Możliwość zostawienia napiwku zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard
Nowa usługa PolCard from Fiserv umożliwia zostawienie napiwku poprzez transakcję zbliżeniową np. w restauracji czy punkcie usługowym. Konsument wybiera preferowaną przez siebie kwotę i płaci bezstykowo kartą, telefonem bądź zegarkiem. Przedsiębiorca natomiast zyskuje większą dbałość o pracownika oraz przejrzystość transakcji, ponieważ otrzymuje raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem kwot napiwków.
Napiwek zbliżeniowy w terminalu płatniczym to usługa Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, która pozwala przedsiębiorcy ustanowić wybrane kwoty dodatkowym wynagrodzeniem za usługę do transakcji, a później rozliczać je jako oddzielną pozycję na potwierdzeniu płatności, raportach z terminala czy w raportach transakcyjnych. Dzięki wdrożonej funkcjonalności konsument może szybko i wygodnie zrealizować płatność zbliżeniowo, bez konieczności wkładania karty do terminala. Zyskuje także możliwość opłacania napiwków kartą zapisaną w swoim telefonie (portfelu elektronicznym).
- Jak wynika z ostatniego raportu Narodowego Banku Polskiego, obecnie płatności zbliżeniowe stanowią już prawie 100 proc. wszystkich transakcji kartowych na terminalach. Polacy coraz częściej nie noszą ze sobą portfela czy nawet karty płatniczej. Dlatego też kwestią czasu było wprowadzenie możliwości zostawiania napiwków bezstykowo za pośrednictwem naszych urządzeń. Są one chętnie wykorzystywane przede wszystkim w punktach gastronomicznych, lecz także w salonach fryzjerskich, kosmetycznych, firmach kurierskich czy w taksówkach – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów w Fiserv Polska S.A.
Jak to działa? Sprzedawca wprowadza na terminalu kwotę za usługę. Następnie na wyświetlaczu urządzenia pojawia się pytanie o to czy konsument chce zostawić napiwek. Po zatwierdzeniu może on wybrać jego predefiniowaną wysokość (np. 5 proc., 10 proc., 15 proc., maksymalnie 20 proc. kwoty rachunku). Dla przejrzystości transakcji na terminalu wyświetlają się przeliczone kwoty płatności za usługę oraz za napiwek. Co ważne, takie transakcje można opłacać także kartami rozliczanymi w walutach obcych, korzystając z oferowanej przez markę usługi DCC. Ostatnim krokiem jest przyłożenie karty, telefonu, opaski lub zegarka do czytnika na terminalu.
- To bardzo wygodna opcja dla przedsiębiorcy, ponieważ może on otrzymać raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem napiwków, co pozwala na łatwe rozdzielenie ich wśród pracowników. Konsument natomiast zyskuje możliwość wynagrodzenia np. kelnera w szybki, bezpieczny i preferowany przez siebie sposób – dodaje Robert Andrukiewicz z Fiserv Polska S.A.

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Złodzieje nie mają Świąt

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.