Komunikaty PR

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

2025-04-10  |  10:20
Biuro prasowe
Wydawnictwo Newsline
Wydawnictwo Newsline
Wydawnictwo Newsline
Wydawnictwo Newsline

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak budować wiarygodność i prowadzić skuteczną komunikację w warunkach napięć geopolitycznych, niepewności gospodarczej i zmiennych nastrojów społecznych, dyskutować będą eksperci podczas jubileuszowego XXV Kongresu Profesjonalistów Public Relations, który odbędzie się 25 i 26 września w Rzeszowie.

Wprowadzone w 1962 roku przez Marshalla McLuhana pojęcie „globalnej wioski” nigdy nie było bardziej aktualne niż teraz. Decyzje polityczne podejmowane w Waszyngtonie i Brukseli błyskawicznie odbijają się na gospodarkach i codzienności zwykłych ludzi. Wojna informacyjna jest jednym z narzędzi współczesnych konfliktów, cyberataki stają się coraz częstszym zagrożeniem dla instytucji, a globalne kryzysy wpływają na komunikację w każdej branży.

– Historia dzieje się na naszych oczach. Rozstrzygnięcie wojny w Ukrainie, napięcia na linii USA-Chiny, wyścig technologiczny w zakresie AI czy zmieniający się układ sił w Europie to kwestie, które wiążą się z wieloma wyzwaniami komunikacyjnymi. Geopolityka to dziś nie tylko sprawa polityków, ale problemy, które dotykają każdego z nas i dlatego musimy się w ich kontekście nauczyć skutecznie komunikować – mówi Damian Ziąber, rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego. – Pamiętajmy o COVID-19, kiedy początkowo pojawiło się wiele trudnych pytań: co dalej? O czym komunikować? Jak zareagować? Dziś mogą wystąpić równie poważne kryzysy, jednak mając w pamięci doświadczenia pandemii, musimy być lepiej przygotowani na trudne scenariusze. Tylko dzięki świadomości stojących przed nami wyzwań będziemy mogli opracować skuteczne strategie komunikacji w tych niestabilnych czasach.

Jubileuszowy Kongres PR 2025 – 25 lat doświadczeń

Tematem przewodnim XXV edycji Kongresu PR, najważniejszego wydarzenia w branży, będzie „Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych”. Kongres poświęcony będzie m.in. strategiom komunikacyjnym w czasach niepewności, walce z dezinformacją, zarządzaniu kryzysowemu oraz skutecznym sposobom budowania marki i wiarygodności w niestabilnym środowisku. Tematyka wydarzenia została opracowana przez grono ekspertów, którzy czuwają nad jego kierunkiem merytorycznym. Radę programową Kongresu tworzą: prof. dr hab. Dariusz Tworzydło – organizator wydarzenia, Karolina Łuczak – dyrektorka komunikacji, rzeczniczka prasowa Provident Polska, prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, Damian Ziąber – rzecznik prasowy Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego oraz Arkadiusz Szczepański – dyrektor generalny Jacobs & Schwartz.

– Patrzę zawodowo na branżę PR od co najmniej 25 lat. Kiedy organizowałem pierwszy Kongres PR, świat wyglądał zupełnie inaczej. Dziś rzeczywistość zmienia się z miesiąca na miesiąc, a skuteczna komunikacja jest jednym z kluczowych elementów zarządzania. Kongres PR 2025 pokaże, jak odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości i jak budować odporność na kryzysy wizerunkowe w czasach, gdy stabilność stała się luksusem – mówi prof. dr hab. Dariusz Tworzydło.

Eksperci, naukowcy i praktycy PR przez dwa dni będą analizować najnowsze trendy i dzielić się doświadczeniami. Program obejmie dyskusje o komunikacji kryzysowej, wpływie technologii oraz o tym, jakie znaczenie ma geopolityka dla strategii wizerunkowych firm i instytucji. Wśród zaproszonych prelegentów znajdują się m.in. Jakub Wątor – dziennikarz, od którego materiału zaczęła się afera Pandora Gate, Agnieszka Mosór – była prezenterka telewizji Polsat oraz twórczyni kanału YouTube poświęconego cyfrowym technologiom i sztucznej inteligencji, por. SG Sylwia Wojtowicz – naczelnik Wydziału Promocji w Gabinecie Komendanta Głównego Straży Granicznej czy st. bryg. Karol Kierzkowski – rzecznik prasowy Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.

XXV Kongres PR jest objęty honorowym patronatem Komendy Głównej Straży Granicznej.

Więcej informacji: www.kongrespr.pl

Pomysłodawcą Kongresu jest prof. dr hab. Dariusz Tworzydło, który organizuje to wydarzenie od 2001 roku. To już zatem 25. spotkanie specjalistów z branży public relations, któremu patronują: Rzeszów - stolica innowacji, Orange Polska, Media Board, Ideo, Ideo Force, Akademia Górnośląska, Exacto, Polskie Stowarzyszenie Public Relations, Stowarzyszenie Agencji Public Relations oraz Uniwersytet Warszawski (Wydział Dziennikarstwa Informacji i Bibliologii).

Patronat honorowy: Komenda Główna Straży Granicznej

Partner technologiczny: Media Visage

Partner logistyczny: Ford

Patroni medialni: publicrelations.pl, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, Marketing przy Kawie, Monitor Rynkowy, Signs.pl, Wirtualne Media, Gifts Journal, Marketing i Rynek, Newseria, naszbiznes.pl.

Więcej informacji udziela:

prof. dr hab. Dariusz Tworzydło

tel. kom. +48 602 44 55 96

www.kongrespr.pl

Źródło informacji: Wydawnictwo Newsline

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do
Media i PR Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści
2025-03-06 | 11:10

Czy AI przejmie marketing? Sztuczna inteligencja w analizie danych i tworzeniu treści

Czy sztuczna inteligencja zastąpi marketerów? A może wręcz przeciwnie – stanie się ich największym sojusznikiem? W ostatnich latach zrewolucjonizowała podejście do tworzenia

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konferencja Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność

Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.

Bankowość

Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.

Konsument

Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.