Kiermasz Sztuki i Rękodzieła na Dzień Mamy
Do Dnia Matki zostały cztery dni. Z pozoru niewiele, ale nie gdy można znaleźć moc inspiracji (albo i prezentów) w jednym miejscu. A taką funkcję niewątpliwie pełni Kiermasz Sztuki i Rękodzieła w Blue City, gdy zbliżają się ważne okazje.
Na majowej edycji eventu, która rozpoczyna się 22 maja o godzinie 10:00 i potrwa aż do 25 maja wieczorem, spotkać będzie można szereg artystów i rękodzielników, którzy będą prezentowali (i oczywiście sprzedawali) swoje najnowsze prace.
Nie zabraknie prezentów dla fanek dekorowania domu, kociar, miłośniczek oryginalnej porcelany czy obrazów wielkich mistrzów (przeniesionych na przedmioty codziennego użytku jak parasole, szale czy etui na okulary i torebki).
Poza tym każdorazowo jedną z najpełniej reprezentowanych na Kiermaszu kategorii jest biżuteria tworzona przez naszych twórców z przeróżnych materiałów. Od szlachetnych kruszców i kamieni półszlachetnych, przez skórę, drewno i koraliki aż po masy plastyczne jak glinka polimerowa we wszystkich kolorach tęczy.
Różni artyści są tu gwarancją nie tylko oryginalności i niepowtarzalności, ale też szerokiego wachlarza stylistyk wśród których każdy odnajdzie coś dla siebie (albo dla swojej mamy). Dodatkowo i podczas Kiermaszu da się upolować prawdziwe okazje cenowe.
Osoby mające problem z wyborem prezentu mogą ratować się tzw. pewniakami - sojowymi świecami zapachowymi czy wysokiej jakości ekologicznymi kosmetykami, przy pomocy których można zorganizować sobie lub bliskiej osobie domowe spa w kilka minut.
Dla siebie znajdą tu też małe co nieco osoby niekoniecznie szukające prezentu dla mam. Ręcznie robione skórzane paski, portfele i nerki? Designerskie karty do gry? Festiwalowe opaski z kwiatów? Zawsze jest w czym wybierać.
Kiermasz Sztuki i Rękodzieła startuje w środę 22 maja i potrwa do soboty 25 maja. Wystawców szukajcie na poziomie -1 przy fontannie w godzinach 10:00 - 22:00.

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.