CX staje się jeszcze ważniejszy w obliczu całkowitego zniknięcia „ciasteczek”
Ewelina Ciach, Senior Solution Consultant w firmie Medallia
Od lat marketerzy wykorzystywali pliki cookie do śledzenia odwiedzających stronę i zbierania informacji, które pomagały im nakierować reklamy do odpowiednich odbiorców. Jednak sposób wykorzystania plików cookie i narzędzi do śledzenia aktywności internautów znacznie się zmienią w związku z działaniami firmy Google, która planuje wycofać pliki stron trzecich w przeglądarkach internetowych do końca 2023 r. Jest to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy oczekują większej prywatności, w tym przejrzystości i kontroli nad tym, jak ich dane są wykorzystywane – w związku z tym ekosystem internetowy musi ewoluować, aby sprostać tym rosnącym wymaganiom.
Z badania GetApp przeprowadzonego w 2020 r. wynika, że 41% marketerów uważało, że ich największym wyzwaniem będzie niezdolność do śledzenia właściwych danych. Planowana przez Google zmiana związana z ad-trackingiem zmieni również biznes online. Działania w zakresie prywatności mogą mieć duży wpływ na niektóre obszary marketingu, podczas gdy inne taktyki nadal pozostaną dość podobne. Innowacyjni marketerzy będą mogli wymyślić alternatywy reklamy, które wpisują się w potrzeby konsumentów – poza zwykłymi hiper-targetowanymi treściami lub irytującymi pop-upami.
Jeśli dotychczasowe strategie reklamowe opierają się na danych stron trzecich, warto zacząć szukać alternatywnych scenariuszy. Należy sprawdzić rozwiązania technologiczne, które mogą pomóc w bezpieczniejszym odejściu od plików cookie. Warto rozważyć możliwości, które pomogą lepiej wykorzystać dane pochodzące ze stron i aplikacji własnych firmy. Jednym ze sposobów, w jaki marketerzy mogą to zrobić już teraz, jest skonfigurowanie funkcji konwersji rozszerzonych w panelu firmowym Google Ads. Dzięki wysyłaniu do Google informacji o konwersjach firmowej witryny można zwiększyć dokładność pomiaru konwersji i skuteczniej ustalać stawki. Należy również odświeżyć nieco starsze strategie takie jak reklama kontekstowa. To właśnie promocja kontekstowa umożliwia ścisłą współpracę z reklamą PPC (Pay Per Click) na stronach internetowych, które opierają swoje działanie na podobnych słowach kluczowych. W ten sposób, jeśli marka sprzedaje odzież sportową – reklama PPC może pojawić się na stronach zorientowanych na sport i dzięki temu zwiększyć prawdopodobieństwo zakupu.
Starając się o nowych konsumentów oraz dążąc do zbudowania grona lojalnych kupujących, marki powinny wdrożyć rozwiązania z obszaru budowania pozytywnych doświadczeń klientów. Dzięki wprowadzeniu rozwiązań z obszaru CX (Customer Experience) firmy mogą zbierać informacje o upodobaniach klientów i dynamicznie odpowiadać na ich potrzeby – bez względu na zmiany polityki firm trzecich. Wdrażając odpowiednie rozwiązania technologiczne w organizacji, przedsiębiorcy mogą bliżej poznać klientów i umacniać swoją pozycję w świadomości konsumentów, a tym samym budować konkurencyjność na rynku.
Zniknięcie plików cookie wymusza ewolucję wielu strategii marketingowych, jednak stwarza też przestrzeń na przedefiniowanie wartości biznesu. Ta zmiana z pewnością kreuje okazję do powstania całkiem nowych narzędzi oraz ścieżek dotarcia do klientów, które pozwolą na wsłuchanie się w głos konsumentów i budowanie doświadczeń zakupowych na ich zasadach.

Komentarz rynkowy DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w sezonie letnim

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.