E-sklep AZETA PL dostarcza kosmetyki tego samego dnia
Rynek e-commerce rośnie w dynamicznym tempie zarówno w Polsce jak i na świecie. Jednocześnie rosną wymagania konsumentów, którzy coraz częściej jako kluczowy aspekt zakupów internetowych wskazują szybkość dostawy zamówienia, co z kolei wymusza zmiany w sektorze logistyki. Odpowiedzią na te wyzwania jest dostawa realizowana tego samego dnia, którą ostatnio swoim klientom zaoferował e-sklep z kosmetykami i suplementami diety AZETA PL. Obecnie z tego rozwiązania mogą korzystać klienci z Warszawy, ale już niedługo, z kosmetyków dostarczonych parę godzin po złożeniu zamówienia będą mogli cieszyć się klienci z kolejnych polskich miast.
DOSTAWA DERMOKOSMETYTKÓW Z E-SKLEPU TEGO SAMEGO DNIA
Dostawa tego samego dnia to nadal nowa i jeszcze niedoceniona forma doręczenia produktów zakupionych w sklepie internetowym. Klienci obecnie postrzegają ją jako opcję dostawy do punktu odbioru czy sklepu niż do domu. Sytuacja zmienia się powoli, a kupujący dopiero przekonują się o korzyściach takiego rozwiązania. „Gdy planowaliśmy wejście na polski rynek, zauważyliśmy, że niewiele e-sklepów z kosmetykami oferuje dostarczenie zamówionych produktów tego samego dnia, pod same drzwi, a przecież takie rozwiązanie oferuje wiele korzyści – oszczędza czas, pieniądze, a kosmetyki czy suplementy diety klienci otrzymują parę godzin po zamówieniu” – mówi Mindaugas Raguotis, Country Manager i członek zarządu AZETA PL.
Dziś, klient e-sklepu AZETA PL w Warszawie, a niedługo w innych polskich miastach, może zamówić wybrane przez siebie produkty, na przykład dermokosmetyki, aż do godziny 16:00 i otrzymać zamówienie jeszcze tego samego dnia, w godzinach między 18:00 a 22:00. Sklep internetowy niedawno rozszerzył tę usługę także na sobotę. Po złożeniu zamówienia, każdy klient otrzymuje wiadomość w formie SMS-a i ma możliwość śledzenia przesyłki kurierskiej w czasie rzeczywistym na mapie, więc dokładnie wie, kiedy otrzyma paczkę.
W ostatnim miesiącu, z dostawy tego samego dnia skorzystało około 7,5% kupujących w AZETA PL, a e-sklep obserwuje rosnące zainteresowanie tą formą. „Dostawa kosmetyków pod drzwi jeszcze tego samego dnia to nowe rozwiązanie, które stało się niezbędne w czasie pandemii. Uważamy, że popularność tej formy dostawy będzie rosnąć, co na pewno zaobserwujemy tej jesieni. Już teraz mogę jednak powiedzieć, że opinie klientów są bardzo pozytywne.” – dodaje Mindaugas Raguotis.
DOŚWIADCZENIE BLISKIE ZAKUPOM TRADYCYJNYM
Pandemia sprawiła, że klienci bardziej swobodnie i z większym zaufaniem dokonują zakupów online. Mimo wszystko, część z nich, kiedy to możliwe nadal korzysta z możliwości zrobienia zakupów w sposób tradycyjny, ponieważ zyskują produkt natychmiast. Pomysłem sklepu internetowego AZETA PL jest to, aby dzięki dostawie tego samego dnia, zakupy online przypominały zakupy stacjonarne, a klienci mogli otrzymać kosmetyki tak szybko, jak to możliwe. „Staramy się stworzyć jeszcze lepsze doświadczenie zakupowe niż to znane ze sklepu tacjonarnego. Chcemy, aby nasi klienci cieszyli się korzyściami rozwiązań e-commerce - szerszym asortymentem i lepszymi cenami, a także, aby mogli podobnie jak w sklepie stacjonarnym – otrzymać zakupy prawie natychmiast” – dodaje Mindaugas Raguotis.
PRZYSZŁOŚĆ ZAKUPÓW W MIEŚCIE
Dostawa zamówienia ze sklepu internetowego tego samego dnia może niedługo okazać się przyszłością handlu detalicznego w większych miastach. Wskazuje na to doświadczenie przyniesione z krajów Bałtyckich, w których taka usługa działa i cieszy się sporą popularnością od 2019 roku. E-sklep AZETA PL już teraz planuje zaoferowanie szybkiej przesyłki swoich kosmetyków mieszkańcom z kolejnych miast – Łodzi, Wrocławia i Poznania, by w długiej perspektywie dotrzeć ze swoją ofertą do 10 największych miast w Polsce. W innych lokalizacjach na terenie Polski e-sklep AZETA PL dostarcza kosmetyki następnego dnia roboczego.
O AZETA PL
AZETA PL zdrowie i uroda to e-sklep należący do Grupy AZETA, która powstała w 2014 roku jako internetowy sklep z kosmetykami i artykułami dla zdrowia i urody. AZETA działa obecnie w Polsce, na Litwie, Łotwie i w Estonii. Grupa zatrudnia prawie 80 pracowników.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.