Festoria – gdański foodcourt dostępny dla wszystkich
ZDJĘCIA: https://1drv.ms/u/s!ApaBY4rSV4Pxi-NaDSFvG_oZkG1GrQ?e=KCaUNg
Festoria pojawiła się na gastronomicznej mapie Trójmiasta zaledwie w lipcu tego roku, a już zdążyła przerodzić się w niezwykle popularny foodcourt z bogatą i zróżnicowaną strefą gastronomiczną, z której chętnie korzystają nie tylko studenci, ale również mieszkańcy okolicznych dzielnic Gdańska. To kolejny przykład budowania elastycznej oferty w akademiku, który latem przemienia się w komfortowy hotel. W ten sposób inwestor dba o stabilność biznesu.
Festoria to foodcourt o powierzchni ponad 950 m2, znajdujący się na terenie gdańskiego akademika Collegia. W jej skład wchodzą cztery zróżnicowane strefy gastronomiczne. Dla miłośników kuchni włoskiej przygotowano działającą codziennie strefę pizza & pasta, gdzie serwowane są dania bazujące na specjalnie sprowadzanych, oryginalnych włoskich składnikach. Tuż obok niej znajduje się kuchnia główna z menu tygodniowym, w porze lunchowej oferuje przede wszystkim tradycyjne dania kuchni polskiej. Kuchnia działa na zasadzie bufetu - wszystkie pozycje w menu są dostępne od ręki, jest również możliwość realizacji zamówień na wynos.
Od wczesnych godzin porannych otwarta jest kawiarnia, w której oprócz prawdziwej włoskiej kawy, serwowane są własnoręcznie robione desery, świeżo wyciskane soki i smoothies oraz kanapki na wynos. W ciągu tygodnia bogata oferta kawiarni przyciąga nie tylko studentów, którzy chętnie spędzają tu wolny czas, ale też okolicznych mieszkańców, pracujących w trybie home office. Ostatnią strefą jest działający w weekendy drinkbar z szeroką ofertą koktajli. Ponadto, organizowane są tu różnego rodzaju wydarzenia – cotygodniowe karaoke, transmisje z wydarzeń sportowych czy nawet występy standuperów. Warto również zaznaczyć, że na terenie obiektu działa sklep, gdzie codziennie można zaopatrzyć się we wszystkie niezbędne produkty.
Zależało nam na tym, aby oferta gastronomiczna Festorii była możliwie jak najszersza, aby każdy mógł tu znaleźć coś dla siebie – mówi Kamil Semik, manager gastronomii. Wszystkie pozycje z naszego menu są przygotowywane ze świeżych produktów przez 8-osobowy zespół kucharzy. Klienci szczególnie doceniają prawdziwą włoską pizzę, którą przygotowujemy na bazie oryginalnych włoskich składników. Warto również zaznaczyć, że Festoria to nie tylko gastronomia. Przez kilka ostatnich miesięcy nasz foodcourt stał się również popularnym miejscem spotkań czy nawet stałym miejscem pracy zdalnej dla okolicznych mieszkańców. Coraz częściej pojawiają się również zapytania o organizację różnego rodzaju eventów. Niebawem planujemy przeprowadzenie pewnych modyfikacji, o czym na pewno poinformujemy za pośrednictwem naszych mediów społecznościowych – dodaje.
Festoria znajduje się w budynku akademika Collegia przy ulicy Sobieskiego 13. Bezpośrednio przy kampusie Politechniki Gdańskiej i w niewielkiej odległości od Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego oraz Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego. W sezonie turystycznym obiekt przekształcany jest w hotel zapewniający gościom aż 450 pokoi, co w letnich miesiącach pozwala mu dzierżyć miano największego obiektu tego rodzaju w Gdańsku. Na gości, oprócz foodcourtu i pokoi czekają profesjonalny fitness, play-roomy, pokoje spotkań i rozległy taras z widokiem na las.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.