Komunikaty PR

Jak zapewnić bezpieczeństwo boomerom podczas zakupów online

2023-02-07  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

5 wskazówek od PayPal z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. 7 lutego to ogólnoświatowy Dzień Bezpiecznego Internetu, od wczesnych lat 2000 obchodzony również w Polsce. Wprawdzie do końca marca w całym kraju planowane są lokalne inicjatywy edukacyjne, ale jest to również doskonała okazja do przeprowadzenia akcji edukacyjnej w domu. Jak wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia, chęć surfowania po sieci i robienia zakupów online nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla młodszych pokoleń - 71% dojrzałych konsumentów w Polsce wie, jak korzystać z sieci[1]. To właśnie ich wnuki mogą im pomóc w lepszym zrozumieniu tego środowiska.

 

Według ostatniego badania ARC Rynek i Opinia [2], skłonność do surfowania po sieci i robienia zakupów online nie jest już wyłączną cechą młodszych pokoleń. Obecnie 71% dojrzałych konsumentów w Polsce wie, jak korzystać z internetu. Ponadto 46% seniorów korzysta z bankowości internetowej, a 28% wybiera bankowość mobilną[3]. W wielu aspektach są oni podobni do każdej innej grupy konsumentów w Polsce - polują na atrakcyjne oferty zakupowe i chętnie korzystają z programów lojalnościowych.

 

Każde pokolenie lubi zakupy w internecie i seniorzy nie są tu wyjątkiem. Jednak w porównaniu z innymi pokoleniami zwracają oni większą uwagę na bezpieczeństwo i zaufanie[4],” tłumaczy Efi Dahan, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkową i Izrael. “Jak wynika z naszego badania, 33% przedstawicieli pokolenia boomerów zdarzyło się porzucić wirtualny koszyk, przy czym 1 na 5 z nich zaznacza, że podjęli taką decyzję z powodu obaw o bezpieczeństwo. Ponadto, spośród wszystkich grup wiekowych, seniorzy uważają kwestie bezpieczeństwa lub zaufania podczas dokonywania zakupów za jedną z kluczowych barier dla zakupów online.”

 

Na tym różnice między seniorami a młodzieżą się nie kończą. Jak wynika z badania PayPal, seniorzy są największą grupą wiekową wykorzystującą laptopy i komputery stacjonarne do zakupów oraz płatności online – sięga po nie już 8 na 10 z nich, podczas gdy podobnie robi 6 na 10 millenialsów i przedstawicieli generacji Z. Starsi konsumenci mają też tendencję do wybierania dobrze znanych metod płatności, ponieważ przez lata zbudowali do takowych największe zaufanie. Należą do nich karty debetowe (27%) i PayPal (25%)..

 

Niestety, jednocześnie seniorzy czują się mniej zagrożeni możliwością padnięcia ofiarą cyberprzestępstwa lub kradzieży danych w porównaniu z osobami w wieku 16-49 lat[5]. Choć przywiązują dużą wagę do zaufania i bezpieczeństwa, w wielu przypadkach brak znajomości zasad funkcjonowania internetu czyni ich łatwym celem cyberataków.

 

Tutaj z pomocą przychodzą młodsze pokolenia.

Jakimi wskazówkami można podzielić się ze starszymi pokoleniami, aby cieszyli się bezpieczniejszymi zakupami w sieci?

 

  • Pokaż najczęstsze oszustwa, zwracając uwagę na szczegóły, które zdradzają prawdziwe zamiary.
  • Przedstaw metody płatności, które pomogą w zabezpieczeniu wrażliwych danych, takich jak numer karty debetowej lub kredytowej, przy zachowaniu szybkości i intuicyjności całego procesu. Wyróżnij firmy, które oferują wsparcie w przypadku oszustwa lub problemów z zamówieniem.
  • Edukuj w zakresie metod wyszukiwania danych sprzedawcy, u którego chcą dokonać zakupu, takich jak NIP, adres siedziby lub pełna nazwa firmy, a także dostępnych metod płatności.
  • Poradź, jak znaleźć zaufane recenzje napisane przez prawdziwych klientów o danym sklepie internetowym.
  • Wszystko to stanowi dużą dawkę wiedzy, dlatego nie zapomnij zapewnić seniora, że jeśli coś pójdzie nie tak lub jeśli będzie miał wątpliwości odnośnie czegokolwiek - zawsze może zapytać Ciebie!

 

# # #

O PayPal:

Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodne, bezpieczne i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 432 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com

 


[1] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[2] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[3] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[4] PayPal eCommerce Index 2022; Metodologia badania: 15-minutowe badanie 15 221 konsumentów z Europy i Izraela w wieku 18-75 lat & 10-minutowe badanie 4 604 osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach z Europy i Izraela. Wszystkie dane w informacji prasowej pochodzą z tego raportu, chyba że zaznaczono inaczej.

[5] G DATA CyberDefense 2022, https://gdata.pl/plaga-cyberoszustw-na-seniorach

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.