Komunikaty PR

Costa Coffee stawia na roślinne menu

2023-01-16  |  14:15
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.08 MB )

Dieta wegańska zyskuje coraz szersze grono zwolenników i nie są to tylko zdeklarowani weganie, wegetarianie czy fleksitarianie. Wzrost świadomości i rozwój nauki w zakresie zdrowego żywienia, a także różnorodność dostępnych produktów sprawiają, że po opcje roślinne sięgają również osoby spożywające mięso. Chcą wprowadzić do swojej diety zdrowsze zamienniki lub mieć swój wkład w powstrzymanie szybko postępujących zmian klimatycznych.

Costa Coffee postanowiła odpowiedzieć na zapotrzebowanie osób, które pragną zastąpić mięso i nabiał roślinnymi odpowiednikami. Sieć popularnych kawiarni zdecydowała się na poszerzenie oferty o produkty pochodzenia roślinnego. „Zielone” menu dostępne jest w Costa Coffee od 11 stycznia. Data nie jest tu przypadkowa, ponieważ to właśnie 11 stycznia przypada Dzień Wegetarian.

Popularność kuchni roślinnej w Polsce wciąż rośnie. Na stałe zagościła w jadłospisach wielu osób, a podczas zakupów Polacy coraz częściej wybierają produkty roślinne. Konsument chce mieć wybór, a my jako firma pragniemy, aby klienci naszych kawiarni również mieli możliwość dopasowania oferty kulinarnej do swoich potrzeb — mówi Agnieszka Bobrukiewicz, Commercial Marketing Director Costa Coffee. Roślinne menu obejmować będzie zarówno ofertę słonych, jak i słodkich przekąsek, oraz kawy, które serwowane będą na napoju roślinnym. Początek roku to moment wprowadzania zmian i postanowień - dla Costa Coffee to krok w kierunku rozwoju oferty przyjaznej środowisku — dodaje Bobrukiewicz.

W roślinnym menu Costa Coffee na stałe zagoszczą chrupiące bajgle i tosty. Bajgiel z Roślinnym Qurczakiem® podawany będzie z dodatkami w postaci szpinaku, ogórka konserwowego, wegańskiego majonezu i sosu musztardowego. Bajgiel z ratatouille z soczewicą, wypełniony cukinią, bakłażanem, pomidorami oraz papryką, serwowany będzie ze szpinakiem, pomidorkami w oliwie oraz majonezem wegańskim. Tost z Roślinnym Qurczakiem® to przekąska z aromatycznym wege kurczakiem z dodatkiem wegańskiego sera gouda, podawana ze szpinakiem, pomidorkami oraz z majonezem wegańskim.​

Oprócz słonych przekąsek wege, Costa Coffee oferuje także słodki wegański deser.
Torcik korzenny w roślinnej wersji z mocno wyczuwalnymi korzennymi przyprawami, takimi jak cynamon, goździki, anyż, imbir i kakao. Miękki biszkopt został podwójnie przełożony kremem i udekorowany kruszonką z biszkoptów. Spektakularna, wegańska szarlotka na kruchym spodzie z widocznymi dużymi kawałkami jabłek, udekorowana kruszonką i cukrem pudrem to obowiązkowa słodka pozycja dla miłośników kuchni roślinnej.

Wśród kaw, jak co roku w styczniu, dostępne będą dwie opcje: Hero Latte i Hero
Cappuccino
. To klasyczne kawy, które tym razem serwowane będą także na aksamitnym napoju owsianym z dodatkiem grochu — Ultimate Blend. Obie opcje dostępne będą w wersji Iced – na zimno.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.