Komunikaty PR

Kawa Segafredo Single Origin Peru zwycięzcą mistrzostw Cup of Poland

2023-04-05  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Produkt został wyróżniony w kategorii „wybór konsumenta” na podstawie ślepych testów kawy espresso. Co ciekawe – mimo że Segafredo to palarnia brandowa, kawę Single Origin Peru oceniono w tej konkurencji wyżej niż napary pochodzące z wytwórni rzemieślniczych. Jak wyglądały pierwsze mistrzostwa Cup of Poland?

Polski rynek kawy z roku na rok rośnie i staje się coraz bardziej dojrzały. Dziś przeciętny rodak wypija jej 95 litrów rocznie. Zmienia się też kultura picia – na znaczeniu zyskują produkty speciality i rzemieślnicze palarnie. Coraz więcej osób pije ją w kawiarniach – w 2020 roku było to 42%, a w 2022 roku aż 54% (za: Badanie Cafe Monitor 2022, ARC Rynek i Opinia). Najczęściej wybierają tam caffe latte (29%) oraz espresso (28%).

Konsumenci, pijąc kawę w kawiarni czy restauracji, wybierają głównie kawy o profilu smakowym czekoladowo-orzechowym. Dobrze pasuje on do kaw mlecznych, które wybiera ponad połowa Polaków. Zauważamy jednak zmianę w nawykach kawoszy. 17% osób pije kawę, aby doświadczać jej smaku i jakości, dlatego nie dodaje do niej mleka ani cukru. Za tym trendem idzie chęć eksperymentowania ze smakiem. Konsumenci zaczęli szukać innych profili smakowych, przesuwając się w kierunku 100% arabiki i kaw o cytrusowych nutach – tłumaczy Joanna Sobyra, Dyrektor Marketingu w Segafredo.

Jak dodaje: – W odpowiedzi na te trendy zdecydowaliśmy się na stworzenie kawy Single Origin z dwóch najbardziej popularnych regionów: Peru i Brazylii. Kawę wypaliliśmy tak, aby dobrze smakowała w espresso i kawach americano bez mleka, dopasowując ją do gustów konsumenta w kawiarni, dzięki temu nasi partnerzy biznesowi sprzedają jej więcej i zwiększają swoje obroty. Podążając za trendami na rynku kaw rzemieślniczych, zadbaliśmy o nowoczesny design opakowania, jak również o to, aby nie zawierało ono aluminum i było w pełni recyklingowalne. To właśnie ta kawa, Single Origin Peru, zwyciężyła w konkursie Cup of Poland.

Świadomość konsumentów budują również konkursy baristyczne, pozwalające wyłaniać najlepsze marki i ich produkty. Większość z nich ocenia jednak napary przez pryzmat pracy baristy i techniki parzenia. To właśnie z tej obserwacji zrodziła się idea Mistrzostw Palarni Cup of Poland, podczas których  ocenia się głównie kunszt wyprażania kawy.

Pierwsze takie mistrzostwa w Polsce

Podczas zawodów sędziowie nie wiedzieli, skąd pochodzą dane kawy oraz kto je przygotowywał, dlatego mogli skupić się wyłącznie na jej smaku, aromacie i wyglądzie. W konkursie była przygotowywana kawa espresso, a każdy barista miał do dyspozycji te same urządzenia do parzenia kawy i ten sam czas na jej przygotowanie. Oprócz profesjonalnych sędziów, do testowania zostali zaproszeni także konsumenci, którzy sami decydowali o tym, który napar najbardziej im smakuje. Warto dodać, że sędziowie w kategorii „wybór konsumenta” to przedstawiciele sponsorów i uczestników targów, czyli osoby lubiące kawę, pijące ją w kawiarniach, ale na co dzień niezwiązani z nią zawodowo. Do rywalizacji stanęło 15 palarni rzemieślniczych i jedna palarnia brandowa – Segafredo Zanetti Poland. W obu kategoriach kawy były oceniane w ślepym teście. 

Konsumenci wybrali: 100% arabika z Peru

Kawa Segafredo przeszła do finału w obu kategoriach: professional choice i consumer choice. Do finału weszło 6 z 16 palarni. 

– Atmosfera podczas całego konkursu była niesamowita. Mimo rywalizacji bariści wspierali się nawzajem – mówi Grzegorz Staszowski, Trener-barista Segafredo. Bardzo cieszymy się, że mogliśmy uczestniczyć w konkursie i porównać nasze shoty espresso z innymi palarniami. Choć mogłoby się wydawać, że to te kraftowe będą ocenione najwyżej, to publiczność wybrała właśnie kawę brandową, międzynarodowej marki. Wypalamy kawę z myślą o naszych klientach, dlatego jesteśmy wdzięczni, że swoim wyborem potwierdzili uznanie dla tego produktu.

W kategorii „wybór konsumenta” zwyciężyła marka Segafredo ze swoją kawą ziarnistą Single Origin Peru. To czysta arabica pochodząca z plantacji z jednego kraju, na którą ogromny wpływ ma różnorodność aż 28 mikroklimatów. W naparze wyczuwalne są nuty karmelu, orzechów i cytrusów. Typowa dla niej jest wyższa kwasowość, czystszy smak i niska gęstość naparu (tzw. body).

Zwycięstwo w pierwszych Mistrzostwach Palarni Cup of Poland to dla nas ogromne wyróżnienie. Wiele dla nas znaczy fakt, że zostaliśmy wyłonieni właśnie na drodze ślepych testów i pokonaliśmy nawet kraftowe palarnie – przyznaje Joanna Sobyra z Segafredo Zanetti Poland. – Tworząc kawę, kierujemy się przede wszystkim tym, aby smakowała konsumentom. Dbamy o powtarzalność smakową naszych kaw. Nasza palarnia w Bochni ma certyfikat IFS oraz BIO i Rainforest Alliance, co pozwala nam wyprażać wiele mieszanek, również certyfikowanych. Dziękujemy konsumentom za ich wybór, jak również profesjonalnym sędziom za docenienie naszej kawy, dzięki czemu dostaliśmy się aż do finału Mistrzostw.

Mistrzostwa Palarni Cup of Poland odbyły się podczas Gastrotargów SMAKKi w marcu 2023 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.