Komunikaty PR

Kawa Segafredo Single Origin Peru zwycięzcą mistrzostw Cup of Poland

2023-04-05  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Produkt został wyróżniony w kategorii „wybór konsumenta” na podstawie ślepych testów kawy espresso. Co ciekawe – mimo że Segafredo to palarnia brandowa, kawę Single Origin Peru oceniono w tej konkurencji wyżej niż napary pochodzące z wytwórni rzemieślniczych. Jak wyglądały pierwsze mistrzostwa Cup of Poland?

Polski rynek kawy z roku na rok rośnie i staje się coraz bardziej dojrzały. Dziś przeciętny rodak wypija jej 95 litrów rocznie. Zmienia się też kultura picia – na znaczeniu zyskują produkty speciality i rzemieślnicze palarnie. Coraz więcej osób pije ją w kawiarniach – w 2020 roku było to 42%, a w 2022 roku aż 54% (za: Badanie Cafe Monitor 2022, ARC Rynek i Opinia). Najczęściej wybierają tam caffe latte (29%) oraz espresso (28%).

Konsumenci, pijąc kawę w kawiarni czy restauracji, wybierają głównie kawy o profilu smakowym czekoladowo-orzechowym. Dobrze pasuje on do kaw mlecznych, które wybiera ponad połowa Polaków. Zauważamy jednak zmianę w nawykach kawoszy. 17% osób pije kawę, aby doświadczać jej smaku i jakości, dlatego nie dodaje do niej mleka ani cukru. Za tym trendem idzie chęć eksperymentowania ze smakiem. Konsumenci zaczęli szukać innych profili smakowych, przesuwając się w kierunku 100% arabiki i kaw o cytrusowych nutach – tłumaczy Joanna Sobyra, Dyrektor Marketingu w Segafredo.

Jak dodaje: – W odpowiedzi na te trendy zdecydowaliśmy się na stworzenie kawy Single Origin z dwóch najbardziej popularnych regionów: Peru i Brazylii. Kawę wypaliliśmy tak, aby dobrze smakowała w espresso i kawach americano bez mleka, dopasowując ją do gustów konsumenta w kawiarni, dzięki temu nasi partnerzy biznesowi sprzedają jej więcej i zwiększają swoje obroty. Podążając za trendami na rynku kaw rzemieślniczych, zadbaliśmy o nowoczesny design opakowania, jak również o to, aby nie zawierało ono aluminum i było w pełni recyklingowalne. To właśnie ta kawa, Single Origin Peru, zwyciężyła w konkursie Cup of Poland.

Świadomość konsumentów budują również konkursy baristyczne, pozwalające wyłaniać najlepsze marki i ich produkty. Większość z nich ocenia jednak napary przez pryzmat pracy baristy i techniki parzenia. To właśnie z tej obserwacji zrodziła się idea Mistrzostw Palarni Cup of Poland, podczas których  ocenia się głównie kunszt wyprażania kawy.

Pierwsze takie mistrzostwa w Polsce

Podczas zawodów sędziowie nie wiedzieli, skąd pochodzą dane kawy oraz kto je przygotowywał, dlatego mogli skupić się wyłącznie na jej smaku, aromacie i wyglądzie. W konkursie była przygotowywana kawa espresso, a każdy barista miał do dyspozycji te same urządzenia do parzenia kawy i ten sam czas na jej przygotowanie. Oprócz profesjonalnych sędziów, do testowania zostali zaproszeni także konsumenci, którzy sami decydowali o tym, który napar najbardziej im smakuje. Warto dodać, że sędziowie w kategorii „wybór konsumenta” to przedstawiciele sponsorów i uczestników targów, czyli osoby lubiące kawę, pijące ją w kawiarniach, ale na co dzień niezwiązani z nią zawodowo. Do rywalizacji stanęło 15 palarni rzemieślniczych i jedna palarnia brandowa – Segafredo Zanetti Poland. W obu kategoriach kawy były oceniane w ślepym teście. 

Konsumenci wybrali: 100% arabika z Peru

Kawa Segafredo przeszła do finału w obu kategoriach: professional choice i consumer choice. Do finału weszło 6 z 16 palarni. 

– Atmosfera podczas całego konkursu była niesamowita. Mimo rywalizacji bariści wspierali się nawzajem – mówi Grzegorz Staszowski, Trener-barista Segafredo. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w konkursie i porównać nasze shoty espresso z innymi palarniami. Choć mogłoby się wydawać, że to te kraftowe będą ocenione najwyżej, to publiczność wybrała właśnie kawę brandową, międzynarodowej marki. Wypalamy kawę z myślą o naszych klientach, dlatego jesteśmy wdzięczni, że swoim wyborem potwierdzili uznanie dla tego produktu.

W kategorii „wybór konsumenta” zwyciężyła marka Segafredo ze swoją kawą ziarnistą Single Origin Peru. To czysta arabica pochodząca z plantacji z jednego kraju, na którą ogromny wpływ ma różnorodność aż 28 mikroklimatów. W naparze wyczuwalne są nuty karmelu, orzechów i cytrusów. Typowa dla niej jest wyższa kwasowość, czystszy smak i niska gęstość naparu (tzw. body).

Zwycięstwo w pierwszych Mistrzostwach Palarni Cup of Poland to dla nas ogromne wyróżnienie. Wiele dla nas znaczy fakt, że zostaliśmy wyłonieni właśnie na drodze ślepych testów i pokonaliśmy nawet kraftowe palarnie – przyznaje Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti Poland. – Tworząc kawę, kierujemy się przede wszystkim tym, aby smakowała konsumentom. Dbamy o powtarzalność smakową naszych kaw. Nasza palarnia w Bochni ma certyfikat IFS oraz BIO i Rainforest Alliance, co pozwala nam wyprażać wiele mieszanek, również certyfikowanych. Dziękujemy konsumentom za ich wybór, jak również profesjonalnym sędziom za docenienie naszej kawy, dzięki czemu dostaliśmy się aż do finału Mistrzostw.

Mistrzostwa Palarni Cup of Poland odbyły się podczas Gastrotargów SMAKKi w marcu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City Biuro prasowe
2024-04-27 | 01:00

Najlepsze produkty na majówkowy grill tylko w Blue City

Od środy 24 kwietnia aż do soboty 27 kwietnia poziom -1 w Blue City zamieni się w regionalny ryneczek, na którym będzie można spotkać najlepszych wytwórców tradycyjnej
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.