Komunikaty PR

Odwaga niejedno ma imię

2021-03-25  |  14:10
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Dla 75 proc. Polaków aktem odwagi obywatelskiej jest zostanie dawcą organu. W życiu osobistym 68 proc. wskazuje na odejście od osoby, która stosuje przemoc. Według 61 proc. Polaków największą odwagą jest otwarcie własnego biznesu a 53 proc. wskazuje, że zainwestowanie w niego wszystkich swoich oszczędności – wynika z badania „Polacy o odwadze”, które na zlecenie Grupy ANG SA przeprowadził butik badawczy Maison & Partners.

Odwaga uruchamia gotowość do działania, podjęcia ryzyka nawet wtedy, gdy pojawia się dyskomfort oraz niepewność o to, co przyniesie przyszłość. To bez wątpienia ważny i ciekawy temat, który odnosi się do różnych aspektów codziennego życia, w tym postaw obywatelskich, życia osobistego czy zawodowego. Autorzy badania „Polacy o odwadze” zapytali respondentów, które zachowania są przez nich kojarzone z odwagą. Badanie zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners.

„Spośród podanych w badaniu przykładów za największy akt odwagi respondenci uznali zostanie dawcą organu, na co wskazało aż 75 proc. Polaków. Ponad połowa rodaków jest przekonana, że odwagi wymaga sprzeciwienie się autorytetom w obronie własnych przekonań oraz rezygnacja z pracy ze względu na nieodpowiedzialne działania firmy. Udział w proteście lub demonstracji czy zaprzestanie kupowania produktów firmy działającej nieetycznie nie jest postrzegane przez Polaków jako akt dużej odwagi. W obszarze życia prywatnego największe akty odwagi to te, związane z „wyrwaniem się” z niedobrej, nieszczęśliwej sytuacji. Ponad połowa Polaków ma poczucie, że proaktywne działania na rzecz osiągnięcia szczęścia także wymagają odwagi. Są to na przykład: przeprowadzka do innego kraju ze względu na pracę lub miłość (59 proc.), porzucenie dotychczasowego życia, aby realizować pasję (56 proc.), przeprowadzka do innego miasta ze względu na pracę lub miłość (53 proc.)” – powiedziała autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

„Odwaga w życiu nas – obywateli staje się jedną z kluczowych wartości, bo jest wyrazem myślenia nie tylko o sobie, ale o całym społeczeństwie. Wartością, która bez wątpienia może wyznaczyć nowy kierunek rozwoju firm, a co za tym idzie warunków pracy i życia kolejnych pokoleń. Bez odwagi współpracownicy nie staną w obronie własnego zdania, nie ma przestrzeni na innowacje, wymianę myśli czy szacunek dla różnorodności. Odwaga obywatela – współpracownika, który mówi głośno „nie” firmie, w której nie są przestrzegane prawa człowieka, powiedzenie „nie" przełożonemu, który zachowuje się nieetycznie, czyli bycie w zgodzie ze sobą, niezależnie od konsekwencji, jest wyrazem wielkiej dojrzałości. Tę dojrzałość także powinniśmy mieć w sobie my – konsumenci, buntując się i przestając kupować produkty od firm, które działają nieodpowiedzialnie. To głos, którego firmy nie będą mogły zlekceważyć” – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA.

W obszarze zawodowym największej odwagi w oczach Polaków wymagają: otwarcie własnego biznesu (61 proc.) oraz zmiana branży po wielu latach pracy (60 proc.). Zachowania z obszaru finansów są postrzegane jako wymagające najmniej odwagi ze wszystkich. Za akt dużej odwagi w decyzjach finansowych przez połowę Polaków uznawane jest zainwestowanie wszystkich oszczędności w nowy biznes (53 proc.).

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw wobec zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093.

Dlaczego Grupa ANG zdecydowała się na przyjrzenie się postawom Polaków wobec odwagi? Grupa ANG bez wątpienia należy do firm, które od początku istnienia dowodzą, że odwaga jest w jej DNA. Firma powstała w formule spółdzielni, a obecnie finalizuje proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Jako pierwsza firma z branży finansowej zaczęła komunikować, że nie akceptuje missellingu, czyli sprzedaży klientom usług lub produktów, których nie potrzebują, nie rozumieją, na który ich nie stać lub za niegodziwą cenę.

Grupa ANG od lat też angażuje się w pracę nad budowaniem zaufania społecznego do branży finansowej, edukację i przedsiębiorczość. Jako jedyna z branży finansowej posiada prestiżowy certyfikat B Corp, który jest potwierdzeniem spełnienia rygorystycznych norm społecznych i środowiskowych. W Grupie ANG 2021 rok został ogłoszony rokiem odważnego życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.