Możliwość zostawienia napiwku zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard
Nowa usługa PolCard from Fiserv umożliwia zostawienie napiwku poprzez transakcję zbliżeniową np. w restauracji czy punkcie usługowym. Konsument wybiera preferowaną przez siebie kwotę i płaci bezstykowo kartą, telefonem bądź zegarkiem. Przedsiębiorca natomiast zyskuje większą dbałość o pracownika oraz przejrzystość transakcji, ponieważ otrzymuje raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem kwot napiwków.
Napiwek zbliżeniowy w terminalu płatniczym to usługa Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, która pozwala przedsiębiorcy ustanowić wybrane kwoty dodatkowym wynagrodzeniem za usługę do transakcji, a później rozliczać je jako oddzielną pozycję na potwierdzeniu płatności, raportach z terminala czy w raportach transakcyjnych. Dzięki wdrożonej funkcjonalności konsument może szybko i wygodnie zrealizować płatność zbliżeniowo, bez konieczności wkładania karty do terminala. Zyskuje także możliwość opłacania napiwków kartą zapisaną w swoim telefonie (portfelu elektronicznym).
- Jak wynika z ostatniego raportu Narodowego Banku Polskiego, obecnie płatności zbliżeniowe stanowią już prawie 100 proc. wszystkich transakcji kartowych na terminalach. Polacy coraz częściej nie noszą ze sobą portfela czy nawet karty płatniczej. Dlatego też kwestią czasu było wprowadzenie możliwości zostawiania napiwków bezstykowo za pośrednictwem naszych urządzeń. Są one chętnie wykorzystywane przede wszystkim w punktach gastronomicznych, lecz także w salonach fryzjerskich, kosmetycznych, firmach kurierskich czy w taksówkach – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów w Fiserv Polska S.A.
Jak to działa? Sprzedawca wprowadza na terminalu kwotę za usługę. Następnie na wyświetlaczu urządzenia pojawia się pytanie o to czy konsument chce zostawić napiwek. Po zatwierdzeniu może on wybrać jego predefiniowaną wysokość (np. 5 proc., 10 proc., 15 proc., maksymalnie 20 proc. kwoty rachunku). Dla przejrzystości transakcji na terminalu wyświetlają się przeliczone kwoty płatności za usługę oraz za napiwek. Co ważne, takie transakcje można opłacać także kartami rozliczanymi w walutach obcych, korzystając z oferowanej przez markę usługi DCC. Ostatnim krokiem jest przyłożenie karty, telefonu, opaski lub zegarka do czytnika na terminalu.
- To bardzo wygodna opcja dla przedsiębiorcy, ponieważ może on otrzymać raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem napiwków, co pozwala na łatwe rozdzielenie ich wśród pracowników. Konsument natomiast zyskuje możliwość wynagrodzenia np. kelnera w szybki, bezpieczny i preferowany przez siebie sposób – dodaje Robert Andrukiewicz z Fiserv Polska S.A.
Kalendarz Grudniowych Okazji od KFC – codziennie nowe promocje!
Świąteczne zakupy Polaków!
Najlepsze prezenty pod choinkę dla miłośników sportu!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.