Komunikaty PR

Boom na rowery elektryczne w Polsce

2022-03-24  |  11:10
Biuro prasowe
Kontakt

Paweł Świąder
Prepare Sp. z o.o.

Świętokrzyska 18
00-052 Warszawa
pawel.swiader|prepare.pl| |pawel.swiader|prepare.pl
783917437
www.prepare.pl

Boom na rowery elektryczne w Polsce

Aż 86% ankietowanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych na polskich ulicach, a 84% przyznaje, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. To wyniki najnowszego badania zrealizowanego na zlecenie KROSS. Największą przewagą roweru elektrycznego jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy – tak twierdzi ponad połowa badanych, natomiast 42% docenia szybkość w docieraniu do celu. Tyle samo osób zwróciło uwagę, że rower elektryczny jest bardziej ekonomiczny niż samochód. Wnioski z badania zleconego przez polskiego producenta rowerów KROSS jednoznacznie pokazują, że jednoślady z napędem elektrycznym są coraz powszechniejsze. Polacy myślą o ich zakupie już nie w kategorii marzeń, a realnych planów. 

Elektromobilność to zielona alternatywa dla transportu drogowego, która zyskuje coraz więcej zwolenników w całej Europie. Jak szacują eksperci liczba rowerów elektrycznych w Europie w 2027 roku będzie większa niż rowerów tradycyjnych i przewidują, że w 2030 roku osiągnie 17 mln. Dane dotyczące polskiego rynku także wypadają optymistycznie. Według prognoz udział rowerów elektrycznych w krajowym rynku rowerowym w 2026 roku osiągnie 28%, a jego wartość wyniesie 25 mln zł. Co oznacza, że e-rewolucja obserwowana dotychczas w Niemczech, Francji czy Włoszech, stała się faktem również w Polsce. Przyczyn tego zjawiska jest wiele – rower stał się jednym z symboli slow life. Coraz więcej ludzi chce prowadzić zdrowszy i wolniejszy tryb życia. Rosnąca świadomość ekologiczna mieszkańców miast także ma przełożenie na ich codzienne wybory zarówno konsumenckich, jak i dotyczących wyboru środków transportu. Ponadto poprawiający się stan infrastruktury wpływa na poczucie bezpieczeństwa i komfortu jazdy, a spadek cen rowerów elektrycznych w ostatnich latach i zróżnicowanie oferty sprawiły, że niemal każdy może znaleźć odpowiedni model na własną kieszeń. To nie przypadek ani chwilowa moda, wręcz przeciwnie – eksperci w elektrycznych rowerach upatrują klucza do przyszłości miejskiego transportu. A rosnące ceny paliw być może jeszcze szybciej przekonają kolejnych użytkowników do przesiadki na dwa kółka, w tym na rowery elektryczne. 

Elektryczne rowery zyskują na popularności

Aż 86% badanych zauważa wzrost popularności rowerów elektrycznych w Polsce – wynika z badań przeprowadzonych w lutym przez agencję Difference na zlecenie KROSS. Dla dzisiejszych konsumentów liczy się użyteczność i komfort. 84% ankietowanych uznało, że rower elektryczny może być wygodnym sposobem poruszania się po okolicy. Ponad połowa przyznała, że posiadanie roweru ze wspomaganiem elektrycznym może wpłynąć – i to pozytywnie – na sposób korzystania z roweru jako środku transportu. Blisko 1/3 badanych uważa, że dzięki silnikowi użytkownicy częściej będą sięgali po jednoślady, a 36% pytanych docenia możliwość przejechania większych odległości. Wśród wielu zalet e-bike’ów ankietowani zwracają szczególną uwagę na wygodę, funkcjonalność i oszczędnośćZ badania wynika, że największą przewagą roweru elektrycznego nad konwencjonalnym jest minimalizowanie wysiłku podczas jazdy (53%). Następne zaś plasują się: szybkość dotarcia do celu (42%) oraz większa ekonomiczność w porównaniu do samochodu (42%). 

- Cieszy nas wzrost popularności e-bike’ów wśród Polaków – mówi Jacek Bugaj z zarządu KROSS, odpowiedzialny za sprzedaż. To nowoczesny i ekologiczny środek transportu, który zrewolucjonizuje transport miejski i do którego należy przyszłość. Dokładamy starań, żeby rowery elektryczne, które są w naszej ofercie, odpowiadały potrzebom klientów. Nie tylko dbamy o jak najwyższą jakość, lecz także rozszerzamy ofertę – w tym sezonie marka KROSS wprowadziła funkcjonalne elektryczne rowery cargo, będące idealnym rozwiązaniem dla świadomych ekologicznie konsumentów, a także dla klientów biznesowych, np. firm usługowych – dodaje Jacek Bugaj.

Otwartość na nowe

Polacy widząc wzrost popularności rowerów elektrycznych, chcą być częścią e-rewolucji, szczególnie że dostępność i cena nie stanowi już bariery. Połowa ankietowanych przyznała, że chętnie wypróbuje ten środek transportu, jak tylko nadarzy się okazja. Natomiast co trzeci z badanych zadeklarował, że jazdę „elektrykiem” ma już za sobą. Wśród nich znaleźli się zarówno właściciele e-bike’ów (13%), jak i osoby, które nie posiadają własnego jednośladu ze wspomaganiem elektrycznym (23%), ale miały okazję go wypróbować. Co interesujące, blisko połowa badanych planuje zakup roweru elektrycznego w przyszłości lub go nie wyklucza. Zdecydowanie najczęściej rozważaną marką roweru elektrycznego jest KROSS. 

Szeroki wybór rowerów elektrycznych KROSS

Marka KROSS proponuje swoim klientom trzy główne typy rowerów elektrycznych: górskie rowery elektryczne (modele o sportowym zacięciu idealnie sprawdzające się w każdym terenie, a w szczególności na podjazdach w terenach górskich), elektryczne rowery typu trekking (pozwalające na wygodne przemierzanie leśnych ścieżek) oraz elektryczne rowery miejskie (doskonale sprawdzające się w codziennym przemieszczaniu się po mieście, a także jako przyjazna środowisku alternatywa na dojazdy do pracy). Rowery elektryczne KROSS zostały wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania dostępne na rynku. Przy projektowaniu użyto najwyższej jakości baterii oraz silników pochodzących od najlepszych producentów tego typu rozwiązań na świecie – Shimano oraz Bafang. 

Badanie zostało zrealizowane przez agencję Difference na zlecenie KROSS na reprezentatywnej grupie Polaków oraz na konsumentach rowerów elektrycznych.

***

KROSS jest liderem rynku rowerowego w Polsce. Firma powstała w 1990 roku, a w jej portfolio znajdują się rowery elektryczne, rekreacyjne oraz wyczynowe przeznaczone do kolarstwa górskiego, a także marka Le Grand, skupiająca rowery miejskie. Rowery marki, w oparciu o autorskie rozwiązania i innowacyjne technologie, powstają w nowoczesnej fabryce produkcyjnej znajdującej się w Przasnyszu nieopodal Warszawy. W 2022 do oferty dołączyły także elektryczne rowery cargo, które stanowią zieloną alternatywę dla transportu drogowego. KROSS jako jedna z nielicznych firm w Europie, rozwija także produkcję ram karbonowych. Firma w 2017 roku przejęła holenderską markę Multicycle, posiadającą w swojej ofercie miejskie rowery premium oraz wysokiej klasy rowery elektryczne. Obecnie, produkty KROSS są dystrybuowane do prawie pięćdziesięciu krajów. W zakresie sponsoringu sportowego, firma jest sponsorem tytularnym KROSS ORLEN Cycling Team, jednej z najlepszych na świecie grup kolarstwa górskiego, znajdującej się w pierwszej szóstce drużyn w rankingu UCI – Elite MTB Team. Założycielem i właścicielem firmy jest Zbigniew Sosnowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki Biuro prasowe
2024-05-17 | 08:17

Nie wiemy, z kim podpisujemy umowy kredytowe i jak policzyć odsetki

Ponad połowa rodaków – 58 proc. – ocenia swoją orientację w świecie finansów jako średnią, a niemal co piąty jako wysoką. Jednak w przypadku konkretnych pytań,
Konsument SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW
2024-05-14 | 12:00

SŁONECZNA AKCJA ZIKO DERMO - "SAKIEWKA WAKACYJNYCH SKARBÓW"

Od 15 maja w Ziko Dermo będzie można wziąć udział w wyjątkowej akcji p.t. "Sakiewka Wakacyjnych Skarbów”. Celem nowego projektu drogerii jest zachęcenie do efektywnej
Konsument Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!
2024-05-13 | 15:00

Kultowe M&M’s® teraz dostępne w wersji mini!

Już w maju portfolio czekoladowych produktów Mars Wrigley w Polsce poszerzy się o nowość. Na sklepowe półki trafią kultowe draże czekoladowe w wersji mini. M&M’s

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.