Firmowy strój roboczy: Inwestycja do potęgi trzeciej

Buena Vista Media Group
Podwale 62a
51-010 Wroclaw
a.mrówka|bvmg.pl| |a.mrówka|bvmg.pl
728437715
www.bvmg.pl
Nieruchomości, środki transportu, nowe technologie, rozwój pracowników i marketing – to obszary, w które statystycznie najczęściej inwestują polscy przedsiębiorcy. Co z kwestią ubioru pracowników, dotyczącą zwłaszcza branży budowlanej, przemysłowej czy usługowej? – Ten obszar wciąż przez wielu jest postrzegany jedynie jako konieczny do poniesienia koszt, nieposiadający wartości inwestycyjnej. To jednak stopniowo zaczyna się zmieniać, ponieważ coraz częściej przedsiębiorcy dostrzegają jego potencjał ekonomiczno-marketingowy – podkreśla Grzegorz Marcinkowski z firmy Blaklader. Na czym konkretnie to polega?
Po pierwsze: komfort pracy
Dla przeciętnego pracownika strój roboczy to po prostu kolejne narzędzie. I jako takie powinien być wygodny i praktyczny w użyciu, a także niezawodny i trwały. Dlatego wiele uwagi przy wyborze należy poświęcić na sprawdzenie i dopasowanie rozmiaru, a także zastosowanych materiałów oraz praktycznych, funkcjonalnych rozwiązań. – Widocznym trendem jest coraz większa popularność odzieży wykorzystującej rozciągliwy stretch, zwłaszcza w spodniach, które dzięki temu są nieporównywalnie wygodniejsze w codziennej pracy niż zwykłe spodnie bez tego udogodnienia – podkreśla Grzegorz Marcinkowski. – Użytkownicy zwracają także uwagę na obecność ściągaczy w rękawach i nogawkach, a także łatwe w obsłudze, dobrze umiejscowione kieszenie.
Profesjonalne stroje umożliwiają również optymalne dostosowanie do warunków panujących w miejscu pracy. Tu kluczowa jest oddychalność zastosowanych materiałów, a w przypadku prac na dworze – także ich wodo- i wiatroodporność. Dzięki temu użytkownik może zachowywać odpowiedni bilans ciepły niezależnie od miejsca i intensywności wykonywanej pracy, unikając z jednej strony wychłodzenia, a z drugiej przegrzania.
Po drugie: trwałość się opłaca
Powiedzenie, że na kupowanie tanich rzeczy stać tylko bogatych ludzi świetnie obrazuje sens inwestowania w dobrej jakości stroje robocze. Widać to tym lepiej, im bardziej wymagające jest środowisko pracy. „Budżetowe” rozwiązania kuszą ceną, ale ich niższa trwałość powoduje, że ten niewielki wydatek trzeba ponosić częściej niż w przypadku droższej odzieży. W dłuższej perspektywie czasu okazuje się więc z reguły, że bilans ekonomiczny przemawia na rzecz większego, ale jednorazowego wydatku.
– Dlatego zawsze należy bardzo dokładnie sprawdzać z czego i jak uszyty jest strój – podkreśla Grzegorz Marcinkowski. – W miejscach najbardziej narażonych na zużycie bądź przetarcia, takich jak kolana czy nogawki, sprawdzają się specjalnie wzmacniane materiały, zwłaszcza cordura. Z drugiej zaś strony o wytrzymałości świadczy ilość i jakość szwów, dlatego im ich więcej i lepsze ich zabezpieczenie, tym lepiej. Wysoka jakość samych materiałów ma także kluczowe znaczenie dla trwałości strojów, które mają być często prane bądź czyszczone chemicznie. Nie utracą swoich właściwości, a jednocześnie będą się odpowiednio prezentować.
Po trzecie: wizytówka i reklama
Skoro zaś o prezencji mowa, należy zwrócić uwagę na jeszcze jedną istotną zaletę roboczej odzieży wysokiej jakości: wsparcie w budowaniu profesjonalnego wizerunku firmy. I to zarówno wobec otoczenia zewnętrznego, jak i wobec samych pracowników. Nie trzeba przecież przeprowadzać badań by stwierdzić, że porządnie i wygodnie, a nawet stylowo ubrany pracownik będzie czuł się lepiej w trakcie pracy. Odczuwając dodatkowo, że firma jako odpowiedzialny i wartościowy pracodawca w konkretny sposób dba o zapewnienie mu właściwego wyposażenia.
Roboczy strój można także oczywiście wykorzystywać jako jedną z wizytówek firmy, wskazującą swoją jakością na zawodowy profesjonalizm i fachowość w podejściu do obowiązków. Popularnym narzędziem jest w tym zakresie umieszczanie na odzieży firmowych logotypów – przy czym należy pamiętać o wykonywaniu ich w odpowiedniej technologii, zapewniającej trwałość i wizualną atrakcyjność przez cały czas użytkowania stroju. Począwszy od 2021 roku, w którym warto powziąć i wypełnić noworoczne postanowienie, ze wszech miar korzystne dla firmy.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.