do końca roku, spółka przewiduje miesięczną sprzedaż na poziomie 3,2 mln zł netto. Mazop Group zamierza zadebiutować na NewConnect w 2022 r.

Spoglądając w przyszłość Unii Europejskiej, czyli o wzmocnieniu bezpieczeństwa i konkurencyjności do 2040 roku

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.