Komunikaty PR

Jak zapewnić bezpieczeństwo boomerom podczas zakupów online

2023-02-07  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt

5 wskazówek od PayPal z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. 7 lutego to ogólnoświatowy Dzień Bezpiecznego Internetu, od wczesnych lat 2000 obchodzony również w Polsce. Wprawdzie do końca marca w całym kraju planowane są lokalne inicjatywy edukacyjne, ale jest to również doskonała okazja do przeprowadzenia akcji edukacyjnej w domu. Jak wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia, chęć surfowania po sieci i robienia zakupów online nie jest już zarezerwowana wyłącznie dla młodszych pokoleń - 71% dojrzałych konsumentów w Polsce wie, jak korzystać z sieci[1]. To właśnie ich wnuki mogą im pomóc w lepszym zrozumieniu tego środowiska.

 

Według ostatniego badania ARC Rynek i Opinia [2], skłonność do surfowania po sieci i robienia zakupów online nie jest już wyłączną cechą młodszych pokoleń. Obecnie 71% dojrzałych konsumentów w Polsce wie, jak korzystać z internetu. Ponadto 46% seniorów korzysta z bankowości internetowej, a 28% wybiera bankowość mobilną[3]. W wielu aspektach są oni podobni do każdej innej grupy konsumentów w Polsce - polują na atrakcyjne oferty zakupowe i chętnie korzystają z programów lojalnościowych.

 

Każde pokolenie lubi zakupy w internecie i seniorzy nie są tu wyjątkiem. Jednak w porównaniu z innymi pokoleniami zwracają oni większą uwagę na bezpieczeństwo i zaufanie[4],” tłumaczy Efi Dahan, Dyrektor Zarządzający PayPal na Europę Środkową i Izrael. “Jak wynika z naszego badania, 33% przedstawicieli pokolenia boomerów zdarzyło się porzucić wirtualny koszyk, przy czym 1 na 5 z nich zaznacza, że podjęli taką decyzję z powodu obaw o bezpieczeństwo. Ponadto, spośród wszystkich grup wiekowych, seniorzy uważają kwestie bezpieczeństwa lub zaufania podczas dokonywania zakupów za jedną z kluczowych barier dla zakupów online.”

 

Na tym różnice między seniorami a młodzieżą się nie kończą. Jak wynika z badania PayPal, seniorzy są największą grupą wiekową wykorzystującą laptopy i komputery stacjonarne do zakupów oraz płatności online – sięga po nie już 8 na 10 z nich, podczas gdy podobnie robi 6 na 10 millenialsów i przedstawicieli generacji Z. Starsi konsumenci mają też tendencję do wybierania dobrze znanych metod płatności, ponieważ przez lata zbudowali do takowych największe zaufanie. Należą do nich karty debetowe (27%) i PayPal (25%)..

 

Niestety, jednocześnie seniorzy czują się mniej zagrożeni możliwością padnięcia ofiarą cyberprzestępstwa lub kradzieży danych w porównaniu z osobami w wieku 16-49 lat[5]. Choć przywiązują dużą wagę do zaufania i bezpieczeństwa, w wielu przypadkach brak znajomości zasad funkcjonowania internetu czyni ich łatwym celem cyberataków.

 

Tutaj z pomocą przychodzą młodsze pokolenia.

Jakimi wskazówkami można podzielić się ze starszymi pokoleniami, aby cieszyli się bezpieczniejszymi zakupami w sieci?

 

  • Pokaż najczęstsze oszustwa, zwracając uwagę na szczegóły, które zdradzają prawdziwe zamiary.
  • Przedstaw metody płatności, które pomogą w zabezpieczeniu wrażliwych danych, takich jak numer karty debetowej lub kredytowej, przy zachowaniu szybkości i intuicyjności całego procesu. Wyróżnij firmy, które oferują wsparcie w przypadku oszustwa lub problemów z zamówieniem.
  • Edukuj w zakresie metod wyszukiwania danych sprzedawcy, u którego chcą dokonać zakupu, takich jak NIP, adres siedziby lub pełna nazwa firmy, a także dostępnych metod płatności.
  • Poradź, jak znaleźć zaufane recenzje napisane przez prawdziwych klientów o danym sklepie internetowym.
  • Wszystko to stanowi dużą dawkę wiedzy, dlatego nie zapomnij zapewnić seniora, że jeśli coś pójdzie nie tak lub jeśli będzie miał wątpliwości odnośnie czegokolwiek - zawsze może zapytać Ciebie!

 

# # #

O PayPal:

Od ponad 20 lat PayPal pozostaje na czele cyfrowej rewolucji w płatnościach. Wykorzystując technologię sprawia, że usługi finansowe i handel są wygodne, bezpieczne i bardziej przystępne cenowo. Platforma PayPal wspiera ponad 432 milionów konsumentów i sprzedawców na ponad 200 rynkach, ułatwiając ich rozwój i dostęp do globalnej gospodarki. Więcej informacji: www.paypal.com

 


[1] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[2] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[3] ARC Rynek i Opinia, Styczeń 2023, https://arc.com.pl/niemal-polowa-seniorow-robi-zakupy-przez-internet/

[4] PayPal eCommerce Index 2022; Metodologia badania: 15-minutowe badanie 15 221 konsumentów z Europy i Izraela w wieku 18-75 lat & 10-minutowe badanie 4 604 osób decyzyjnych w przedsiębiorstwach z Europy i Izraela. Wszystkie dane w informacji prasowej pochodzą z tego raportu, chyba że zaznaczono inaczej.

[5] G DATA CyberDefense 2022, https://gdata.pl/plaga-cyberoszustw-na-seniorach

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa Biuro prasowe
2024-12-04 | 08:00

Gdy to nastąpi, co drugi z nas zaciśnie pasa

„Będę się starał opłacić wszystkie rachunki, ale będę oszczędzał w innych dziedzinach życia” – wskazuje co drugi Polak (52,1 proc.), którego spytano, co
Konsument Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
2024-11-29 | 11:00

Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!

Ho ho ho! KFC przybywa z wyjątkowym kalendarzem pełnym niepowtarzalnych promocji. Od 1 grudnia aż do Świąt, codziennie w aplikacji KFC czekają nowe oferty, które pozwolą
Konsument Świąteczne zakupy Polaków!
2024-11-27 | 14:45

Świąteczne zakupy Polaków!

Wielkimi krokami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Zabiegani i zmęczeni staniem w długich kolejkach do kas coraz częściej wybieramy zakupy przez internet. Obok

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.