Komunikaty PR

Dobry klimat zaczyna się w domu, czyli małe zmiany o wielkim znaczeniu!

2020-04-08  |  08:00
Biuro prasowe
Do pobrania PNG ( 0.66 MB )

Zostań w domu i spraw, by codzienne życie było bardziej przyjazne dla nas samych i naszej planety. Pomogą Ci w tym sprawdzone produkty, które wszyscy dobrze znamy oraz proste sposoby na wprowadzanie pozytywnych zmian i  kreatywne spędzanie czasu. W końcu nasz dom to miejsce, które może łączyć wszystkie życiowe aktywności!

Czas spędzany z bliskimi w domu to dobra okazja na wspólne rozwijanie pasji i zainteresowań. To chwila na pracę w piżamie, porządkowanie myśli, rodzinne lunche i maratony ulubionych seriali. Ten czas możemy również wykorzystać na zadbanie o nasz dom i na wprowadzanie bardziej zrównoważonych nawyków.

Wielu Polaków – aż 82%, martwi się zmianami klimatycznymi. Zastanawiamy się, co możemy zrobić, żeby nasz dom i nasze działania były bardziej przyjazne dla Ziemi. 66% z nas ma szeroką wiedzę na temat zmian spowodowanych globalnym ociepleniem – to średnio aż o 5%[1] więcej niż reszta świata. Staramy się zmieniać nasze nawyki na lepsze, a pozytywne zmiany
w gospodarstwach domowych wprowadziła już ponad połowa z nas. Od 2017 roku zrobiliśmy duży postęp w zakresie stosowania mniej emisyjnej (bezmięsnej) diety, niemarnowania żywności, sortowania i recyklingu oraz otwartego mówienia o zmianach klimatycznych. To naprawdę dobry wynik!

Tym, co nas motywuje do wprowadzania dobrych nawyków, jest troska o przyszłość i zdrowie naszych bliskich, oszczędność pieniędzy i zasobów oraz wiedza, co tak naprawdę możemy zrobić, żeby bardziej zadać o środowisko.

W IKEA wierzymy, że bardziej ekologiczny styl życia na co dzień pozwala stać się bardziej samowystarczalnym,  oszczędzać pieniądze poprzez mądre gospodarowanie tym, co już mamy i  przede wszystkim stawia na zdrowie własne, rodziny, społeczności. Warto poświecić ten moment, by wprowadzić, usprawnić czy też zaplanować bardziej ekologiczne podejście do naszego stylu życia – dla zainteresowanych przygotowaliśmy porady na naszej stronie internetowej IKEA.pl – mówi Magdalena Betin Lider ds. Zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail Polska.

IKEA podpowiada, jak możemy wykorzystać czas w domu, by w łatwy i niedrogi sposób zatroszczyć się o lepszy klimat.  

  1. Oszczędzanie? Naturalnie i bez poświęceń

Oszczędzając zasoby na co dzień, dbamy nie tylko o planetę, ale i o nasze finanse. Według obliczeń[2], zmniejszając zużycie wody w domu możemy zaoszczędzić nawet 5 tys. zł rocznie. Pamiętajmy o zakręcaniu jej podczas mycia zębów, wybierajmy szybki prysznic, zamiast wylegiwać się w pełnej wody wannie, a przy większej ilości naczyń do umycia korzystajmy ze zmywarki. Bohaterami domowego oszczędzania są również baterie kranowe, wyposażone w napowietrzacze wyrównujące ciśnienie, które oszczędzają do 50% wody. Świetnie sprawdzi się bateria z odpływem SVENSKÄR, a do łazienki słuchawka prysznicowa VOXNAN, którą łatwiej zachować w czystości dzięki chromowanemu wykończeniu. Codzienne dbanie o higienę i jednoczesne oszczędzanie wodny może być również wyzwaniem. Zorganizujmy rodzinne zawody w braniu szybkiego prysznica albo wyzwanie polegające na zakręcaniu wody podczas 30-sekundowego mydlenia rąk!

Praca w domu także może być wygodna. Dzięki odpowiednim rozwiązaniom każdy zakątek łatwo przekształcimy w praktyczne i funkcjonalne miejsce pracy. Nawet stół kuchenny czy sofę. Nie zapomnijmy jednak o odpowiedniej ilości światła. Dzięki dobraniu dobrego oświetlenia możemy oszczędzać energię i zadbać o domowy budżet. Żarówka LED zużywa do 85% mniej energii i może służyć 10 razy dłużej niż zwykłe żarówki. Będzie bezpiecznym źródłem światła nawet przez 25 000 godzin, więc jeśli korzystamy z niej przez 3 godziny dziennie, wystarczy na około 20 lat. Jeśli posiadamy sprzęty zasilane przez baterie, na przykład myszki do komputera, najlepiej wybierać akumulatorki, które można ponownie ładować, na przykład za pomocą ładowarki VINNINGE, dzięki czemu ograniczamy ilość elektrośmieci. 

  1. Dbajmy o to, co już mamy – by starczyło nam na dłużej

Dbanie o to, co już mamy, to również droga prowadząca do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety. Zanim kupimy nowe przedmioty, zwróćmy uwagę na rzeczy, które już mamy, by służyły jak najdłużej. Na przykład o deski oraz drewniane przybory kuchenne zadba olej do drewna SKYDD. Ubrania natomiast warto czyścić za pomocą rolki BÄSTIS, która szybko i łatwo usuwa sierść zwierząt, kurz i meszek, dzięki czemu ubrania dłużej zachowują świeżość i nie wymagają tak częstego prania.

Ważnym elementem naszej codzienności jest również troska o sen. To w końcu w łóżku spędzamy prawie połowę naszego życiu, a kompanem naszych sennych marzeń oraz wspólnych leniwych poranków jest materac. Zadbajmy o jego równomierne zużycie, obracając go co jakiś czas. Jeśli mamy małe dzieci, warto dodatkowo zabezpieczyć jego powierzchnię przed nieprzewidzianymi zdarzeniami. Użyjmy do tego wodoodpornego ochraniacza na materac LENAST, który można prać w pralce. W ten sposób materac posłuży dłużej, a my będziemy mogli spać spokojnie.

  1. Nie marnujmy

Wcale nie musimy stać się od razu mistrzami życia bez jakichkolwiek odpadów (zero waste). Na początek wystarczy je ograniczyć i zadbać o ich prawidłową segregację.  Do tego nie potrzebujemy drogich rozwiązań. Świetnie sprawdzi się kolekcja pojemników HÅLLBAR czy SORTERA, dzięki którym sortowanie stanie się przyjemnością. Wspólnie z dziećmi możemy narysować i przykleić na nie kolorowe ilustracje, dzięki którym wszystko zawsze trafi do odpowiedniego pojemnika. A dla tych, którzy szukają niedrogich, sprytnych pomysłów na segregację, sprzymierzeńcem może być wielorazowa niebieska torba IKEA FRAKTA. Po przyniesieniu w niej zakupów wykorzystajmy ją jako kosz na odpady. Jest duża, wytrzymała i można ją myć, a dzięki elastycznej formie z łatwością dopasuje się do przestrzeni przeznaczonej na segregację np. papieru, plastiku, czy szkła.

Kiedy spędzamy więcej czasu w domu, dlaczego nie zastanowić się nad tym, jak poprawić organizację? Uporządkujmy każdą przestrzeń, aby była bardziej funkcjonalna, kreatywna, praktyczna. Pozwoli nam to znaleźć wszystko od razu. Nawet inspirację! Zapasowe kartony, które poukrywane są w zakamarkach naszego mieszkania, mogą stać się nowym statkiem kosmicznym do zabawy czy kolorowym wagonikiem kolejki dla ulubionych pluszaków.

Pozostanie w domu sprawia, że na nowo odkrywamy przyjemność bycia razem bez pośpiechu, choćby przy kuchennym stole. Eksperymentujmy z nowymi przepisami, próbujmy nieznanych dotąd smaków oraz wspólnie w dziećmi bawmy się w światowej sławy mistrzów kuchni. Kto wie, może odkryjemy w sobie nieznane dotąd talenty? A po kulinarnych rewolucjach zadbajmy, żeby nic się nie zmarnowało!

Przechowywanie jedzenia w pojemnikach sprawia, że dłużej zachowa swoje właściwości oraz pozostanie świeże. Pomoże nam w tym seria pojemników 365+. Dzięki temu, że niektóre pojemniki są żaroodporne, łatwo podgrzejemy umieszczone w nich resztki z obiadu czy kolacji. W zależności od potrzeb można dobrać do nich odpowiednie przykrywki – bambusowe albo z dodatkowym uszczelnieniem. Bezbarwne pojemniki świetnie sprawdzą się również do segregacji produktów
w lodówce, a dodatkowy czas wolny to idealna okazja, żeby zrobić porządek w naszych zapasach.  Do mrożenia, na przykład sezonowych owoców na smaczne koktajle, niezastąpione są torebki strunowe ISTAD. Nadają się do wielokrotnego użytku i powstały z trzciny cukrowej, dzięki czemu są bezpieczne dla żywności i planety.  

IKEA od wielu lat wspiera ludzi we wprowadzaniu zrównoważonych rozwiązań do codziennego życia i aktywnie angażuje się w działania na rzecz środowiska. Jednym z elementów strategii  People & Planet Positive były ostatnio zrealizowane akcje jak: „Na dłużej” czy „Rady na odpady”. Więcej informacji i porad, jak prowadzić dom przyjazny dla planety, znajduje się na stronie https://www.ikea.com/pl/pl/people-and-planet/

Wszystkie wymienione produkty i jeszcze wiele, wiele więcej niedrogich rozwiązań jest  dostępnych na stronie IKEA.pl Teraz łatwiej je wszystkie znaleźć dzięki oznaczeniu zieloną etykietą. Dbaj o zdrowie i lepszy klimat. Zostańmy w domu!

 


[1] Climate Action Starts at Home Consumer Insights: Poland GlobeScan scorecard for IKEA, October 2019

[2] *Szafrański M., Oszczędzanie wody: ile można zaoszczędzić na prysznicu? [online, 2012, dostęp 03.03.2020]

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.