Komunikaty PR

30% Polaków chce wrócić do biura. Jak będzie wyglądała nowa przerwa na lunch?

2020-06-22  |  10:20
Biuro prasowe
  • Już co trzecia osoba[1]  nie może doczekać się powrotu do biura.
  • Pracodawcy wdrażają zalecane środki bezpieczeństwa i higieny w miejscu pracy.
  • Reorganizacja przerw na lunch staje się nową koniecznością.
  • W odpowiedzi na potrzeby rynku powstaje m.in. Wirtualna Stołówka – platforma do zarządzania procesem zamawiania i dostarczania posiłków do firm.

 

Wytęsknione firmowe biurko

Polakom brakuje dawnej normalności. Mimo, że 64 proc. pracowników przyznaje, że jeżeli będą mieli taką możliwość, będą częściej korzystać z możliwości pracy zdalnej[2], to wg ankiety[3] przeprowadzonej przez firmę Cateringoo, 30% pracowników biurowych nie może się doczekać powrotu do biura. W domu brakuje im wygodnego i odosobnionego miejsca do pracy (88%), przestrzeni na tzw. cichą pracę (67%) i integracji ze znajomymi z biura (46%). Ponad połowa jest zmęczona sytuacją i “życiu w zawieszeniu”. Szacuje się, że w pierwszej fali powrotów do pracy stacjonarnej za biurko wróci ok. 10-15% pracowników.[4] Obowiązek zadbania o ich bezpieczeństwo spoczywa na pracodawcy. Tak samo jak przygotowanie nowych warunków na przerwę lunchową.  

Nowa przerwa lunchowa

Wspólny lunch pełnił dotąd funkcję integracyjną. Dziś to  wrażliwy punkt na mapie bezpieczeństwa w biurze. Zatłoczone stołówki czy  dziesiątki rowerzystów dostarczających codziennie lunch do biurowców to elementy, które wiele firm musi dziś ograniczyć. Wirtualna Stołówka to rozwiązanie, które powstało na początku pandemii i pomogło w zarządzaniu procesem zamawiania i dostarczania posiłków do firm, których pracownicy wciąż musieli pracować z biur. - Jeden z naszych klientów zwrócił się do nas na początku pandemii z prośbą o zorganizowanie codziennych dostaw lunchy dla pracowników. Zarządzający firmą chcieli ograniczyć wyjścia pracowników w czasie przerwy na lunch na zewnątrz, a także zminimalizować ilość dostawców/kurierów przewożących jedzenie. Ryzyko zarażenia wirusem chociaż jednej osoby wiązało się z kwarantanną dla całego zespołu, dlatego wprowadzenie naszego rozwiązania było strzałem w dziesiątkę - komentuje Natalia Myszkowska, CEO Cateringoo.

Korki w windach i restauracjach

- Z rozmów z naszymi klientami wynika, że dużym wyzwaniem dla nich jest teraz zorganizowanie przestrzeni lunchowej i zaproponowanie pracownikom procesu zamawiania jedzenia, który nie odbiega od ich starych przyzwyczajeń, ale pozwoli na ograniczenie ryzyka zarażenia wirusem - komentuje Myszkowska. Dziś większość zamawiających przez Wirtualna Stołówkę to firmy, które pracują na zmianę tzn. dzielą zespoły na A i B i pracują turami, na zmianę z domu i stacjonarnie. Firmy same ustalają godziny przerw lunchowych, miejsca bezdotykowej dostawy, a nawet mają wpływ na to jakie restauracje finalnie będą w ofercie dla pracowników.

Bezpieczna przerwa lunchowa

- Część naszych klientów przygotowuje specjalne jednorazowe podkładki na biurka, żeby pracownik zjadł lunch na swoim stanowisku. Inni dzielą przerwę lunchową na tury i w dawnej stołówce pracownicy zjadają lunch o różnych porach z zachowaniem odpowiedniej odległości - relacjonuje Myszkowska. Firmy szukają rozwiązań, które nie zabiorą pracownikom możliwości zjedzenia obiadu w pracy, chociaż jest to trudny orzech do zgryzienia, jeśli chce się dostosować do wszystkich obowiązujących procedur. Restauracje, by dostarczać przez Wirtualną Stołówkę, przechodzą gruntowną selekcję - dziś bezpieczeństwo i reżim sanitarny to podstawa. Ale jedzenie musi być po prostu smaczne. Ceny też zachęcają, bo Wirtualna Stołówka opiera się na ofertach lunchowych, które zwykle są cenowo bardzo przystępne a dodatkowo nie ma żadnej opłaty za dostawę. 

Benefity a cięcia kosztów

Czy w rzeczywistości, w której koszty tnie się do kości, obniża wynagrodzenia i zamraża wszelkie wydatki na kolejne miesiące jest miejsce na benefity pracownicze? Jeszcze przed pandemią pracownicy zgodnie twierdzili, że wśród pozapłacowych benefitów to jedzenie jest w top 3. Z badań wynika, że 87% pracowników chciałoby mieć dostęp do taniej stołówki lub restauracji w miejscu pracy, a 55% oczekuje dofinansowań do obiadów w pracy.[5] - Dziś nasi klienci podchodzą do benefitów z dystansem. Część proponuje swoim pracownikom korzystanie z Wirtualnej Stołówki w modelu gdzie pracownicy sami płacą za siebie. Połowa naszych klientów finansuje lunch pracownikom z czego ok. 20% opłaca cały lunch, a 80% stosuje dopłaty w  wysokości 20-50% - mówi Myszkowska. Niezależnie od przyjętego rozwiązania, firmie za dofinansowanie obiadów przysługuje ulga ZUS, nawet 462 zł rocznie dla każdego pracownika.

- Nie ma lepszego sposobu okazania troski o pracownika niż zapewnienie mu ciepłego posiłku. To także doskonały sposób na uprzyjemnienie powrotu do biura, a także realna korzyść dla pracownika, jak i pracodawcy.

Wirtualna Stołówka to drugi produkt Cateringoo. Pierwszym jest Wyszukiwarka Cateringów, która pozwala na zamówienie online cateringu biznesowego na każdą okazję. Wirtualna Stołówka działa od kwietnia br. i obsługuje kilkudziesięciu klientów w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu.

 

***

Cateringoo to firma technologiczna działająca w obszarze foodtech. Firma powstała w 2018 roku, założona przez Natalię Myszkowską. W 2019 r. połączyła się z konkurencyjnym biznesem Caterfly. W 2020 roku, tuż przed pandemią w spółkę zainwestował polski fundusz venture capital Knowledge Hub.

Więcej informacji na ten temat: https://cateringoo.pl/wirtualna-stolowka

 


[1] Ankieta telefoniczna przeprowadzona  przez Cateringoo na próbie 700 osób pracujących na co dzień w biurowcach w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu.

[2] Doceniliśmy pracę zdalną. Badanie Grafton Recruitment i CBRE, kwiecień 2020.

[3] Ankieta telefoniczna przeprowadzona  przez Cateringoo na próbie 500 osób pracujących na co dzień w biurowcach w Warszawie, Krakowie lub Wrocławiu

[4] Biurowce powrócą do normalności? [w:] JLL. Trendy i analizy.

[5] Polacy o jedzeniu w pracy. Badanie Pracuj.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.