A gdyby tak przejechać się w Tour de Pologne? Liczymy koszty…
- W związku z rozpoczęciem 78. Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska sprawdzili, ile kosztuje amatorski i półprofesjonalny sprzęt kolarski oraz podpowiadają, jak sfinansować jego zakup.
- Wyposażenie dla początkującego kolarza to wydatek rzędu 3 tys. zł, a dla bardziej zaawansowanego – nawet 15 tys. zł.
- Jazda na rowerze jest jednym z najpopularniejszych sportów w kraju, uprawia go co drugi Polak.
Popularność kolarstwa w Polsce rośnie, o czym świadczy nie tylko widok obleganych ścieżek rowerowych, ale i twarde dane. Z raportu Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) wynika, że w maju 2020 r. wyprodukowano w kraju najwięcej rowerów od 4 lat, a w całym ubiegłym roku produkcja osiągnęła poziom 1,08 mln sztuk, co daje Polsce 4. miejsce wśród państw UE.
Aż 51% respondentów badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wskazało, że jazda na rowerze jest najczęściej uprawianym przez nich sportem. Powodem jest nie tylko moda na zdrowy tryb życia. W czasie pandemii Polacy znaleźli w kolarstwie alternatywę dla zamkniętych siłowni, klubów fitness czy kortów tenisowych.
- Polski rynek rowerowy dynamicznie się rozwija. Bardzo nas to cieszy, bo w Cofidis od ponad 20 lat angażujemy się w sponsoring profesjonalnej drużyny kolarskiej oraz wspieramy organizację najważniejszych wyścigów – m.in. Tour de France, a od 2018 roku także Tour de Pologne. To wyścig ze wspaniałymi tradycjami. Udziałem w nim chcemy przyczyniać się do promocji jazdy na rowerze w Polsce – zarówno amatorskiej, jak i profesjonalnej – mówi Nuno de Oliveira, Prezes Cofidis Polska.
W związku z rozpoczynającym się 78. wyścigiem Tour de Pologne eksperci Cofidis Polska oszacowali, z jakim wydatkiem należy się obecnie liczyć, by móc uprawiać kolarstwo – amatorsko i na bardziej zaawansowanym poziomie.
Ile pieniędzy potrzebuje rowerzysta-amator?
Z analiz firmy wynika, że wyposażenie dla osoby, która dopiero zaczyna swoją przygodę z jazdą na rowerze i nie ma wygórowanych wymagań, to wydatek rzędu 2,7 tys. zł. Na tę cenę składają się koszty: roweru średniej klasy, stroju kolarskiego, kasku, niezbędnych akcesoriów oraz instalacji pod bagaż.
Koszt sprzętu dla początkujących | |
Rower - trekkingowy, polskiej marki, rama aluminiowa osprzęt (hamulce, przerzutki), średniej klasy | 2000 zł |
Dodatkowe wyposażenie: oświetlenie, bidon, uchwyt na telefon, błotniki, licznik | 200 zł |
Strój | 200 zł |
Kask | 100 zł |
Instalacja pod bagaż: bagażnik, sakwy | 200 zł |
Razem | 2700 zł |
Koszty zdecydowanie rosną, gdy sporadyczna jazda na rowerze zmienia się w regularne treningi i przygotowania do różnego typu zawodów. W takiej sytuacji warto zainwestować w sprzęt wyższej jakości – zaczynając od samego roweru, poprzez wyposażenie, na stroju i akcesoriach kończąc. Przy sprzęcie takiej klasy należy również pamiętać o zabezpieczeniach antykradzieżowych. Osobom planującym treningi na dłuższych trasach może z kolei przydać się rowerowe assistance. Łączny koszt całego zestawu to ok. 15 tys. zł.
Koszt sprzętu dla zaawansowanych | |
Rower – trekkingowy, rama z włókien węglowych, wysokiej klasy osprzęt | 10 000 zł |
Dodatkowe wyposażenie | 1000 zł |
Strój - typowo kolarski, z szelkami, wysokiej jakości techniczne tkaniny | 1000 zł |
Kask – tzw. mips czyli nowa technologia chroniąca głowę | 500 zł |
Instalacja pod bagaż | 1000 zł |
Zabezpieczenie antykradzieżowe | 800 zł |
Buty rowerowe, wpinane w pedały | 300 zł |
Okulary | 200 zł |
Assistance rowerowe | 200 zł |
Razem | 15 000 zł |
- Jeżeli zdecydujemy się wziąć kredyt na zakup całego wyposażenia, to miesięczna rata nie powinna stanowić dużego wyzwania. Przy kredycie w wysokości 3 tys. zł, zaciągniętym na 12 miesięcy, rata wyniesie ok. 293 zł. W przypadku kredytu na 15 tys. zł lepiej zdecydować się na dłuższy okres spłaty, np. 3 lata. Wtedy będziemy musieli płacić co miesiąc ok. 525 zł. To dobra opcja przede wszystkim dla tych, którzy chcą wziąć udział np. w przyszłorocznym Tour de Pologne dla amatorów, w związku z czym nie mogą wstrzymywać się z treningami do czasu uzbierania całej kwoty na zakup sprzętu – tłumaczy Artur Zamkowski, Dyrektor ds. Ryzyka w Cofidis Polska, uczestnik tegorocznego Tour de Pologne Amatorów w Arłamowie.
Ceny rowerów mogą być oczywiście jeszcze wyższe. Modele przeznaczone do zawodowego kolarstwa, np. włoskiej marki De Rosa, na jakich ścigają się zawodnicy Team Cofidis w Tour de Pologne, zaczynają się od 40 tys. zł. Kolarstwo, jak widać, nie należy do najtańszych sportów. Dlatego warto rozsądnie podejść do finansowania rowerowej pasji, aby nie zniechęcać się koniecznością ponoszenia jednorazowych, ale olbrzymich kosztów.
Źródło: Cofidis Polska
Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki
SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - "SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW"
Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.