Komunikaty PR

Ariel ECOCLIC® – kolejna innowacja w historii P&G, która przełamuje schematy

2023-03-29  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

185 letnia historia Procter & Gamble jest pełna innowacji, które rozwiązywały problemy i przełamywały schematy w codziennym życiu konsumentów. Mydło Ivory, maszynka Gillette, proszek Tide, pieluszka Pampers to tylko przykłady produktów firmy, które zdobywały zaufanie ludzi, bo łączyły odpowiedź na ich niezaspokojone potrzeby, sprawiając, że czynności domowe stawały się łatwiejsze i przyjemniejsze. Kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™ w kartonowym opakowaniu ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji, dzięki której P&G kontynuuje tę misję.

A zaczęło się od... kostki mydła.

A konkretnie od mydła Ivory, które zrewolucjonizowało codzienne czynności w domu już pod koniec XIX wieku. Mówiono o nim „mydło, które pływa”, bo unosiło się na wodzie. W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w wodach lokalnych rzek, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Kolejne innowacje - jak pierwszy syntetyczny detergent do prania Tide, pierwsza pieluszka jednorazowa Pampers, pierwsza pasta do zębów z fluorem Crest[1], czy pierwsza maszynka do golenia dla kobiet - wyznaczały nowe standardy codzienności, przełamując dotychczasowe schematy, zmieniając życie konsumentów na lepsze.

– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.

Jednym z najnowszych przykładów tego, jak P&G dzięki innowacjom realizuje swoją niemal dwustuletnią misję poprawy życia konsumentów są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™ w nowym opakowaniu ECOCLIC®. Wprowadzenie innowacyjnego kartonowego opakowania na rynek zajęło firmie prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów.

Innowacja, która “klika” we wszystkich obszarach

Ekspertom P&G zależało na tym, aby proces prania był łatwy i wygodny dla wszystkich. Tak duża skala testów była więc konieczna, aby upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom tych grup odbiorców jest sama forma produktu: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, a opakowanie zostało zaprojektowane tak, by dostęp do nich był intuicyjny. Otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.

Do współpracy nad opakowaniem ECOCLIC®, P&G zaprosiło także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Każda innowacja musi także spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. W P&G czuwa nad nimi grupa ponad 700 ekspertów. Ten aspekt jeszcze szczególnie istotny w przypadku kapsułek do prania.  

Skala testów i badań pomogły zoptymalizować opakowanie ECOCLIC®, tak, aby dzieci nie miały możliwości otworzyć opakowania, a zamknięte – było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie”, od którego wzięła się nazwa produktu, daje im pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte po użyciu i pozostaje niedostępne dla najmłodszych. 

Innowacja z myślą o planecie

W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Dzięki innowacjom chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, m.in opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Ten aspekt był także istotny przy tworzeniu opakowania ECOCLIC®. Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie, do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70%) oraz surowców pochodzących z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

Dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment),  naukowcy P&G w procesie innowacji badają ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów. Czynność prania stanowi 60% śladu węglowego, co wynika z energii potrzebnej do podgrzania wody. Stąd innowacyjna technologia COOLCLEAN™ w kapsułkach Ariel, która skutecznie działa w 30°C, znacząco zmniejsza emisję Co2, realizując cel marki tj. dekarbonizacji prania.

„W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G

W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7 500 inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.

[1] Znana obecnie jako blend-a-med

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.