Komunikaty PR

30% Polaków chce wrócić do biura. Jak będzie wyglądała nowa przerwa na lunch?

2020-06-22  |  10:20
Biuro prasowe
  • Już co trzecia osoba[1]  nie może doczekać się powrotu do biura.
  • Pracodawcy wdrażają zalecane środki bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy.
  • Reorganizacja przerw na lunch staje się nową koniecznością.
  • W odpowiedzi na potrzeby rynku powstaje m.in. Wirtualna Stołówka – platforma do zarządzania procesem zamawiania i dostarczania posiłków do firm.

 

Wytęsknione firmowe biurko

Polakom brakuje dawnej normalności. Mimo, że 64 proc. pracowników przyznaje, że jeżeli będą mieli taką możliwość, będą częściej korzystać z możliwości pracy zdalnej[2], to wg ankiety[3] przeprowadzonej przez firmę Cateringoo, 30% pracowników biurowych nie może się doczekać powrotu do biura. W domu brakuje im wygodnego i odosobnionego miejsca do pracy (88%), przestrzeni na tzw. cichą pracę (67%) i integracji ze znajomymi z biura (46%). Ponad połowa jest zmęczona sytuacją i “życiu w zawieszeniu”. Szacuje się, że w pierwszej fali powrotów do pracy stacjonarnej za biurko wróci ok. 10-15% pracowników.[4] Obowiązek zadbania o ich bezpieczeństwo spoczywa na pracodawcy. Tak samo jak przygotowanie nowych warunków na przerwę lunchową.  

Nowa przerwa lunchowa

Wspólny lunch pełnił dotąd funkcję integracyjną. Dziś to  wrażliwy punkt na mapie bezpieczeństwa w biurze. Zatłoczone stołówki czy  dziesiątki rowerzystów dostarczających codziennie lunch do biurowców to elementy, które wiele firm musi dziś ograniczyć. Wirtualna Stołówka to rozwiązanie, które powstało na początku pandemii i pomogło w zarządzaniu procesem zamawiania i dostarczania posiłków do firm, których pracownicy wciąż musieli pracować z biur. - Jeden z naszych klientów zwrócił się do nas na początku pandemii z prośbą o zorganizowanie codziennych dostaw lunchy dla pracowników. Zarządzający firmą chcieli ograniczyć wyjścia pracowników w czasie przerwy na lunch na zewnątrz, a także zminimalizować ilość dostawców/kurierów przewożących jedzenie. Ryzyko zarażenia wirusem chociaż jednej osoby wiązało się z kwarantanną dla całego zespołu, dlatego wprowadzenie naszego rozwiązania było strzałem w dziesiątkę - komentuje Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo.

Korki w windach i restauracjach

- Z rozmów z naszymi klientami wynika, że dużym wyzwaniem dla nich jest teraz zorganizowanie przestrzeni lunchowej i zaproponowanie pracownikom procesu zamawiania jedzenia, który nie odbiega od ich starych przyzwyczajeń, ale pozwoli na ograniczenie ryzyka zarażenia wirusem - komentuje Myszkowska. Dziś większość zamawiających przez Wirtualna Stołówkę to firmy, które pracują na zmianę tzn. dzielą zespoły na A i B i pracują turami, na zmianę z domu i stacjonarnie. Firmy same ustalają godziny przerw lunchowych, miejsca bezdotykowej dostawy, a nawet mają wpływ na to jakie restauracje finalnie będą w ofercie dla pracowników.

Bezpieczna przerwa lunchowa

- Część naszych klientów przygotowuje specjalne jednorazowe podkładki na biurka, żeby pracownik zjadł lunch na swoim stanowisku. Inni dzielą przerwę lunchową na tury i w dawnej stołówce pracownicy zjadają lunch o różnych porach z zachowaniem odpowiedniej odległości - relacjonuje Myszkowska. Firmy szukają rozwiązań, które nie zabiorą pracownikom możliwości zjedzenia obiadu w pracy, chociaż jest to trudny orzech do zgryzienia, jeśli chce się dostosować do wszystkich obowiązujących procedur. Restauracje, by dostarczać przez Wirtualną Stołówkę, przechodzą gruntowną selekcję - dziś bezpieczeństwo i reżim sanitarny to podstawa. Ale jedzenie musi być po prostu smaczne. Ceny też zachęcają, bo Wirtualna Stołówka opiera się na ofertach lunchowych, które zwykle są cenowo bardzo przystępne a dodatkowo nie ma żadnej opłaty za dostawę. 

Benefity a cięcia kosztów

Czy w rzeczywistości, w której koszty tnie się do kości, obniża wynagrodzenia i zamraża wszelkie wydatki na kolejne miesiące jest miejsce na benefity pracownicze? Jeszcze przed pandemią pracownicy zgodnie twierdzili, że wśród pozapłacowych benefitów to jedzenie jest w top 3. Z badań wynika, że 87% pracowników chciałoby mieć dostęp do taniej stołówki lub restauracji w miejscu pracy, a 55% oczekuje dofinansowań do obiadów w pracy.[5] - Dziś nasi klienci podchodzą do benefitów z dystansem. Część proponuje swoim pracownikom korzystanie z Wirtualnej Stołówki w modelu gdzie pracownicy sami płacą za siebie. Połowa naszych klientów finansuje lunch pracownikom z czego ok. 20% opłaca cały lunch, a 80% stosuje dopłaty w  wysokości 20-50% - mówi Myszkowska. Niezależnie od przyjętego rozwiązania, firmie za dofinansowanie obiadów przysługuje ulga ZUS, nawet 462 zł rocznie dla każdego pracownika.

- Nie ma lepszego sposobu okazania troski o pracownika niż zapewnienie mu ciepłego posiłku. To także doskonały sposób na uprzyjemnienie powrotu do biura, a także realna korzyść dla pracownika, jak i pracodawcy.

Wirtualna Stołówka to drugi produkt Cateringoo. Pierwszym jest Wyszukiwarka Cateringów, która pozwala na zamówienie online cateringu biznesowego na każdą okazję. Wirtualna Stołówka działa od kwietnia br. i obsługuje kilkudziesięciu klientów w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu.

 

***

Cateringoo to firma technologiczna działająca w obszarze foodtech. Firma powstała w 2018 roku, założona przez Natalię Myszkowską. W 2019 r. połączyła się z konkurencyjnym biznesem Caterfly. W 2020 roku, tuż przed pandemią w spółkę zainwestował polski fundusz venture capital Knowledge Hub.

Więcej informacji na ten temat: https://cateringoo.pl/wirtualna-stolowka

 


[1] Ankieta telefoniczna przeprowadzona  przez Cateringoo na próbie 700 osób pracujących na co dzień w biurowcach w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu.

[2] Doceniliśmy pracę zdalną. Badanie Grafton Recruitment i CBRE, kwiecień 2020.

[3] Ankieta telefoniczna przeprowadzona  przez Cateringoo na próbie 500 osób pracujących na co dzień w biurowcach w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu

[4] Biurowce powrócą do normalności? [w:] JLL. Trendy i analizy.

[5] Polacy o jedzeniu w pracy. Badanie Pracuj.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy po 45. roku życia bardziej podatni na wyłudzenie danych osobowych Biuro prasowe
2021-04-30 | 09:30

Polacy po 45. roku życia bardziej podatni na wyłudzenie danych osobowych

Ponad 43 proc. Polaków obawia się, że w czasie pandemii padnie ofiarą oszustów wyłudzających dane osobowe. Prawie 30 proc. spotkało się już z taką próbą.
Konsument Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?
2021-04-29 | 08:00

Raport PMR: Kto kupuje odżywki dla sportowców?

W poprzednich latach rynek odżywek dla osób uprawiających sport w Polsce rósł dość dynamicznie. Jego rozwój wspierany był przez rozbudowę infrastruktury sportowej oraz
Konsument Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań
2021-04-22 | 19:20

Pyszne.pl wspiera restauracje w wyborze ekologicznych rozwiązań

Dostawa przyjazna dla środowiska, nadające się do recyklingu opakowania na jedzenie i dania roślinne w menu to najczęściej spotykane proekologiczne rozwiązania wprowadzane przez

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Niemal połowa firm hazardowych na rynku online działa nielegalnie. Głównym powodem są wysokie podatki i restrykcyjne przepisy [DEPESZA]

– Restrykcyjne zapisy polskiej ustawy o grach hazardowych zwiększają atrakcyjność oferty nielegalnych operatorów – podkreśla Katarzyna Mikołajczyk, prezes Stowarzyszenia Graj Legalnie. Z raportu EY wynika, że w Polsce średnia efektywna stawka opodatkowania w latach 2010–2019 wynosiła ok. 33 proc. przychodów, a w ubiegłym roku było to blisko 40 proc. To zniechęca operatorów zagranicznych do wchodzenia oficjalnie na polski rynek i starania się o krajową licencję. Część z nich decyduje się na działalność w szarej strefie, która stanowi niemal połowę rynku hazardu online. 

Finanse

Praca zdalna znacząco zwiększyła sprzedaż sprzętu komputerowego. Firmy najczęściej wybierały nowe laptopy

Po ponad roku od wybuchu pandemii COVID-19 blisko jedna trzecia Polaków nadal pracuje zdalnie. Koronawirus wymusił jednak nie tylko przeniesienie pracowników do domu, lecz także konieczność wyposażenia ich w sprzęt i narzędzia do pracy w cyfrowym środowisku. Jak wynika z badania NielsenIQ przeprowadzonego na zlecenie Dell Technologies Polska, co druga firma współpracująca z producentem musiała kupić w tym okresie dodatkowy sprzęt. Prawie 9 na 10 przedsiębiorstw podczas ostatnich zakupów postawiło na nowe laptopy, a sprzedaż tych urządzeń rok do roku wzrosła o 70 proc. W nadchodzących miesiącach ten trend się utrzyma, polskie firmy zamierzają się skupić na dalszym upowszechnianiu pracy zdalnej i migracji swoich pracowników z komputerów stacjonarnych na laptopy.

Regionalne - Śląskie

Gminy górnicze także chcą rozmów z rządem o transformacji Śląska. Jedną z głównych kwestii jest zagospodarowanie terenów po kopalniach

Przedstawiciele gmin górniczych oraz branży okołogórniczej chcą w rozmowach prowadzonych z rządem zwrócić uwagę na takie kwestie jak zagospodarowanie terenów pogórniczych, wsparcie dla samorządów, które utracą część dochodów podatkowych, tworzenie nowych miejsc pracy oraz przebranżawianie firm z sektora górniczego. – Trzeba stworzyć tym przedsiębiorstwom warunki prawne i finansowe do zmiany profilu i uruchomienia działalności w sektorze np. czystej energii, który będzie wspierany finansowo przez Unię Europejską – mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika i przewodniczący Śląskiego Związku Gmin i Powiatów. Jak podkreśla, transformacja górnictwa będzie ogromnym przedsięwzięciem dla całego regionu i nie można przy tym zapominać o kwestiach społecznych.

Farmacja

„Superbiałko” laktoferyna ma właściwości przeciwwirusowe. Jest szczególnie ważne dla kobiet w ciąży

Regulowanie aktywności układu odpornościowego, działanie przeciwbakteryjne, przeciwwirusowe, przeciwgrzybicze oraz przeciwpasożytnicze, wsparcie metabolizmu żelaza czy też działanie prebiotyczne, sprzyjające rozwojowi właściwej flory jelitowej – to tylko część długiej listy funkcji, jaką spełnia w organizmie laktoferyna. Z przeprowadzonych dotychczasowych badań in vitro wynika, że ma ona działanie przeciwwirusowe względem SARS-CoV, czyli koronawirusa podobnego do SARS-CoV-2 wywołującego COVID-19. Lekarze podkreślają, że laktoferyna i jej suplementacja jest szczególnie ważna dla kobiet w ciąży, ponieważ zmniejsza ryzyko anemii i porodu przedwczesnego, przez co wpływa na prawidłowy przebieg ciąży i rozwój dziecka.