Komunikaty PR

Konsument chce się lepiej odżywiać bez zmiany nawyków

2020-06-30  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt

Alicja Zaborska
PR Hub Sp z o.o.

Długa 16
00-238 Warszawa
alicja.zaborska|prhub.eu| |alicja.zaborska|prhub.eu
+ 48 533 337 960
https://prhub.eu/
Do pobrania IP ( 0.23 MB )

Prozdrowotne trendy konsumenckie wpływają na decyzje zakupowe, jednak nie bezpośrednio – badania[1]  pokazują, że kupujący chcą się lepiej odżywiać, jednak bez diametralnych zmian nawyków żywieniowych. Najchętniej wybierają więc te produkty, które im smakują, a które jednocześnie są bogate w składniki odżywcze – w ten sposób konsumenci mają poczucie, że dbają o swoje zdrowie.

54% badanych[2]  potwierdza, że w pierwszej kolejności poszukuje produktów o prozdrowotnych właściwościach, co jest dobrą informacją dla producentów i przetwórców z branży owocowo-warzywnej. Jak wyjaśnia Barbara Groele, Sekretarz Generalny Stowarzyszenia Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS), wyróżnianie prozdrowotnych właściwości produktów na opakowaniu jest ważne, gdyż badania[3] pokazują, że 78% decyzji zakupowych dokonywanych jest w punkcie sprzedaży, przed sklepową półką: Warto zwracać uwagę konsumentów na składniki odżywcze zawarte w produkcie i jego naturalne pochodzenie. W branży przetwórstwa owocowo-warzywnego jest to bardzo proste, biorąc pod uwagę fakt, że owoce i warzywa, zdaniem ekspertów ds. żywienia, powinny być podstawą zbilansowanej diety. Połączenie produktu, który mamy w ofercie, z tymi zaleceniami, daje nam możliwość lepszego dotarcia do kupujących. Na tym też opieramy komunikację, którą prowadzimy w ramach programu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP). To dodatkowe wsparcie dla producentów i przetwórców, którzy przystąpili do Systemu.

Certyfikat dedykowany produktom owocowo-warzywnym

System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) to inicjatywa, która oparta jest na prozdrowotnych trendach konsumenckich i potrzebach przetwórców i producentów, którzy chcą podkreślać wartość odżywczą swoich produktów, tym samym potencjalnie zwiększając zainteresowanie nimi. Znakiem Certyfikowany Produkt (CP) może bowiem zostać oznaczony tylko ten wyrób z owoców i warzyw, który nie zawiera żadnych konserwantów, sztucznych barwników i aromatów czy cukrów dodanych i słodzików, a którego skład i wartość odżywcza zostały potwierdzone badaniami. Wymagania konsumentów, dotyczące naturalnego składu produktów i ich bogatej matrycy odżywczej, zauważa Waldemar Gawłowski, Pełnomocnik Zarządu KGH Polska Sp. z o.o. – firmy, która uzyskała znak Certyfikowany Produkt (CP) dla wybranych produktów serii GREAT: Nie jest tajemnicą, że konsumenci kładą coraz większy nacisk na jakość produktów. Dotyczy to nie tylko stosowania konserwantów, słodzików i innych sztucznych dodatków, ale także wysokiej wartości odżywczej – chcemy jeść coraz lepiej, zdrowiej, z korzyścią dla naszego organizmu. Nawet osoby, których nawyki żywieniowe nie są najlepsze, od czasu do czasu sięgają po sok czy smoothie, żeby mieć poczucie, że dbają o siebie i swoje zdrowie. Zainteresowanie naturalnymi produktami sprawia, że konsumenci chętniej po nie sięgają, szukając jednak jednocześnie dodatkowego potwierdzenia ich składu – 81% badanych zwraca uwagę, czy produkt posiada certyfikat potwierdzający jego jakość.[4]

Oświadczenia żywieniowe i zdrowotne

Sposobem na podkreślenie składników odżywczych zawartych w produkcie i poinformowanie o ich wpływie na organizm są oświadczenia żywieniowe i zdrowotne. Są one jednak ściśle regulowane przepisami, których złożoność i liczne restrykcje mogą nastręczać trudności w ich zastosowaniu. Z tego też powodu System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) obejmuje także oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, a Stowarzyszenie KUPS oferuje producentom i przetwórcom wsparcie w ich zastosowaniu przy znaku CP. Jacek Krystoforski, Dyrektor Handlowy Biurkom Flampol sp. z o.o., właściciela marki Oryginalny Sok – której produkty również zyskały oznaczenie Certyfikowany Produkt (CP), przyznaje, że oświadczenia są ważne w komunikacji z konsumentem: Naturalne produkty z owoców i warzyw, pełne składników odżywczych, zasługują na to, żeby je wyróżniać. Konsumenci poszukują coraz częściej prostych i wygodnych rozwiązań, które pozwolą im dobrze się odżywiać, więc dotarcie do nich jest priorytetem dla przetwórców i producentów, którzy mogą zaspokoić ich potrzebę. Znak Certyfikowany Produkt (CP), przy którym zamieszczamy oświadczenia żywieniowe i zdrowotne, może w tym pomóc.

Więcej informacji o Systemie Jakości Certyfikowany Produkt (CP) znajduje się na www.certyfikowanyprodukt.pl


[1] Thompson A., Moughan P. (2008), Innovation in the Food Industry: Functional Foods, “Innovation: Management, Policy & Practice”, No. 10, s. 61-73.

[2] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

[3] Dane z badań marketingowych, realizowanych na zlecenie i według metodologii in-Store Media przez firmę Nielsen metodą PAPI na próbie ok. 600 kwalifikowanych klientów w sklepach sieci Carrefour i Kaufland.

[4] Dane z badania Promocja Certyfikacji Innowacyjnych Przetworów z Owoców i Warzyw, IQS  Sp. z o. o., grudzień 2018, Badanie CAWI, matki dzieci w wieku 3-18 lat, N=248

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Hub Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Farmacja

Zagrożenie krztuścem pozostaje najwyższe od ponad trzech dekad. Odporność utrzymuje się do 10 lat po szczepieniu

W ubiegłym roku na krztusiec zachorowało ponad 32 tys. osób. To ok. 35 razy więcej niż rok wcześniej. Ostatnie tygodnie przynoszą wyhamowanie tendencji wzrostowej, ale Główny Inspektor Sanitarny przestrzega przed tą groźną chorobą i wskazuje na konieczność szczepień u dzieci już w okresie niemowlęcym i szczepień przypominających u dorosłych. Dużą rolę w promowaniu tej jedynej formy profilaktyki odgrywają pielęgniarki, które nie tylko informują o korzyściach ze szczepień, ale też mogą do nich kwalifikować.

Bankowość

Zdaniem 80 proc. Polaków ceny nieruchomości są wysokie lub bardzo wysokie. Mimo to i tak wolimy posiadać na własność, niż wynajmować

Tylko 26 proc. Polaków uważa, że mamy obecnie dobry moment na zakup nieruchomości. Dla ośmiu na 10 ankietowanych ceny nieruchomości są obecnie wysokie lub bardzo wysokie. 65 proc. ocenia też, że niewiele osób z ich otoczenia może sobie teraz pozwolić na zakup mieszkania lub domu – wynika z badania „To my. Polacy o nieruchomościach” portalu ogłoszeniowego Nieruchomosci-online.pl.

Transport

Nowe opłaty za emisję CO2 mogą spowodować wzrost kosztów wielu małych i średnich firm. Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia [DEPESZA]

System ETS2, który zacznie obowiązywać od 2027 roku, nałoży podatek na paliwa kopalne wykorzystywane do ogrzewania budynków czy w transporcie. Koszty w dużej mierze poniosą dostawcy, w tym małe i średnie firmy. – Potencjalny wpływ systemu ETS2 na sektor MŚP w Polsce będzie znacznie mniej drastyczny, niż mogłoby się wydawać. Konieczne jest jednak przygotowanie odpowiednich instrumentów, które wesprą przedsiębiorców w przemianie w kierunku niskoemisyjnym, ale jednocześnie będą unikały podwójnej kompensacji – wskazuje raport WiseEuropa pt. „Wędka czy ryba? Wsparcie dla polskich MŚP w związku z wprowadzeniem ETS2”.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.