Komunikaty PR

Kawa Kobieca – wspólny projekt non-profit Your KAYA i palarni HAYB

2023-03-07  |  14:00
Biuro prasowe

Your KAYA i warszawska palarnia kawy speciality HAYB łączą siły we wspólnym projekcie z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet. Jego efektem jest Kawa Kobieca.

 Zamiast kwiatów i czekoladek na Dzień Kobiet stawiamy na równe prawa. Chcemy głośno mówić o problemach kobiet w Polsce i realnie pomóc tym, którzy je wspierają. Po raz kolejny HAYB całkowity zysk ze sprzedaży Kawy Kobiecej przekaże fundacjom walczącym o prawa kobiet – w tym roku Okresowej Koalicji oraz Feminotece – tłumaczy Mateusz Tryjanowski, head of marketing & e-commerce palarni HAYB.

Dzień Kobiet może być okazją nie tylko do świętowania, ale przede wszystkim do dyskusji o sytuacji kobiet w naszym kraju. Dlatego obie marki chcą głośno mówić o luce płacowej, ubóstwie menstruacyjnym oraz różnych aspektach przemocy.

– Cieszymy się, że już po raz drugi możemy być częścią tego wartościowego projektu i świętować Dzień Kobiet realnie pomagając. W ramach wspólnych działań z palarnią kawy HAYB prowadzimy również akcję edukacyjną,
uświadamiającą z jakimi problemami zmagają się kobiety w Polsce. Jako marka produkująca ekologiczne artykuły do higieny intymnej, jesteśmy blisko nich i chcemy je wspierać, a wierzymy, że wiedzieć to móc
 – podkreśla Kaja Rybicka-Gut z Your KAYA.


– Kobiety w Polsce zarabiają statystycznie o 8,7 proc. mniej niż mężczyźni na analogicznych stanowiskach. To tak jakby kupując standardową paczkę kawy w normalnej cenie, dostać opakowanie lżejsze o 22 g. To jedna kawa przelewowa mniej. W przypadku Polek mniejsza wypłata często oznacza rezygnację z podstawowych potrzeb, ubóstwo menstruacyjne lub konieczność pozostawania w przemocowych relacjach. Chcemy dążyć do realnej zmiany, naszym wkładem w nią jest Kawa Kobieca – podkreśla Mateusz Tryjanowski.


Kawa jest kobieca od początku – ziarna pochodzą od Ericki Sanchez, której farma prowadzona jest wyłącznie przez kobiety. To część sieci Red de Mujeres, która łączy 830 kobiet z różnych zakątków Gwatemali, które same doświadczyły cierpienia i trudnej sytuacji ekonomicznej. Na farmie nie używa się chemicznych środków ochrony roślin i nawozów. Ericka na swojej ziemi uprawia nie tylko kawę, co pozwala jej zabezpieczyć potrzeby pracujących na farmie ludzi. Cieszymy się, że tworząc Kawę Kobiecą pomagamy nie tylko kobietom w Polsce, ale także w Gwatemali – dodaje Dawid Zadara, Head Roaster w palarni HAYB i podkreśla, że ziarna zostały wypalone w dwóch wariantach – zarówno pod espresso, jak i pod przelew, by każdy mógł wybrać wersję dla siebie.

Your KAYA
Your KAYA to marka, której misją jest dostarczanie produktów bezpiecznych dla ciała i środowiska osobom menstruującym oraz takich, z którymi kompleksowa troska o siebie staje się prawdziwą przyjemnością. Wierzymy, że inkluzywność i dostęp do ekologicznych środków higienicznych to klucz do budowania świadomego społeczeństwa i efektywnego dbania o Ziemię. Sklep yourkaya.pl opiera się na modelu subskrypcji, dzięki któremu klientki regularnie otrzymują swoje ulubione produkty w korzystniejszych cenach i przerzucają obowiązek pamiętania o zakupach na nas.

 

 

HAYB
Palarnia kawy speciality HAYB to jeden z najważniejszych graczy polskiej sceny kawowej segmentu
speciality. Marka słynąca z dużego luzu (nazwa to skrót od How are you brewing?) i bezkompromisowej jakości specjalizuje się w wypalaniu kaw speciality z ziaren pochodzących z całego świata. Palarnia jest znana z akcji łączących cele społeczne z promocją kawy speciality. Swoimi działaniami wspierała już m.in. fundację Rak’n’Roll.Wygraj życie!, Centrum Praw Kobiet, Fundację Ogon do Góry czy schronisko Viva! w Korabiewicach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Na rynku kapitałowym brakuje indywidualnych inwestorów. Nowe regulacje UE mają pobudzić ich zaangażowanie

– Rola rynku kapitałowego w rozwoju polskiej gospodarki jest nie do przecenienia – podkreśla Tomasz Orlik, członek zarządu PFR TFI. Jak wskazuje, obecnie kluczowy jest wzrost poziomu inwestycji, a w najbliższych latach przed nami duże wyzwanie w postaci zielonej transformacji. Rynek kapitałowy ma w tym procesie do odegrania ważną rolę, ale do tego potrzebuje aktywnych inwestorów, także indywidualnych. Dlatego pilnie potrzebne są działania, które pobudziłyby ich aktywność i zachęciły do lokowania na rynku oszczędności gospodarstw domowych. Pomóc w tym mają nowe regulacje unijne.

Ochrona środowiska

Rośnie liczba producentów ekologicznych zarówno w Polsce, jak i innych krajach Unii. Wciąż jednak jest to ułamek produkcji rolnej

Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej. Zdaniem naukowców transformacja ekologiczna rolnictwa jest dziś koniecznością w walce z postępującymi niekorzystnymi zmianami klimatycznymi.

Transport

Firmy budowlane wyczekują na harmonogram największych krajowych inwestycji. Problemem mogą być terminy i brak rąk do pracy

W kolejnych latach z jednej strony napłynie do Polski  strumień funduszy europejskich z nowej perspektywy oraz Krajowego Planu Odbudowy, z drugiej strony w przygotowaniu są wielkie projekty infrastrukturalne związane z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego, kolei dużych prędkości, elektrowni jądrowej czy infrastruktury w obszarze bezpieczeństwa. – Mamy do czynienia z analizą programów po poprzednim rządzie, weryfikacją niektórych inwestycji. Firmy chcą, żeby został podany harmonogram prac – co, kiedy i w jakiej części kraju będzie realizowane, bo one też muszą się do tego przygotować – mówi Adrian Furgalski, prezes Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Wyzwaniem w realizacji tych inwestycji mogą się okazać braki kadrowe.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.