Komunikaty PR

Boom na rowery elektryczne w Polsce

2022-03-24  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Boom na rowery elektryczne w Polsce

Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie KROSS. Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów KROSS jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów. 

Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 roku osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. Co oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, stała się faktem również w Polsce. Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia. Rosnąca świadomość ekologiczna mieszkańców miast także ma przełożenie na ich codzienne wybory zarówno konsumenckich, jak i dotyczących wyboru środków transportu. Ponadto poprawiający się stan infrastruktury wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a spadek cen rowerów elektrycznych w ostatnich latach i zróżnicowanie oferty sprawiły, że niemal każdy może znaleźć odpowiedni model na własną kieszeń. To nie przypadek ani chwilowa moda, wręcz przeciwnie – eksperci w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne. 

Elektryczne rowery zyskują na popularności

Aż 86% badanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych w Polsce – wynika z badań przeprowadzonych w lutym przez agencję Difference na zlecenie KROSS. Dla dzisiejszych konsumentów liczy się użyteczność i komfort. 84% ankietowanych uznało, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Ponad połowa przyznała, że posiadanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym może wpłynąć – i to pozytywnie – na sposób korzystania z roweru jako środku transportu. Blisko 1/3 badanych uważa, że dzięki silnikowi użytkownicy częściej będą sięgali po jednoślady, a 36% pytanych docenia możliwość przejechania większych odległości. Wśród wielu zalet e-bike’ów ankietowani zwracają szczególną uwagę na wygodę, funkcjonalność i oszczędnośćZ badania wynika, że największą przewagą roweru elektrycznego nad konwencjonalnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy (53%). Następne zaś plasują się: szybkość dotarcia do celu (42%) oraz większa ekonomiczność w porównaniu do samochodu (42%). 

- Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość. Dokładamy starań, żeby rowery elektryczne, które są w naszej ofercie, odpowiadały potrzebom klientów. Nie tylko dbamy o jak najwyższą jakość, lecz także rozszerzamy ofertę – w tym sezonie marka KROSS wprowadziła funkcjonalne elektryczne rowery cargo, będące idealnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie konsumentów, a także dla klientów biznesowych, np. firm usługowych – dodaje Jacek Bugaj.

Otwartość na nowe

Polacy widząc wzrost popularności rowerów elektrycznych, chcą być częścią e-rewolucji, szczególnie że dostępność i cena nie stanowi już bariery. Połowa ankietowanych przyznała, że chętnie wypróbuje ten środek transportu, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę „elektrykiem” ma już za sobą. Wśród nich znaleźli się zarówno właściciele e-bike’ów (13%), jak i osoby, które nie posiadają własnego jednośladu ze wspomaganiem elektrycznym (23%), ale miały okazję go wypróbować. Co interesujące, blisko połowa badanych planuje zakup roweru elektrycznego w przyszłości lub go nie wyklucza. Zdecydowanie najczęściej rozważaną marką roweru elektrycznego jest KROSS. 

Szeroki wybór rowerów elektrycznych KROSS

Marka KROSS proponuje swoim klientom trzy główne typy rowerów elektrycznych: górskie rowery elektryczne (modele o sportowym zacięciu idealnie sprawdzające się w każdym terenie, a w szczególności na podjazdach w terenach górskich), elektryczne rowery typu trekking (pozwalające na wygodne przemierzanie leśnych ścieżek) oraz elektryczne rowery miejskie (doskonale sprawdzające się w codziennym przemieszczaniu się po mieście, a także jako przyjazna środowisku alternatywa na dojazdy do pracy). Rowery elektryczne KROSS zostały wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku. Przy projektowaniu użyto najwyższej jakości baterii oraz silników pochodzących od najlepszych producentów tego typu rozwiązań na świecie – Shimano oraz Bafang. 

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Difference na zlecenie KROSS na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na konsumentach rowerów elektrycznych.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prepare Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.