Komunikaty PR

Do 2025 roku sprzedaż internetowa będzie odpowiadać za ponad 15% rynku artykułów

2020-03-04  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet-PR ( 1.41 MB )

Sprzedaż internetowa od kilku lat zachowuje najwyższe dynamiki wzrostu wśród wszystkich kanałów rynku artykułów kosmetycznych, co w najbliższych latach nie ulegnie zmianie. W kolejnych latach kanał ten będzie rósł ponad trzykrotnie szybciej niż cały rynek kosmetyczny, średniorocznie wzrastając o 9,5% w latach 2020-2025, jak pokazuje raport PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”.

W 2019 r. sprzedaż internetowa artykułów kosmetycznych osiągnęła wartość 2,6 mld zł, odpowiadając za prawie 11% udziału w całym rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi. Według prognoz PMR, udział ten wzrośnie do prawie 16% w 2025 roku.

Na wysoki wzrost dynamiki kanału internetowego ma wpływ obecność wszystkich największych graczy w kanale online, czy też wzrost popularności sklepów już działających. W 2019 r. sklep internetowy uruchomił ostatni z największych graczy na rynku – Hebe. Rośnie również popularność sklepów internetowych innych największych sieci w Polsce. Przykładem jest Rossmann, który w okresie promocyjnym sieci zawiesił możliwość bezpłatnego odbioru zamówień w sklepach stacjonarnych ze względu na nie nadążanie z ich realizacją.

Również na wzrost dynamiki kanału mają wpływ wciąż nowi gracze pojawiający się na rynku (m.in. Flaconi), czy rozszerzanie oferty artykułów kosmetycznych przez firmy spoza tego rynku, jak Zalando, które w ostatnim roku mocno rozszerzyło ofertę beauty.

<wykres 1>

Rossmann liderem rynku artykułów kosmetycznych – z blisko ¼ udziału w rynku

Zdecydowanym liderem rynku artykułów kosmetycznych w Polsce jest sieć Rossmann – z prawie 1/4 udziału w całym rynku. Na koniec 2019 r. sieć posiadała blisko 1 400 drogerii w całej Polsce. Kolejnym graczem według udziału w rynku jest sieć dyskontów spożywczych Biedronka. Firma ta nie specjalizuje się w artykułach kosmetycznych, ale ze względu na dużą sieć sprzedaży nawet skromna oferta przekłada się na znaczące przychody w kategorii.

<wykres 2>

Więcej szczegółowych informacji oraz prognozy rozwoju rynku w poszczególnych regionach są przedstawione w raporcie
PMR „Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025” -> 
https://mypmr.pro/products/handel-detaliczny-artykulami-kosmetycznymi-w-polsce-2020-1

 

KONTAKT DLA MEDIÓW:

marketing@pmrcorporate.com

Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie? Biuro prasowe
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden
Konsument Złodzieje nie mają Świąt
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.