Komunikaty PR

Konsument chce się lepiej odżywiać bez zmiany nawyków

2020-06-30  |  13:00
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 0.23 MB )

Prozdrowotne trendy konsumenckie wpływają na decyzje zakupowe, jednak nie bezpośrednio – badania[1]  pokazują, że kupujący chcą się lepiej odżywiać, jednak bez diametralnych zmian nawyków żywieniowych. Najchętniej wybierają więc te produkty, które im smakują, a które jednocześnie są bogate w składniki odżywcze – w ten sposób konsumenci mają poczucie, że dbają o swoje zdrowie.

54% badanych[2]  potwierdza, że w pierwszej kolejności poszukuje produktów o prozdrowotnych właściwościach, co jest dobrą informacją dla producentów i przetwórców z branży owocowo-warzywnej. Jak wyjaśnia Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wyróżnianie prozdrowotnych właściwości produktów na opakowaniu jest ważne, gdyż badania[3] pokazują, że 78% decyzji zakupowych dokonywanych jest w punkcie sprzedaży, przed sklepową półką: Warto zwracać uwagę konsumentów na składniki odżywcze zawarte w produkcie i jego naturalne pochodzenie. W branży przetwórstwa owocowo-warzywnego jest to bardzo proste, biorąc pod uwagę fakt, że owoce i warzywa, zdaniem ekspertów ds. żywienia, powinny być podstawą zbilansowanej diety. Połączenie produktu, który mamy w ofercie, z tymi zaleceniami, daje nam możliwość lepszego dotarcia do kupujących. Na tym też opieramy komunikację, którą prowadzimy w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP). To dodatkowe wsparcie dla producentów i przetwórców, którzy przystąpili do Systemu.

Certyfikat dedykowany produktom owocowo-warzywnym

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to inicjatywa, która oparta jest na prozdrowotnych trendach konsumenckich i potrzebach przetwórców i producentów, którzy chcą podkreślać wartość odżywczą swoich produktów, tym samym potencjalnie zwiększając zainteresowanie nimi. Znakiem Certyfikowany Produkt (CP) może bowiem zostać oznaczony tylko ten wyrób z owoców i warzyw, który nie zawiera żadnych konserwantów, sztucznych barwników i aromatów czy cukrów dodanych i słodzików, a którego skład i wartość odżywcza zostały potwierdzone badaniami. Wymagania konsumentów, dotyczące naturalnego składu produktów i ich bogatej matrycy odżywczej, zauważa Waldemar Gawłowski, Pełnomocnik Zarządu KGH Polska Sp. z o.o. – firmy, która uzyskała znak Certyfikowany Produkt (CP) dla wybranych produktów serii GREAT: Nie jest tajemnicą, że konsumenci kładą coraz większy nacisk na jakość produktów. Dotyczy to nie tylko stosowania konserwantów, słodzików i innych sztucznych dodatków, ale także wysokiej wartości odżywczej – chcemy jeść coraz lepiej, zdrowiej, z korzyścią dla naszego organizmu. Nawet osoby, których nawyki żywieniowe nie są najlepsze, od czasu do czasu sięgają po sok czy smoothie, żeby mieć poczucie, że dbają o siebie i swoje zdrowie. Zainteresowanie naturalnymi produktami sprawia, że konsumenci chętniej po nie sięgają, szukając jednak jednocześnie dodatkowego potwierdzenia ich składu – 81% badanych zwraca uwagę, czy produkt posiada certyfikat potwierdzający jego jakość.[4]

Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne

Sposobem na podkreślenie składników odżywczych zawartych w produkcie i poinformowanie o ich wpływie na organizm są oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Są one jednak ściśle regulowane przepisami, których złożoność i liczne restrykcje mogą nastręczać trudności w ich zastosowaniu. Z tego też powodu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) obejmuje także oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, a Stowarzyszenie KUPS oferuje producentom i przetwórcom wsparcie w ich zastosowaniu przy znaku CP. Jacek Krystoforski, Dyrektor Handlowy Biurkom Flampol sp. z o.o., właściciela marki Oryginalny Sok – której produkty również zyskały oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP), przyznaje, że oświadczenia są ważne w komunikacji z konsumentem: Naturalne produkty z owoców i warzyw, pełne składników odżywczych, zasługują na to, żeby je wyróżniać. Konsumenci poszukują coraz częściej prostych i wygodnych rozwiązań, które pozwolą im dobrze się odżywiać, więc dotarcie do nich jest priorytetem dla przetwórców i producentów, którzy mogą zaspokoić ich potrzebę. Znak Certyfikowany Produkt (CP), przy którym zamieszczamy oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, może w tym pomóc.

Więcej informacji o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP) znajduje się na www.certyfikowanyprodukt.pl


[1] Thompson A., Moughan P. (2008), Innovation in the Food Industry: Functional Foods, “Innovation: Management, Policy & Practice”, No. 10, s. 61-73.

[2] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

[3] Dane z badań marketingowych, realizowanych na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

[4] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Drobiowe nowości w ofercie ZM Silesia Biuro prasowe
2020-07-01 | 15:00

Drobiowe nowości w ofercie ZM Silesia

W odpowiedzi na zmieniające się trendy i potrzeby konsumentów wprowadziliśmy do naszej oferty drobiowe wersje lubianych przez Polaków wędlin. W 100 proc. z polskiego drobiu
Przemysł spożywczy Flora ProActiv przekazała 50 000 złotych na walkę z koronawirusem
2020-07-01 | 10:00

Flora ProActiv przekazała 50 000 złotych na walkę z koronawirusem

  Zakończyło się „Wyzwanie #21dnidozdrowia z Florą ProActiv! Wesprzyj medyków” zorganizowane przez Florę ProActiv na Facebooku. W efekcie marka przekazała
Przemysł spożywczy Piwna rewolucja w puszkach
2020-07-01 | 01:00

Piwna rewolucja w puszkach

W okresie zamknięcia pubów i zakazu przemieszczania się doszło w Polsce do drugiej piwnej rewolucji – piwosze zaakceptowali piwa rzemieślnicze w puszkach. Potwierdzają to liczby

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Powoli wracamy do planowych zabiegów i wizyt u lekarzy. Telemedycyna może pomóc w walce z rosnącymi kolejkami

Pandemia przyczyniła się do skokowego wzrostu popularności telemedycyny. Już na początku większość szpitali, przychodni i placówek medycznych wprowadziła zdalne konsultacje online i przez telefon, co umożliwiło zasięgnięcie porady lekarza, a także  wystawienie zwolnienia, skierowania czy recepty bez konieczności osobistego kontaktu. Do tej formy przekonali się zarówno lekarze, jak i pacjenci. Aż 74 proc. pacjentów chce korzystać z telemedycyny nawet po zakończeniu pandemii – wynika z badań Grupy LUX MED. Obecnie firma dostarcza prawie 20 tys. usług telemedycznych dziennie.

Praca

Branża sprzedaży bezpośredniej od początku pandemii notuje rekordowe wzrosty obrotów. Szybko rośnie też zapotrzebowanie na sprzedawców

Sprzedaż bezpośrednia w czasie lockdownu i stopniowego odmrażania handlu notuje rekordowe wzrosty obrotów. Od początku marca do końca maja branża sprzedaje średnio o 30 proc. więcej niż rok temu. W przypadku części firm wzrosty sięgają nawet 85 proc. Zwiększa się także zapotrzebowanie na nowych sprzedawców – poziom rekrutacji jest czterokrotnie wyższy niż przed rokiem. – Wirus nas nie zaskoczył. Już od kilku lat stopniowo przechodziliśmy na nowe technologie i inne sposoby komunikacji ze sprzedawcami i klientami – tłumaczy Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

Co czwarty internauta woli robić zakupy w sieci niż w tradycyjnych sklepach. Rozszerzona rzeczywistość może zmniejszyć liczbę zwrotów

Migracja konsumentów z trybu offline do online trwa już od dawna, ale pandemia SARS-CoV-2 okazała się katalizatorem, który przyspieszył ten proces. W sieci kupuje już 72 proc. Polaków, a więcej niż co czwarty częściej wybiera obecnie ten kanał zakupowy m.in. ze względu na wygodę, szybkość i większe bezpieczeństwo. Zyskały kategorie, które w e-commerce dobrze radziły sobie już wcześniej, jak moda i uroda czy elektronika, ale Polacy przekonali się również do kupowania w internecie produktów spożywczych. Rosnącą rolę w e-zakupach odgrywają technologie, jak np. rozszerzona rzeczywistość, które pozwalają lepiej dopasować produkt i zminimalizować ryzyko zwrotów.

Problemy społeczne

Przez koronawirusa Polki obawiają się o swoją zawodową przyszłość. Co trzecia rozważa wyjazd do pracy za granicę

Pandemia koronawirusa ma wpływ na życie zawodowe niemal 70 proc. Polek, głównie młodych. Dla wielu z nich jest to wpływ negatywny – pracę już straciło 15 proc., a 18 proc. pracuje w mniejszym wymiarze czasu – wynika z badania IQS na zlecenie Promedica24. W związku z tym coraz więcej kobiet szuka pracy za granicą. Co trzecia przyznaje, że rozważa emigrację zarobkową, przede wszystkim do Niemiec. Ponad 20 proc. z nich chciałoby podjąć pracę przy opiece nad seniorami.