Komunikaty PR

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

2024-04-23  |  16:00
Biuro prasowe

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają dużo bardziej nietypowe obiekty takie silnik do jeepa, ogon lisa, a nawet test na ojcostwo - tak wynika  z raportu Lost&Found Index 2024 firmy Uber. Jak na tle świata wypadają Polacy?

Najczęściej zapominamy ubrań

Pasażerowie na całym świecie mają podobne zachowania. Przedmiotem, który zawsze znajduje się w pierwszej trójce w rankingu rzeczy zagubionych - niezależnie od kraju - jest odzież. Co ciekawe zarówno w Polsce jak i USA układ podium jest dokładnie taki sam, a najczęściej gubione przedmioty to:

  • Odzież (głównie czapki i rękawiczki);
  • Bagaż;  
  • Słuchawki.

Do regularnie zostawianych przez pasażerów rzeczy na całym świecie należą także portfele, biżuteria, telefony, tablety, laptopy, zegarki czy wyroby tytoniowe. 

 

W rankingu Uber są jednak kraje wyjątkowe: 

  • W Pakistanie na podium znalazły się zakupy spożywcze (miejsce 3);
  • Parasole są często zostawiane w Kolumbii (3. miejsce), Portugalii (3. miejsce), Tajwanie (3. miejsce) oraz Litwie (2. miejsce);
  • W Izraelu drugą lokatę okupują książki;
  • W Estonii z kolei na najniższym miejscu podium znalazły się poduszki
  • We Włoszech na trzecim miejscu plasuje sprzęt ochrony osobistej (np. kask).

 

Mistrzowskie pasy oraz gotówka

Kreatywność pasażerów jest jednak nieograniczona i dotyczy wielu dziedzin - szczególnie w USA. W emocjach pasażerom zdarzało się zostawiać lekarstwa, wyniki badań lub testy na COVID, poziom glukozy oraz… ojcostwo. Z Uberem podróżowali także muzycy - gitarzyści, skrzypkowie, perkusiści czy fleciści, którzy zostawili w samochodzie swoje instrumenty, ich części lub pokrowce. 

Prawdziwym hitem był jednak - pas mistrzowski federacji WWE, który zgubiono aż… dwukrotnie. Nie wiemy jednak czy w samochodzie jechał zapominalski zawodnik wrestlingu, czy może fan. 

Wśród nietypowych zagubionych przedmiotów w USA znalazły się także:

  • Tupecik na czoło;
  • Gorący sos i alkomat;
  • Dwa pojemniki z pająkami w środku;
  • Składany wachlarz Beyoncé;
  • Mały rekwizyt szkieletu szczura;
  • Żywy żółw;
  • Silnik do jeepa;
  • Płot ogrodowy.

Nasi rodacy mogą pochwalić się pochwalić nieco mniejszą fantazją, ale przynajmniej jeden przejazd zamówił czarodziej (ewentualnie fan fantastyki), który zostawił na siedzeniu różdżkę. 

 

W Polsce dziwne zapytania o zwrot dotyczyły  m.in. takich przedmiotów jak:

  • Sztuczna szczęka (babci pasażera);
  • Torba piwa;
  • 3000 zł w gotówce;
  • Lupy stomatologiczne;
  • Zabawkowy czarny drewniany miecz;
  • 50 kg ciasta;
  • Judoga;
  • Pionek szachowy kanciasty.

 

Jak zapominają Polacy? Nie w weekendy…

  • Największą skłonność do zapominania mamy pod koniec roku, zwłaszcza w okresie przełomu listopada i grudnia;
  • Kumulacyjny dzień, czyli taki z największą liczbą zgłoszeń przypadł na 12 grudnia;
  • Chociaż intuicja podpowiadałby, że najbardziej zapominalskim okresem powinien być weekend to sobota jest dopiero na 3. miejscu jako dzień, w którym sumarycznie zostawiono najwięcej rzeczy;
  • Środa oraz wtorek to dni, w które kumulacyjnie było najwięcej zgłoszeń dotyczących zgub, a różnica w liczbie wynosi zaledwie 1;
  • Dniami z najmniejszą liczbą zgłoszeń okazały się piątek oraz niedziela;
  • Najwięcej zgub przypada na godziny 16:00 - 19:00;
  • Warszawa okazuje się być nie tylko formalną stolicą Polski, ale także miastem, w którym użytkownicy zostawiają najwięcej rzeczy w taksówkach zostawiając inne daleko w tyle. Będący na drugim miejscu Kraków ma liczbowo cztery razy mniej zgłoszeń. Miejsce 3. przypadło Aglomeracji Śląskiej. 

 

Jak odzyskać zgubiony przedmiot?

Jeśli zdarzyło nam się pozostawić jakiś przedmiot w samochodzie, najprościej jest skontaktować się z kierowcą za pomocą opcji “kontakt” w aplikacji. Jeśli zostawiliśmy telefon, należy zalogować się na konto Uber na komputerze i wykonać wskazane czynności:

  1. Wejdź w zakładkę “Twoje przejazdy” i wybierz przejazd, w trakcie którego zostawiłeś w aucie swoją własność;
  2. Wybierz opcję “Zgubiony przedmiot”;
  3. Przejdź do zakładki “Kontakt z kierowcą w sprawie zagubionego przedmiotu”;
  4. Przewiń stronę na sam dół i wpisz numer kontaktowy, pod którym można się z Tobą skontaktować, a następnie kliknij “Prześlij”;
  5. Odbierz połączenie telefoniczne bezpośrednio od kierowcy;
  6. Potwierdź z kierowcą czas i miejsce odbioru przedmiotu, jeśli ten go wcześniej znalazł.

Zarówno podczas próby kontaktu z kierowcą, jak i w przypadku zostawienia swojego numer, połączenia będą anonimizowane - ani kierowca, ani pasażer nie zobaczą swoich prawdziwych numerów telefonu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.