Kolejny rekordowy rok w Olivia Centre

Krzysztof Król
Ultra Relations
Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com
Kolejny rekordowy rok w Olivia Centre
Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jK0x-wstgYAnGp3k_g?e=bbVDpc
Rok 2023 jeszcze się nie skończył, a największe w Polsce centrum biznesowe już może ogłosić, że ten rok będzie rekordowy. W pierwszych dniach grudnia poziom umów 50 tys. m.kw., a na podpis czekają umowy pozwalające prognozować wynik na poziomie 53, a nawet 55 tys. m.kw. Podsumowując 2022 rok Olivia Centre mogła się poszczycić osiągnięciem poziomu 30 tys. m.kw. jakie objęły umowy najmu.
Dotychczasowym rekordowym rokiem był rok 2018, w którym po raz pierwszy w historii tego 11 letniego projektu osiągnięto komercjalizację powierzchni najmu na poziomie 40 tys. m.kw. Ten wynik udało się przebić już we wrześniu – mówi Michał Klepczyński, dyrektor najmu z Olivia Centre. Większość zawartych umów związana jest z przedłużeniami umów dotychczasowych rezydentów Olivii Centre, jednak w tym gronie znaleźli się także nowi rezydenci, i co dla nas szczególnie ważne, wśród 5 nowych firm 4 to firmy usługowe, co pozwala poszerzyć ofertę usług dostępnych dla pracowników Olivii i mieszkańców Trójmiasta.
Wśród nowych usług znajdują się przygotowywana już do otwarcia kawiarnia i cukiernia Ciacho bez Cukru, oddział banku Pekao S.A., globalny potentat na rynku wynajmu pojazdów Enterprise oraz salon sprzedaży mieszkań belgijskiego dewelopera BPI S.A.
Tegoroczny wynik daje nam olbrzymią satysfakcję – podkreśla Maciej Kotarski, dyrektor z Olivia Centre. Podpisaliśmy umowy na tak wysoki wolumen powierzchni w wyjątkowo wymagających czasach i realiach rynku. Ewolucja dotyczy całego rynku pracy, a nam udaje się utrzymać W zeszłym roku mieliśmy aż 18 umów zawartych z nowymi rezydentami, co było rekordem w historii naszego projektu, zatem trudno by było oczekiwać, że również w tym roku uda się osiągnąć tak wysoki poziom. Nasz zespół w okresie największych rynkowych zawirowań, czyli od 2020 roku pozyskał aż 46 nowych rezydentów, którzy objęli równo 30 tys. m.kw. powierzchni najmu. Wśród nich są takie firmy jak AMS, Capgemini, Graphcore, Just Join IT, Nike, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Pekao SA Santander, SoftServe, SPEEDNET.
Równocześnie godny podkreślenia jest fakt, że odejścia do innych lokalizacji poza Olivię Centre są marginalne: w ciągu 4 lat tylko 4 firmy, zajmujące dotychczas nieco ponad 1000 m.kw., zdecydowały się na zmianę lokalizacji. Ponadto poziom komercjalizacji powierzchni w całym centrum wynosi obecnie ponad 90% i wciąż rośnie, co pozwala także uznać, że wzrasta atrakcyjność centrum w oczach rynku.
W mojej opinii 2023 to dla rynku najtrudniejszy rok na przestrzeni ostatnich 15 lat – podkreśla Maciej Kotarski. W całym kraju dostrzega się rosnące pustostany, zauważa się dosyć znaczącą stagnację, a w Warszawie nawet zmniejszenie się wolumenu całego rynku. Obserwując to, inwestorzy zdecydowali się na wstrzymanie praktycznie wszystkich budów nowych biurowców w Gdańsku, a towarzyszy temu postępująca walka cenowa. Tym większe uznanie należy się zespołowi komercjalizacji powierzchni w Olivia Centre, które dzięki temu nawet w tak wymagających czasach potrafi przynosić profity.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.