Komunikaty PR

Książka serwisowa dachu - dlaczego warto ją mieć?

2021-02-08  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
Alicja Zakrzewska
Fama PR Sp. z o.o.

Żeromskiego 62/2
50-312 Wrocław
alicja|famapr.pl| |alicja|famapr.pl
605734638
www.superdekarz.pl

Budowa domu to setki podjętych decyzji, m.in. o wyborze produktów, cenie, wykonawcach, szczegółach wykończenia. W tym czasie wielu inwestorów pilnuje zapisów Kierownika Budowy w Dzienniku Budowy, który jest urzędowym dokumentem opisującym przebieg prac budowlanych. Zamieszkując we własnym domu czujemy się zwolnieni z obowiązku zapisywania napraw, bo nie wymaga już tego prawo. Tymczasem warto zaprowadzić taki dokument na własny użytek, aby nie polegać na własnej pamięci czy nie zawsze dokładnie opisanych rachunkach. Dekarze zrzeszeni w programie SUPERDEKARZ radzą założyć Książkę serwisową dachu, której przykład znaleźć można na stronie Polskiego Stowarzyszenia Dekarzy. Dlaczego warto ją mieć?

Książkę serwisową dachu można porównać do książki serwisowej samochodu – tłumaczy Adrian Woźniak, finalista programu SUPERDEKARZ 2020, właściciel firmy U.R.B. Adrian Woźniak z miejscowości Zawada, k. Olkusza. - Tak jak w przypadku nowego auta dbamy o zapisywanie historii napraw, wymiany oleju itp., aby utrzymać gwarancję na auto, tak samo powinniśmy traktować dach nowego domu. Książka serwisowa dachu o dokument zawierający informacje o wykorzystanych do budowy czy remontu dachu materiałach, o wykonywanych przeglądach i przeprowadzonych naprawach. Z pewnością pomoże ona inwestorowi pilnować terminy przeglądów okresowych, a w razie problemów z funkcjonowaniem dachu posłuży przy konsultacji z ekipą dekarską. Dodatkowo taka systematycznie prowadzona książka może być atutem przy sprzedaży domu – dodaje Superdekarz.

Książkę można założyć samodzielnie lub zapytać o nią wykonawcę dachu. Forma nie jest istotna o tyle, o ile jej treść, która narzuca pewną dyscyplinę zarówno inwestorowi, jak i firmie wykonawczej. Co powinna zawierać?

W książce muszą się znaleźć dane właściciela obiektu/inwestora i dane wykonawcy/ jego firmy. Kolejnym ważnym punktem jest opis techniczny dachu, który zawiera m.in.: 

  • datę wykonania usługi
  • numer rachunku/faktury
  • zakres przeprowadzonych prac 
  • rodzaj dachu i jego konstrukcji.

Kolejnym ważnym i szczegółowo opisanym punktem powinny być materiały użyte do budowy/ dachu – nazwa produktu, nazwa producenta, numer serii/symbol i ilość produktu.

Książka powinna opisywać dokładnie warunki udzielanej przez dekarza-gwaranta gwarancji, m.in.:

  • obowiązujący gwarancję okres 
  • podstawę przyjęcia reklamacji (np. kopia paragonu, faktura VAT lub inne wydane przez gwaranta-wykonawcę potwierdzenie wykonania usługi)
  • okres, w jakim gwarant usunie wadę fizyczną od chwili ujawnienia wady oraz pozytywnego rozpatrzenia reklamacji (utrudnieniem mogą być niekorzystne dla prac warunki atmosferyczne lub niedostępność elementów niezbędnych do przeprowadzenia naprawy)
  • warunki przedłużenia okresu gwarancji (np. wykonanie na koszt inwestora okresowego przeglądu dachu – zwykle raz na 12 miesięcy)
  • warunki utraty gwarancji (np. brak okresowego serwisu, ingerencja w połać dachu w wykonaniu inwestora lub osób trzecich)
  • zapis mówiący o tym, że gwarant jest zwolniony z odpowiedzialności za powstałe szkody wynikające z działania siły wyższej lub aktów wandalizmu.

Warto wiedzieć, że gwarant odpowiada za wady powstałe w wyniki wadliwego wykonania, a nie za nieprawidłowy dobór materiałów, uszkodzenia powstałe w wyniku klęski żywiołowej lub fizycznego uszkodzenia połaci dachu (np. podczas odśnieżania).

Kolejna część książki powinna służyć zapisywaniu informacji związanych z okresowym przeglądem dachu, a więc:

  • datę aktualnego przeglądu
  • sugerowaną datę kolejnego przeglądu
  • opis wykonywanych czynności
  • zalecenia dekarza.

Każdy zapis powinien być potwierdzony podpisem i/lub pieczątką wykonawcy.

Dalsza część książki dotyczy napraw gwarancyjnych i pogwarancyjnych. Powinna ona zawierać:

  • datę zgłoszenia
  • datę wykonania usługi
  • opis wykonanych czynności
  • podpis/pieczątkę wykonawcy.

Warto przeznaczyć ostatnie kartki na daty i opis dodatkowych czynności wykonywanych na dachu, np. odśnieżania, instalacji antenowej, instalacji paneli fotowoltaicznych itp., a więc tych prac, które mogą mieć znaczenie dla ciągłości gwarancji.

Jeśli do tej pory jako właściciel domu nie miałeś świadomości istnienia takiego dokumentu, warto zapytać o niego Twojego dekarza podczas najbliższego przeglądu dachu, który zwykle wykonuje się na wiosnę i wstępnie zarezerwować termin. Najlepszych dekarzy w swojej okolicy znajdziesz dzięki wyszukiwarce wykonawców na stronie superdekarz.pl. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Fama PR Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.