Komunikaty PR

Odwaga niejedno ma imię

2021-03-25  |  14:10
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Dla 75 proc. Polaków aktem odwagi obywatelskiej jest zostanie dawcą organu. W życiu osobistym 68 proc. wskazuje na odejście od osoby, która stosuje przemoc. Według 61 proc. Polaków największą odwagą jest otwarcie własnego biznesu a 53 proc. wskazuje, że zainwestowanie w niego wszystkich swoich oszczędności – wynika z badania „Polacy o odwadze”, które na zlecenie Grupy ANG SA przeprowadził butik badawczy Maison & Partners.

Odwaga uruchamia gotowość do działania, podjęcia ryzyka nawet wtedy, gdy pojawia się dyskomfort oraz niepewność o to, co przyniesie przyszłość. To bez wątpienia ważny i ciekawy temat, który odnosi się do różnych aspektów codziennego życia, w tym postaw obywatelskich, życia osobistego czy zawodowego. Autorzy badania „Polacy o odwadze” zapytali respondentów, które zachowania są przez nich kojarzone z odwagą. Badanie zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners.

„Spośród podanych w badaniu przykładów za największy akt odwagi respondenci uznali zostanie dawcą organu, na co wskazało aż 75 proc. Polaków. Ponad połowa rodaków jest przekonana, że odwagi wymaga sprzeciwienie się autorytetom w obronie własnych przekonań oraz rezygnacja z pracy ze względu na nieodpowiedzialne działania firmy. Udział w proteście lub demonstracji czy zaprzestanie kupowania produktów firmy działającej nieetycznie nie jest postrzegane przez Polaków jako akt dużej odwagi. W obszarze życia prywatnego największe akty odwagi to te, związane z „wyrwaniem się” z niedobrej, nieszczęśliwej sytuacji. Ponad połowa Polaków ma poczucie, że proaktywne działania na rzecz osiągnięcia szczęścia także wymagają odwagi. Są to na przykład: przeprowadzka do innego kraju ze względu na pracę lub miłość (59 proc.), porzucenie dotychczasowego życia, aby realizować pasję (56 proc.), przeprowadzka do innego miasta ze względu na pracę lub miłość (53 proc.)” – powiedziała autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

„Odwaga w życiu nas – obywateli staje się jedną z kluczowych wartości, bo jest wyrazem myślenia nie tylko o sobie, ale o całym społeczeństwie. Wartością, która bez wątpienia może wyznaczyć nowy kierunek rozwoju firm, a co za tym idzie warunków pracy i życia kolejnych pokoleń. Bez odwagi współpracownicy nie staną w obronie własnego zdania, nie ma przestrzeni na innowacje, wymianę myśli czy szacunek dla różnorodności. Odwaga obywatela – współpracownika, który mówi głośno „nie” firmie, w której nie są przestrzegane prawa człowieka, powiedzenie „nie" przełożonemu, który zachowuje się nieetycznie, czyli bycie w zgodzie ze sobą, niezależnie od konsekwencji, jest wyrazem wielkiej dojrzałości. Tę dojrzałość także powinniśmy mieć w sobie my – konsumenci, buntując się i przestając kupować produkty od firm, które działają nieodpowiedzialnie. To głos, którego firmy nie będą mogły zlekceważyć” – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA.

W obszarze zawodowym największej odwagi w oczach Polaków wymagają: otwarcie własnego biznesu (61 proc.) oraz zmiana branży po wielu latach pracy (60 proc.). Zachowania z obszaru finansów są postrzegane jako wymagające najmniej odwagi ze wszystkich. Za akt dużej odwagi w decyzjach finansowych przez połowę Polaków uznawane jest zainwestowanie wszystkich oszczędności w nowy biznes (53 proc.).

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw wobec zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093.

Dlaczego Grupa ANG zdecydowała się na przyjrzenie się postawom Polaków wobec odwagi? Grupa ANG bez wątpienia należy do firm, które od początku istnienia dowodzą, że odwaga jest w jej DNA. Firma powstała w formule spółdzielni, a obecnie finalizuje proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Jako pierwsza firma z branży finansowej zaczęła komunikować, że nie akceptuje missellingu, czyli sprzedaży klientom usług lub produktów, których nie potrzebują, nie rozumieją, na który ich nie stać lub za niegodziwą cenę.

Grupa ANG od lat też angażuje się w pracę nad budowaniem zaufania społecznego do branży finansowej, edukację i przedsiębiorczość. Jako jedyna z branży finansowej posiada prestiżowy certyfikat B Corp, który jest potwierdzeniem spełnienia rygorystycznych norm społecznych i środowiskowych. W Grupie ANG 2021 rok został ogłoszony rokiem odważnego życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić

65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.

Transport

Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów

Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.

Polityka

M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne

Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.