Marka „Kasia” zbadała, które ciasta wielkanocne są w Polsce najpopularniejsze!
Z raportu przeprowadzonego przez markę „Kasia” wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego.
Marka „Kasia” zainicjowała badanie wielkanocnych zwyczajów Polaków dotyczących świątecznych wypieków. Jak wynika z raportu, ciasta goszczą na świątecznych stołach aż u 97% Polaków. 70% badanych deklaruje, że przygotowuje je samodzielnie. Co więcej, okazuje się, że pieczenie to nie tylko domena kobiet. Aż 60% ankietowanych mężczyzn przyznało, że piecze na Wielkanoc! A ile ciast pojawia się w naszych domach na święta? Także w tym zakresie wyniki badania wskazują, że uwielbiamy wielkanocne słodkości – respondenci najczęściej wskazywali (ponad 56%), że podają na stół minimum 3 ciasta. Co ważne, w opinii większości ankietowanych (73,8%), podczas tegorocznych świąt wielkanocnych będzie ich tyle samo, co w roku ubiegłym.
Jedną z ciekawych tendencji jest coraz większy udział ciast wegańskich w świątecznym menu. Już niemal 1/3 konsumentów w wieku 30-39 lat przygotowuje wypieki powstałe wyłącznie na bazie składników pochodzenia roślinnego.
Perfekcyjne ciasto na święta
Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie marki „Kasia”, źródłem kulinarnych inspiracji są dla Polaków głównie przepisy od znajomych i rodziny (68,2%) oraz te pochodzące z kulinarnych portali internetowych (59,8%). Kobiety częściej niż mężczyźni sięgają po przepisy z serwisów internetowych oraz po te proponowane przez influencerów.
Konsumenci chcą korzystać ze sprawdzonych przepisów, by mieć pewność udanych wypieków. Ich gwarancją są najwyższej jakości składniki – mówi Paulina Spratek z Upfield Polska – Z pomocą jak zawsze przychodzi „Kasia” – marka numer 1 do pieczenia**. Doskonale sprawdzi się do wykonania wielkanocnych ciast – tych tradycyjnych, jak i nowoczesnych, w tym wegańskich. „Kasia” z oferty firmy Upfield występuje w wersji klasycznej, wegańskiej bez laktozy oraz o maślanym smaku. Nie zawiera konserwantów i jest wzbogacana witaminami A i D.
Przepisy na perfekcyjne ciasta, czyli te, które błyskawicznie znikają z talerzy, można znaleźć na stronie www.mojeciasto.pl.
Złodzieje nie mają Świąt
Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.