Dylemat inwestora: Dachówki przejściowe - co to takiego?
Fama PR Sp. z o.o.
Żeromskiego 62/2
50-312 Wrocław
alicja|famapr.pl| |alicja|famapr.pl
605734638
www.superdekarz.pl
Budowa domu przypomina nieco wejście na nowy etap edukacji – to nowe terminy, nazwy i żargon budowlany. Ich znajomość, choć niekonieczna do tego, aby inwestor otrzymał w rezultacie idealny dom, pomaga podejmować bardziej racjonalne decyzje i lepiej rozumieć funkcjonalne cechy budynku w tych aspektach, które nie są wprost widoczne dla naszych oczu. Jedną z takich grup produktów do budowy dachu są dachówki przejściowe. Co to takiego? Wyjaśnia doświadczony wykonawca dachów, finalista programu SUPERDEKARZ 2020.
Ingerencja w połać dachu pod lupą
Inwestor zapytany w biegu, czemu tak naprawdę służy dach, odpowie prawdopodobnie: ma chronić przed opadami, wiatrem, słońcem i chłodem.
- To prawda, że od dachu oczekuje się przede wszystkim szczelności. Ale dachowi powierzamy też kolejne funkcje – montujemy na nim anteny, odpowietrzniki, systemy fotowoltaiczne, przeprowadzamy przewody antenowe itd. I to właśnie te miejsca ingerencji w połać dachu wymagają szczególnej troski, czyli uszczelnienia i okresowego sprawdzania albo…. zastosowania dachówek przejściowych – tłumaczy Michał Groch, zwycięzca 12. Edycji programu branżowego SUPERDEKARZ w kategorii „Gwarancje Systemowe”.
Jakie są rodzaje dachówek przejściowych? To najczęściej:
- dachówka przejściowa z kominkiem wentylacyjnym
- przejście dachowe dla systemów solarnych
- dachówka z odpowietrznikiem instalacji sanitarnej
- dachówka z nasadką antenową.
Lepiej w systemie
Inwestor poszukujący modelu i koloru dachówek powinien sprawdzić, czy można skompletować u producenta dachówki te właśnie elementy dachu.
- Mam świadomość, że większość inwestorów zwraca uwagę na estetykę wykończenia dachu, czyli nie tylko na precyzję ułożenia dachówki, obróbki komina czy koszy dachowych, ale również na dopasowanie kolorystyczne „wystających” elementów dachu – tłumaczy Superdekarz Michał Groch, który na co dzień prowadzi firmę dekarską w powiecie przeworskim, woj. podkarpackie - Moje doświadczenie mówi mi, że najlepiej jednak wybierać dachówki przejściowe i akcesoria z tej samej rodziny, czyli mówiąc bardziej fachowo – stanowiące system dachowy. Mamy wtedy gwarancję najlepszej szczelności, dopasowania kolorystycznego i, jak w przypadku Gwarancji Systemowej Braas, pewność sprawnej funkcjonalności całego systemu dachowego, a nie tylko wybranych jego elementów – dodaje Superdekarz.
Im bardziej typowy kolor dachówki wybierze inwestor, tym większa szansa na dopasowanie dachówek przejściowych. Dla przykładu, system Duro Vent, na który składa się dachówka przejściowa z kominkiem wentylacyjnym, odpowietrznikiem instalacji sanitarnej oraz nasadką antenową, która pozwala na dostosowanie otworu do średnicy masztu, przeznaczony jest do modeli dachówek betonowych marki BMI Braas: Celtyckiej, Greckiej, Romańskiej, Bałtyckiej, a także Tegalit i Teviva. Dostępny jest w najpopularniejszych kolorach: ceglanym i ciemnoczerwonym, kasztanowym, brązowym, a także coraz modniejszym w ostatnich latach kolorze czarnym, szarym i grafitowym.
Dachówki przejściowe to część systemu dachowego, który widać gołym okiem. Trzeba jednak pamiętać, że za szczelność dachu odpowiadają również inne jego elementy, w tym taśmy, kołnierze i pierścienie uszczelniające. Dlaczego warto dopytać dekarza o ich jakość. O tym w kolejnym odcinku cyklu „Dylemat inwestora”.
Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City
Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.