Komunikaty PR

Kawa Segafredo Single Origin Peru zwycięzcą mistrzostw Cup of Poland

2023-04-05  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Produkt został wyróżniony w kategorii „wybór konsumenta” na podstawie ślepych testów kawy espresso. Co ciekawe – mimo że Segafredo to palarnia brandowa, kawę Single Origin Peru oceniono w tej konkurencji wyżej niż napary pochodzące z wytwórni rzemieślniczych. Jak wyglądały pierwsze mistrzostwa Cup of Poland?

Polski rynek kawy z roku na rok rośnie i staje się coraz bardziej dojrzały. Dziś przeciętny rodak wypija jej 95 litrów rocznie. Zmienia się też kultura picia – na znaczeniu zyskują produkty speciality i rzemieślnicze palarnie. Coraz więcej osób pije ją w kawiarniach – w 2020 roku było to 42%, a w 2022 roku aż 54% (za: Badanie Cafe Monitor 2022, ARC Rynek i Opinia). Najczęściej wybierają tam caffe latte (29%) oraz espresso (28%).

Konsumenci, pijąc kawę w kawiarni czy restauracji, wybierają głównie kawy o profilu smakowym czekoladowo-orzechowym. Dobrze pasuje on do kaw mlecznych, które wybiera ponad połowa Polaków. Zauważamy jednak zmianę w nawykach kawoszy. 17% osób pije kawę, aby doświadczać jej smaku i jakości, dlatego nie dodaje do niej mleka ani cukru. Za tym trendem idzie chęć eksperymentowania ze smakiem. Konsumenci zaczęli szukać innych profili smakowych, przesuwając się w kierunku 100% arabiki i kaw o cytrusowych nutach – tłumaczy Joanna Sobyra, Dyrektor Marketingu w Segafredo.

Jak dodaje: – W odpowiedzi na te trendy zdecydowaliśmy się na stworzenie kawy Single Origin z dwóch najbardziej popularnych regionów: Peru i Brazylii. Kawę wypaliliśmy tak, aby dobrze smakowała w espresso i kawach americano bez mleka, dopasowując ją do gustów konsumenta w kawiarni, dzięki temu nasi partnerzy biznesowi sprzedają jej więcej i zwiększają swoje obroty. Podążając za trendami na rynku kaw rzemieślniczych, zadbaliśmy o nowoczesny design opakowania, jak również o to, aby nie zawierało ono aluminum i było w pełni recyklingowalne. To właśnie ta kawa, Single Origin Peru, zwyciężyła w konkursie Cup of Poland.

Świadomość konsumentów budują również konkursy baristyczne, pozwalające wyłaniać najlepsze marki i ich produkty. Większość z nich ocenia jednak napary przez pryzmat pracy baristy i techniki parzenia. To właśnie z tej obserwacji zrodziła się idea Mistrzostw Palarni Cup of Poland, podczas których  ocenia się głównie kunszt wyprażania kawy.

Pierwsze takie mistrzostwa w Polsce

Podczas zawodów sędziowie nie wiedzieli, skąd pochodzą dane kawy oraz kto je przygotowywał, dlatego mogli skupić się wyłącznie na jej smaku, aromacie i wyglądzie. W konkursie była przygotowywana kawa espresso, a każdy barista miał do dyspozycji te same urządzenia do parzenia kawy i ten sam czas na jej przygotowanie. Oprócz profesjonalnych sędziów, do testowania zostali zaproszeni także konsumenci, którzy sami decydowali o tym, który napar najbardziej im smakuje. Warto dodać, że sędziowie w kategorii „wybór konsumenta” to przedstawiciele sponsorów i uczestników targów, czyli osoby lubiące kawę, pijące ją w kawiarniach, ale na co dzień niezwiązani z nią zawodowo. Do rywalizacji stanęło 15 palarni rzemieślniczych i jedna palarnia brandowa – Segafredo Zanetti Poland. W obu kategoriach kawy były oceniane w ślepym teście. 

Konsumenci wybrali: 100% arabika z Peru

Kawa Segafredo przeszła do finału w obu kategoriach: professional choice i consumer choice. Do finału weszło 6 z 16 palarni. 

– Atmosfera podczas całego konkursu była niesamowita. Mimo rywalizacji bariści wspierali się nawzajem – mówi Grzegorz Staszowski, Trener-barista Segafredo. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w konkursie i porównać nasze shoty espresso z innymi palarniami. Choć mogłoby się wydawać, że to te kraftowe będą ocenione najwyżej, to publiczność wybrała właśnie kawę brandową, międzynarodowej marki. Wypalamy kawę z myślą o naszych klientach, dlatego jesteśmy wdzięczni, że swoim wyborem potwierdzili uznanie dla tego produktu.

W kategorii „wybór konsumenta” zwyciężyła marka Segafredo ze swoją kawą ziarnistą Single Origin Peru. To czysta arabica pochodząca z plantacji z jednego kraju, na którą ogromny wpływ ma różnorodność aż 28 mikroklimatów. W naparze wyczuwalne są nuty karmelu, orzechów i cytrusów. Typowa dla niej jest wyższa kwasowość, czystszy smak i niska gęstość naparu (tzw. body).

Zwycięstwo w pierwszych Mistrzostwach Palarni Cup of Poland to dla nas ogromne wyróżnienie. Wiele dla nas znaczy fakt, że zostaliśmy wyłonieni właśnie na drodze ślepych testów i pokonaliśmy nawet kraftowe palarnie – przyznaje Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti Poland. – Tworząc kawę, kierujemy się przede wszystkim tym, aby smakowała konsumentom. Dbamy o powtarzalność smakową naszych kaw. Nasza palarnia w Bochni ma certyfikat IFS oraz BIO i Rainforest Alliance, co pozwala nam wyprażać wiele mieszanek, również certyfikowanych. Dziękujemy konsumentom za ich wybór, jak również profesjonalnym sędziom za docenienie naszej kawy, dzięki czemu dostaliśmy się aż do finału Mistrzostw.

Mistrzostwa Palarni Cup of Poland odbyły się podczas Gastrotargów SMAKKi w marcu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI Biuro prasowe
2024-06-26 | 12:00

Samsung wprowadza na rynek klasę urządzeń AI

Samsung prezentuje „Klasę AI”, czyli urządzenia, które dzięki zaawansowanym funkcjom wykorzystującym sztuczną inteligencję mogą realnie pomóc nam w codziennych
Konsument Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC
2024-06-21 | 09:00

Jak stworzyć strefę kibica w swoim domu? - poradnik od KFC

Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom podczas Euro 2024 było jeszcze przyjemniejsze, KFC wprowadziło specjalny KFC Pizza Twisters Box i KFC Pizza Twisters Box & Chicken. Wybierz
Konsument Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box
2024-06-14 | 09:00

Idealny zestaw kibica na Euro 2024 to KFC Pizza Twisters Box

KFC Pizza Twisters to wyjątkowo mocny zawodnik – tylko przez tydzień setki tysięcy Polaków skosztowało tego kulinarnego hitu! Aby wspólne kibicowanie polskim zawodnikom

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.