Nowe przepisy ograniczające jednorazowy plastik w Polsce
Ewa Malicka
Rocket Science
Pływacka 3/2
02-633 Warszawa
ewa.malicka|rocketscience.com.pl| |ewa.malicka|rocketscience.com.pl
781453815
https://www.rocketscience.com.pl/
Oceany to prawdziwe źródło życia. Ich zanieczyszczenie stanowi poważny globalny problem. Odpowiedzialne są one za 80 proc. tlenu, którym oddychamy. Każdego roku miliony ton plastiku trafia do mórz i oceanów. Jedynie połowa z jego światowej produkcji poddana zostaje recyklingowi, jest spalana lub wyrzucana na wysypiska, pozostała część ostatecznie trafia do wody. Wielka Pacyficzna Plama śmieci to największe na świecie, ruchome, wysypisko, które od lat dryfuje po oceanie. Szacuje się, że ma ona powierzchnię 1,6 mln kilometrów kwadratowych i stale przemieszcza się pomiędzy Hawajami a Kalifornią.
Ograniczenia w sprzedaży produktów w plastikowych opakowaniach
24 maja 2023 w Polsce zaczęła obowiązywać unijna dyrektywa Single Use Plastics. W jej następstwie nie można już wprowadzać do obrotu wyrobów z tworzyw sztucznych takich jak: sztućce, talerze, mieszadełka do napojów czy kubki do żywności przeznaczonej bezpośrednio do spożycia. Nowe przepisy wprowadzają opłatę, wliczoną w cenę - maksymalnie 1 zł za produkty jednorazowe wydawane klientom. Obowiązkowe będzie również umieszczanie na nich informacji o szkodliwości plastiku oraz jego wpływie na środowisko.
Z badania EKOBarometr wynika, że Polacy masowo popierają tego typu rozwiązania. Dwóch na trzech konsumentów chciałoby, aby wprowadzić w naszym kraju restrykcje w kwestii sprzedaży owoców i warzyw w plastikowych opakowaniach. To rozsądny wybór. Według badania na temat zanieczyszczenia oceanów, opublikowanego w magazynie Nature, jednorazowe opakowania pochodzące z jedzenia i napojów stanowią największą część plastikowych odpadów, które do niego trafiają. Z kolei naukowcy z Wiednia udowodnili, że większość z nas spożywa wraz z napojami i pożywieniem około 5 gramów plastiku tygodniowo. To mniej więcej tyle ile waży karta kredytowa.
Firmy wspierają batalię o czyste wody
Waterdrop oferuje limitowaną edycję butelki Ocean Bottle, wyprodukowaną z wytrzymałego szkła borokrzemowego, które nie zawiera BPA – polimeru, mającego negatywny wpływ na nasze zdrowie. Jej innowacyjny, zaokrąglony kształt zapewnia lepszy uchwyt, a dodatkowo jest ona odporna na zarysowania. Dostępna będzie również w zestawie z neoprenowym pokrowcem, pozwalającym utrzymać temperaturę napoju przez dłuższy czas. Kupując butelki wielokrotnego użytku, wspieramy idee świata bez plastiku. Waterdrop nawiązał współpracę z organizacją People in Need, w wyniku czego przeznaczy 10 proc. ceny każdej zakupionej butelki na budowy studni, w krajach, w których brakuje czystej, pitnej wody. Marka oferuje mikrodrinki bez dodatku cukru oraz konserwantów.
Waterdrop® to marka, która powstała w 2016 roku w Austrii, obecnie działa w 11 krajach europejskich, USA, Singapurze oraz Australii. Przyświecają jej dwie idee – picia większej ilości wody oraz wyeliminowania plastiku w formie jednorazowych butelek. W ofercie waterdrop® znajdują się smakowe, rozpuszczalne w wodzie kapsułki wzbogacone o witaminy i ekstrakty roślinne oraz akcesoria, takie jak butelki, termokubki i dzbanki filtrujące wodę. Marka dostarcza innowacyjne rozwiązania wspierające dobre samopoczucie konsumentów poprzez oferowanie wysokiej jakości produktów oraz doświadczeń związanych z kwintesencją życia — wodą.
Ekologiczny rozwój
Waterdrop, którego inwestorem oraz ambasadorem jest legendarny tenisista Novak Djoković, łączy rozwój swojej oferty produktowej z dbaniem o środowisko. Marka zapewnia klientom dostęp do ekologicznych produktów, projektowanych przez wybitnych specjalistów. Firma uważa, że warto ograniczyć spożycie cukru oraz ilość plastiku na świecie. Waterdrop stale dostosowuje się do potrzeb rynku, promując zarazem spożywanie odpowiedniej ilości płynów. Niezwykle ważne dla firmy jest pielęgnowanie idei zrównoważonego rozwoju. Stosując ją, marka chce zdobyć pozycję lidera w branży napojów.
https://waterdrop.pl/
https://www.facebook.com/waterdroppolska/
Złodzieje nie mają Świąt
Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Przemysł spożywczy
Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa
Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
Regionalne – Mazowieckie
Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku
Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.