Komunikaty PR

Jak e-handel zrewolucjonizował prawa konsumenta?

2020-03-13  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Do pobrania PayPal ( 0.47 MB )
  • 15 marca 1962 roku John F. Kennedy określił cztery podstawowe prawa konsumentów: prawo do informacji, wyboru, bezpieczeństwa oraz reprezentacji.
  • Powszechne wykorzystanie Internetu zmieniło koncepcję praw konsumenta, które teraz muszą odpowiadać no nowe potrzeby kupujących.
  • E-klienci zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo: 20% zrezygnuje z zakupu, jeżeli nie będzie jego ulubionej metody płatności[1].

 

Prawa konsumenta sformułowane ponad pół wieku temu dzisiaj wciąż pozostają aktualne, chociaż w XXI wieku ich realizacja nabiera zupełnie nowego wymiaru. Nowe rozwiązania technologiczne, w szczególności handel internetowy i mobilny, przyczyniły się do ich nowej interpretacji, a firmy prześcigają się w odpowiedzi na zmieniające się oczekiwania.

 

Po pierwsze – informacja

Prawo konsumenta do informacji to nie tylko możliwość łatwego dotarcia do oferty firmy w różnych kanałach, ale również zapoznania się z dokładnym opisem towaru czy usługi. Jak wynika z badań nawet 35 proc. polskich e-konsumentów częściej kupowałoby za granicą, gdyby mogli poznać dokładny koszt transakcji w lokalnej walucie, a 32 proc. zachęciłaby strona sprzedawcy dostępna w ich języku.

 

Ponad dwie trzecie Polaków szuka w sieci informacji o towarach lub usługach[2]. Skuteczne dotarcie do konsumentów z informacją wymaga bycia tam, gdzie są oni. Przykładowo, konsumenci z pokolenia Z spędzają przeciętnie aż 2 godziny dziennie w mediach społecznościowych[3]. Nic więc dziwnego, że firmy chcące do nich dotrzeć, coraz częściej spotykają się z nimi właśnie tam – tłumaczy Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Po drugie – wybór

W dzisiejszych czasach wybór oznacza nie tylko szeroki asortyment produktów, ale również możliwość skorzystania z wielu różnych kanałów sprzedaży – zakupów w centrum handlowym, w sklepiku pod domem, online, czy przez telefon komórkowy na plaży. W ciągu ostatnich sześciu miesięcy już jedna trzecia konsumentów na świecie zrobiła zakupy przez social media[4]. Z kolei aż 38 proc. Polaków, którzy regularnie odwiedzają portale społecznościowe, korzysta z przycisku „Kup” - najczęściej robią to osoby młode w wieku 18-34 lat[5].

 

Klienci chcą mieć wybór, jak zapłacą za zakupy. Co piąty e-konsument zrezygnuje z transakcji, jeśli nie będzie mógł zapłacić w swój ulubiony sposób[6], a 87 proc. porzuci koszyk zakupowy, jeśli cały proces płacenia będzie zbyt trudny[7]ostrzega Marcin Glogowski, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkowo-Wschodnią.

 

Po trzecie bezpieczeństwo, po czwarte reprezentacja

Prawie połowę globalnych konsumentów obawia się o bezpieczeństwo transakcji mobilnych[8], a 10 proc. wybiera sklepy stacjonarne zamiast ponieważ uważa, że proces płatności w nich jest bezpieczniejszy[9].

 

Dynamiczny rozwój handlu online oznacza, że konsumenci coraz chętniej kupują w mniejszych, niszowych e-sklepach za granicą – wyjaśnia Marcin Glogowski. – Wiąże się to jednak z rosnącymi obawami, czy aby na pewno sprzedawca wyśle nam towar lub czy będzie on wyglądał tak, jak na stronie. PayPal w procesie transakcji nie tylko proponuje bezpieczny i wygodny sposób płatności, ale również dba o interesy obu stron. Jeśli zamówiony produkt nie dotarł do klienta lub jest uszkodzony, wtedy kupujący może poprosić PayPal o pomoc.

 

***

O PayPal:

Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodniejsze, bezpieczniejsze i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 300 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com

 


[1] PayPal mCommerce Index Ipsos 2019

[2] Główny Urząd Statystyczny

[3] Jak kupuje Generacja Z

[4] PayPal mCommerce Index Ipsos 2019

[5] Poradnik E-Izby: Social Commerce

[6] PayPal mCommerce Index Ipsos 2019

[7] PRWeb

[8] PayPal mCommerce Index Ipsos 2019

[9] E-commerce w Polsce 2019, Gemius

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.