Komunikaty PR

Możliwość zostawienia napiwku zbliżeniowo dostępna na terminalach PolCard

2023-03-09  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
Do pobrania PolCard ( 0.03 MB )

Nowa usługa PolCard from Fiserv umożliwia zostawienie napiwku poprzez transakcję zbliżeniową np. w restauracji czy punkcie usługowym. Konsument wybiera preferowaną przez siebie kwotę i płaci bezstykowo kartą, telefonem bądź zegarkiem. Przedsiębiorca natomiast zyskuje większą dbałość o pracownika oraz przejrzystość transakcji, ponieważ otrzymuje raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem kwot napiwków.

Napiwek zbliżeniowy w terminalu płatniczym to usługa Fiserv Polska S.A., działającego pod marką PolCard from Fiserv, która pozwala przedsiębiorcy ustanowić wybrane kwoty dodatkowym wynagrodzeniem za usługę do transakcji, a później rozliczać je jako oddzielną pozycję na potwierdzeniu płatności, raportach z terminala czy w raportach transakcyjnych. Dzięki wdrożonej funkcjonalności konsument może szybko i wygodnie zrealizować płatność zbliżeniowo, bez konieczności wkładania karty do terminala. Zyskuje także możliwość opłacania napiwków kartą zapisaną w swoim telefonie (portfelu elektronicznym).

- Jak wynika z ostatniego raportu Narodowego Banku Polskiego, obecnie płatności zbliżeniowe stanowią już prawie 100 proc. wszystkich transakcji kartowych na terminalach. Polacy coraz częściej nie noszą ze sobą portfela czy nawet karty płatniczej. Dlatego też kwestią czasu było wprowadzenie możliwości zostawiania napiwków bezstykowo za pośrednictwem naszych urządzeń. Są one chętnie wykorzystywane przede wszystkim w punktach gastronomicznych, lecz także w salonach fryzjerskich, kosmetycznych, firmach kurierskich czy w taksówkach – mówi Robert Andrukiewicz, dyrektor ds. rozwoju produktów w Fiserv Polska S.A.

Jak to działa? Sprzedawca wprowadza na terminalu kwotę za usługę. Następnie na wyświetlaczu urządzenia pojawia się pytanie o to czy konsument chce zostawić napiwek. Po zatwierdzeniu może on wybrać jego predefiniowaną wysokość (np. 5 proc., 10 proc., 15 proc., maksymalnie 20 proc. kwoty rachunku). Dla przejrzystości transakcji na terminalu wyświetlają się przeliczone kwoty płatności za usługę oraz za napiwek. Co ważne, takie transakcje można opłacać także kartami rozliczanymi w walutach obcych, korzystając z oferowanej przez markę usługi DCC. Ostatnim krokiem jest przyłożenie karty, telefonu, opaski lub zegarka do czytnika na terminalu.

- To bardzo wygodna opcja dla przedsiębiorcy, ponieważ może on otrzymać raport z płatności na terminalu z wyszczególnieniem napiwków, co pozwala na łatwe rozdzielenie ich wśród pracowników. Konsument natomiast zyskuje możliwość wynagrodzenia np. kelnera w szybki, bezpieczny i preferowany przez siebie sposób – dodaje Robert Andrukiewicz z Fiserv Polska S.A.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.