Komunikaty PR

Marka „Kasia” zbadała, które ciasta wielkanocne są w Polsce najpopularniejsze!

2022-03-30  |  01:00

Z raportu przeprowadzonego przez markę „Kasia” wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego.
 

Marka „Kasia” zainicjowała badanie wielkanocnych zwyczajów Polaków dotyczących świątecznych wypieków. Jak wynika z raportu, ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97% Polaków. 70% badanych deklaruje, że przygotowuje je samodzielnie. Co więcej, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60% ankietowanych mężczyzn przyznało, że piecze na Wielkanoc! A ile ciast pojawia się w naszych domach na święta? Także w tym zakresie wyniki badania wskazują, że uwielbiamy wielkanocne słodkości – respondenci najczęściej wskazywali (ponad 56%), że podają na stół minimum 3 ciasta. Co ważne, w opinii większości ankietowanych (73,8%), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym.

Jedną z ciekawych tendencji jest coraz większy udział ciast wegańskich w świątecznym menu. Już niemal 1/3 konsumentów w wieku 30-39 lat przygotowuje wypieki powstałe wyłącznie na bazie składników pochodzenia roślinnego.

 

Perfekcyjne ciasto na święta

Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki „Kasia”, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie przepisy od znajomych i rodziny (68,2%) oraz te pochodzące z kulinarnych portali internetowych (59,8%). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów.

Konsumenci chcą korzystać ze sprawdzonych przepisów, by mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki – mówi Paulina Spratek z Upfield Polska –  Z pomocą jak zawsze przychodzi „Kasia” – marka numer 1 do pieczenia**. Doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. „Kasia” z oferty firmy Upfield występuje w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów i jest wzbogacana witaminami A i D.

Przepisy na perfekcyjne ciasta, czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.