Komunikaty PR

Co Polacy myślą o restauracjach typu quick service?

2023-10-02  |  14:30
Biuro prasowe

 

 

Szybki posiłek po szkole, w pracy lub w podróży? Restauracje QSR mają szereg zalet, które przyciągają klientów na całym świecie. Dziś, poza szybkim przygotowaniem i podaniem posiłku, dogodnej lokalizacji czy relatywnie niskiej cenie za oferowane produkty, sieci gastronomiczne starają się podążać za dynamicznie zmieniającymi się nawykami konsumenckimi oraz innowacjami. Co takiego przyciąga do nich akurat Polaków i co najczęściej zamawiają?

 

Nie wybieramy jedynie portfelem

To właśnie QSR często jako pierwsze wdrażają nowe technologie, takie jak zamawianie przez aplikacje mobilne, samoobsługowe kioski czy systemy do monitorowania jakości, aby usprawnić swoje operacje i zapewnić lepszą obsługę klienta. Z drugiej strony, wprowadzają roślinne opcje czy zmieniają design lokali na sprzyjające dłuższym spotkaniom – czyli wychodzą naprzeciw potrzebom gości, dla których promocje i oferty value nie są już decydującym czynnikiem przy wyborze miejsca do zjedzenia posiłku.

 

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez SW Research, główną determinantą jest menu i dostępność ulubionego dania – to najważniejsza cecha dla co czwartego respondenta. Wśród priorytetów znalazły się też cena (17,5%), lokalizacja (16,1%) i szybkość obsługi (15,7%). Najmniejszą rolę odgrywają lokalność produktów (2,0%) i atmosfera (3,3%). Ponad połowa badanych (55,2%), mimo wzrostu cen, nie będzie poszukiwać alternatyw dla posiłku z KFC czy McDonald’s. QSRy to już nie tylko miejsce na szybki i dostępny w korzystnej cenie posiłek, ale dla wielu z nas też ulubione miejsce na lunch czy nieodłączny element podróży.

 

Król jest jeden – ziemniak

Mimo, że restauracje próbują odróżnić się od konkurencji wyjątkowymi burgerami czy zestawami, to najchętniej zamawianym daniem są… frytki! Ponad 42% klientów z największym smakiem sięga właśnie po ten produkt. Podium uzupełniają burgery (31,4%) oraz pizza (29,9%). Co piąty Polak wybiera najchętniej kawałki kurczaka. Wśród miłośników skrzydełek pierwszym wyborem jest KFC (67%), które kojarzone jest głównie z kubełkiem z kawałkami kurczaka, którym można dzielić się z rodziną i bliskimi.  

 

Nie da się ukryć, że pokochaliśmy sieci lokali QSR. Konsumenci w większości stwierdzają, że oferta gastronomiczna spełnia ich oczekiwania. Gdyby mieli ją rozszerzyć o kolejne produkty, dodaliby nowe pozycje dla wegetarian i wegan oraz różnego rodzaju sałatki. 

 

- Jedzenie łączy pokolenia. Bardzo chętnie spotykamy się z rodziną czy znajomymi właśnie przy dobrym posiłku. Wiemy, że dla wielu naszych klientów posiłek to cała masa różnorodnych doświadczeń, którymi chcą się dzielić. Dlatego też cały czas wsłuchujemy się w ich głosy i płynące z nich potrzeby. Rozszerzamy ofertę o sezonowe smaki, wprowadzamy nowe opcje w aplikacji mobilnej, tworzymy limitowane gadżety – na odwiedzających nasze restauracje stale czeka coś nowego i ekscytującego. Aktualnie uruchomiliśmy promocję Best of KFC. W czasie jej trwania można kupić zestawy składające się z ulubionych produktów naszych Gości. W cenie jedynie 14,99 zł można wybrać jeden z trzech zestawów składających się z: 2x iTwist, frytki, wielka dolewka lub 5 Hot Wings, frytki, wielka dolewka czy zestaw składający się Kubełka dla 1 osoby oraz wielkiej dolewki. Ogromną popularnością cieszą się też KuRpony, które zawsze mamy w naszej aplikacji. Zapraszamy wszystkich miłośników kurczaka do naszych restauracji – powiedziała Sylwia Przybyła, Marketing Manager w KFC.

 

Generacja Z, millenialsi czy boomersi? Kto jada w QSRach?

Przedstawiciele Pokolenia Z ubierają się, pracują i rozmawiają inaczej niż inne pokolenia. Nawet jedzą inaczej. Szukają nowości, lubią jeść w dużych grupach i są podatni na influencer marketing, ale to nie oni najczęściej odwiedzają QSRy! Tu przodują tzw. silversi, czyli osoby w wieku 50+. Wraz z wiekiem zmieniają się także cechy restauracji, które przyciągają uwagę – dla starszego pokolenia to czystość lokalu i dodatkowe udogodnienia, jak np. gniazdka elektryczne czy darmowe wi-fi.

Preferencje konsumentów różnicuje też płeć – kobiety odwiedzają QSRy w podróży, a najważniejsza jest dla nich dostępność ulubionego dania. Dla mężczyzn kluczowym aspektem jest cena, ponieważ sieci lokali gastronomicznych to dla nich przede wszystkim miejsce na szybki posiłek na mieście.

 

 

 

***

KFC to światowa sieć restauracji serwująca dania z kurczaka, pionier restauracji szybkiej obsługi. Od ponad 90 lat, czyli od czasu otwarcia w 1930 r. pierwszej restauracji KFC w Stanach Zjednoczonych, smak kurczaków KFC pozostaje niepowtarzalny dzięki unikalnej, oryginalnej recepturze Colonela Sandersa. Dania w restauracjach KFC przygotowywane są ze świeżego, całego mięsa kurczaka. To restauracje dla tych, którzy cenią sobie wysoką jakość produktu i obsługi, w dobrej cenie. Codziennie około 12 milionów klientów obsługiwanych jest w ponad 25 000 restauracji sieci w ponad 155 krajach na całym świecie. W Polsce marka KFC należy do holdingu AmRest – największego, niezależnego operatora sieci restauracji w Europie Środkowej i Wschodniej – który zarządza obecnie siecią ponad 320 restauracji KFC w naszym kraju. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.