Komunikaty PR

Costa Coffee stawia na roślinne menu

2023-01-16  |  14:15
Biuro prasowe
Do pobrania Komunikat ( 0.08 MB )

Dieta wegańska zyskuje coraz szersze grono zwolenników i nie są to tylko zdeklarowani weganie, wegetarianie czy fleksitarianie. Wzrost świadomości i rozwój nauki w zakresie zdrowego żywienia, a także różnorodność dostępnych produktów sprawiają, że po opcje roślinne sięgają również osoby spożywające mięso. Chcą wprowadzić do swojej diety zdrowsze zamienniki lub mieć swój wkład w powstrzymanie szybko postępujących zmian klimatycznych.

Costa Coffee postanowiła odpowiedzieć na zapotrzebowanie osób, które pragną zastąpić mięso i nabiał roślinnymi odpowiednikami. Sieć popularnych kawiarni zdecydowała się na poszerzenie oferty o produkty pochodzenia roślinnego. „Zielone” menu dostępne jest w Costa Coffee od 11 stycznia. Data nie jest tu przypadkowa, ponieważ to właśnie 11 stycznia przypada Dzień Wegetarian.

Popularność kuchni roślinnej w Polsce wciąż rośnie. Na stałe zagościła w jadłospisach wielu osób, a podczas zakupów Polacy coraz częściej wybierają produkty roślinne. Konsument chce mieć wybór, a my jako firma pragniemy, aby klienci naszych kawiarni również mieli możliwość dopasowania oferty kulinarnej do swoich potrzeb — mówi Agnieszka Bobrukiewicz, Commercial Marketing Director Costa Coffee. Roślinne menu obejmować będzie zarówno ofertę słonych, jak i słodkich przekąsek, oraz kawy, które serwowane będą na napoju roślinnym. Początek roku to moment wprowadzania zmian i postanowień - dla Costa Coffee to krok w kierunku rozwoju oferty przyjaznej środowisku — dodaje Bobrukiewicz.

W roślinnym menu Costa Coffee na stałe zagoszczą chrupiące bajgle i tosty. Bajgiel z Roślinnym Qurczakiem® podawany będzie z dodatkami w postaci szpinaku, ogórka konserwowego, wegańskiego majonezu i sosu musztardowego. Bajgiel z ratatouille z soczewicą, wypełniony cukinią, bakłażanem, pomidorami oraz papryką, serwowany będzie ze szpinakiem, pomidorkami w oliwie oraz majonezem wegańskim. Tost z Roślinnym Qurczakiem® to przekąska z aromatycznym wege kurczakiem z dodatkiem wegańskiego sera gouda, podawana ze szpinakiem, pomidorkami oraz z majonezem wegańskim.​

Oprócz słonych przekąsek wege, Costa Coffee oferuje także słodki wegański deser.
Torcik korzenny w roślinnej wersji z mocno wyczuwalnymi korzennymi przyprawami, takimi jak cynamon, goździki, anyż, imbir i kakao. Miękki biszkopt został podwójnie przełożony kremem i udekorowany kruszonką z biszkoptów. Spektakularna, wegańska szarlotka na kruchym spodzie z widocznymi dużymi kawałkami jabłek, udekorowana kruszonką i cukrem pudrem to obowiązkowa słodka pozycja dla miłośników kuchni roślinnej.

Wśród kaw, jak co roku w styczniu, dostępne będą dwie opcje: Hero Latte i Hero
Cappuccino
. To klasyczne kawy, które tym razem serwowane będą także na aksamitnym napoju owsianym z dodatkiem grochu — Ultimate Blend. Obie opcje dostępne będą w wersji Iced – na zimno.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok

Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.

Problemy społeczne

Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami

Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.

Konsument

Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność

Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.