Komunikaty PR

Ariel ECOCLIC® – kolejna innowacja w historii P&G, która przełamuje schematy

2023-03-29  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt

185 letnia historia Procter & Gamble jest pełna innowacji, które rozwiązywały problemy i przełamywały schematy w codziennym życiu konsumentów. Mydło Ivory, maszynka Gillette, proszek Tide, pieluszka Pampers to tylko przykłady produktów firmy, które zdobywały zaufanie ludzi, bo łączyły odpowiedź na ich niezaspokojone potrzeby, sprawiając, że czynności domowe stawały się łatwiejsze i przyjemniejsze. Kapsułki do prania Ariel z technologią COOLCLEAN™ w kartonowym opakowaniu ECOCLIC® to jedna z najnowszych innowacji, dzięki której P&G kontynuuje tę misję.

A zaczęło się od... kostki mydła.

A konkretnie od mydła Ivory, które zrewolucjonizowało codzienne czynności w domu już pod koniec XIX wieku. Mówiono o nim „mydło, które pływa”, bo unosiło się na wodzie. W czasach, kiedy ludzie wciąż kąpali się i prali ubrania w wodach lokalnych rzek, mydło, które nie tonęło, było znacznym ułatwieniem. Kolejne innowacje - jak pierwszy syntetyczny detergent do prania Tide, pierwsza pieluszka jednorazowa Pampers, pierwsza pasta do zębów z fluorem Crest[1], czy pierwsza maszynka do golenia dla kobiet - wyznaczały nowe standardy codzienności, przełamując dotychczasowe schematy, zmieniając życie konsumentów na lepsze.

– Historia P&G jest pełna innowacji, które sprawiły, że codzienne czynności takie jak pranie, pielęgnacja niemowląt, dbanie o czystość i urodę stały się wygodniejsze i przyjemniejsze – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Od początku istnienia P&G, podstawą każdej innowacji było zrozumienie, czego konsumenci potrzebują i jak nasze marki mogą na te potrzeby odpowiedzieć – dodaje.

Jednym z najnowszych przykładów tego, jak P&G dzięki innowacjom realizuje swoją niemal dwustuletnią misję poprawy życia konsumentów są kapsułki Ariel z technologią COOLCLEAN™ w nowym opakowaniu ECOCLIC®. Wprowadzenie innowacyjnego kartonowego opakowania na rynek zajęło firmie prawie 4 lata i wymagało szeroko zakrojonych badań i testów, w których udział wzięło ponad 2500 konsumentów.

Innowacja, która “klika” we wszystkich obszarach

Ekspertom P&G zależało na tym, aby proces prania był łatwy i wygodny dla wszystkich. Tak duża skala testów była więc konieczna, aby upewnić się, że produkt odpowiada także na potrzeby osób z niepełnosprawnością wzrokową, manualną i poznawczą. Wyjściem naprzeciw oczekiwaniom tych grup odbiorców jest sama forma produktu: kapsułki nie wymagają odmierzania przy każdym praniu i są lżejsze, a opakowanie zostało zaprojektowane tak, by dostęp do nich był intuicyjny. Otwiera się za pomocą naciśnięcia zaznaczonych pól po obu stronach kartonu, dzięki czemu osoby z ograniczoną zręcznością mogą je otworzyć jedną ręką.

Do współpracy nad opakowaniem ECOCLIC®, P&G zaprosiło także ekspertów z dziedziny rozwiązań dla osób niewidomych. Wykorzystując technologię NaviLens, dostarczającą cyfrowe rozwiązania dla niewidomych i niedowidzących, umieszczono specjalny kod QR, który po zeskanowaniu uruchamia autodeskrypcję z informacjami dotyczącymi użytkowania produktu. Każda innowacja musi także spełniać najwyższe standardy bezpieczeństwa. W P&G czuwa nad nimi grupa ponad 700 ekspertów. Ten aspekt jeszcze szczególnie istotny w przypadku kapsułek do prania.  

Skala testów i badań pomogły zoptymalizować opakowanie ECOCLIC®, tak, aby dzieci nie miały możliwości otworzyć opakowania, a zamknięte – było dla nich bezpieczne. Rodzice, którzy brali udział w badaniach, podkreślali, że właśnie słyszalne „kliknięcie”, od którego wzięła się nazwa produktu, daje im pewność, że opakowanie jest prawidłowo zamknięte po użyciu i pozostaje niedostępne dla najmłodszych. 

Innowacja z myślą o planecie

W P&G uważamy, że spoczywa na nas odpowiedzialność, by innowacje wykorzystywać nie tylko w celu rozwoju naszej działalności. Dzięki innowacjom chcemy zmienić życie ludzi na lepsze, m.in opracowując rozwiązania, które są wyrazem troski o środowisko naturalne – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G. Ten aspekt był także istotny przy tworzeniu opakowania ECOCLIC®. Wprowadzając nowe kartonowe pudełko, ekspertom udało się pogodzić ambicje związane ze znaczną redukcją plastiku z wymogami bezpiecznego przechowywania, które zapewniał dotąd wytrzymały i wodoodporny plastik. Ostatecznie, do produkcji opakowania wykorzystano włókna pochodzące z recyklingu (70%) oraz surowców pochodzących z dobrze zarządzanych lasów z certyfikatem FSC. Ponadto opakowanie nadaje się do ponownego przetworzenia. Z danych P&G wynika, że zmiana opakowań kapsułek Ariel z plastikowych na kartonowe umożliwi zaoszczędzenie 6500 ton tworzyw sztucznych rocznie w samej Europie.

Dzięki naukowej metodzie analizy Cyklu Życia Produktu (LCA – Life Cycle Assessment),  naukowcy P&G w procesie innowacji badają ślad węglowy produktu na każdym etapie jego życia – od pozyskania surowców, przez proces produkcji, dystrybucję, a także fazę jego użytkowania przez konsumentów. Czynność prania stanowi 60% śladu węglowego, co wynika z energii potrzebnej do podgrzania wody. Stąd innowacyjna technologia COOLCLEAN™ w kapsułkach Ariel, która skutecznie działa w 30°C, znacząco zmniejsza emisję Co2, realizując cel marki tj. dekarbonizacji prania.

„W P&G, dogłębnie poznajemy problemy konsumentów, po to by znaleźć rozwiązania, które najlepiej odpowiedzą na ich potrzeby. W tym celu sięgamy po nowoczesne technologie i łączymy siły z naszymi partnerami z różnych branż i środowisk. Nasza wiedza i doświadczenie zdobyte podczas 185 letniej historii innowacji, a także nasze zasoby, z których czerpiemy, pozwalają nam kontynuować naszą misję poprawy jakości życia obecnych i przyszłych pokoleń” – mówi Justyna Rymkiewicz, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej P&G

W działach badań i rozwoju P&G nad innowacjami firmy pracuje 7 500 inżynierów i naukowców w 13 centrach naukowych. Na badania i rozwój innowacji koncern inwestuje rocznie ok. 2 miliardów dolarów.

[1] Znana obecnie jako blend-a-med

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: .
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.