Komunikaty PR

Odwaga niejedno ma imię

2021-03-25  |  14:10
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Dla 75 proc. Polaków aktem odwagi obywatelskiej jest zostanie dawcą organu. W życiu osobistym 68 proc. wskazuje na odejście od osoby, która stosuje przemoc. Według 61 proc. Polaków największą odwagą jest otwarcie własnego biznesu a 53 proc. wskazuje, że zainwestowanie w niego wszystkich swoich oszczędności – wynika z badania „Polacy o odwadze”, które na zlecenie Grupy ANG SA przeprowadził butik badawczy Maison & Partners.

Odwaga uruchamia gotowość do działania, podjęcia ryzyka nawet wtedy, gdy pojawia się dyskomfort oraz niepewność o to, co przyniesie przyszłość. To bez wątpienia ważny i ciekawy temat, który odnosi się do różnych aspektów codziennego życia, w tym postaw obywatelskich, życia osobistego czy zawodowego. Autorzy badania „Polacy o odwadze” zapytali respondentów, które zachowania są przez nich kojarzone z odwagą. Badanie zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners.

„Spośród podanych w badaniu przykładów za największy akt odwagi respondenci uznali zostanie dawcą organu, na co wskazało aż 75 proc. Polaków. Ponad połowa rodaków jest przekonana, że odwagi wymaga sprzeciwienie się autorytetom w obronie własnych przekonań oraz rezygnacja z pracy ze względu na nieodpowiedzialne działania firmy. Udział w proteście lub demonstracji czy zaprzestanie kupowania produktów firmy działającej nieetycznie nie jest postrzegane przez Polaków jako akt dużej odwagi. W obszarze życia prywatnego największe akty odwagi to te, związane z „wyrwaniem się” z niedobrej, nieszczęśliwej sytuacji. Ponad połowa Polaków ma poczucie, że proaktywne działania na rzecz osiągnięcia szczęścia także wymagają odwagi. Są to na przykład: przeprowadzka do innego kraju ze względu na pracę lub miłość (59 proc.), porzucenie dotychczasowego życia, aby realizować pasję (56 proc.), przeprowadzka do innego miasta ze względu na pracę lub miłość (53 proc.)” – powiedziała autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

„Odwaga w życiu nas – obywateli staje się jedną z kluczowych wartości, bo jest wyrazem myślenia nie tylko o sobie, ale o całym społeczeństwie. Wartością, która bez wątpienia może wyznaczyć nowy kierunek rozwoju firm, a co za tym idzie warunków pracy i życia kolejnych pokoleń. Bez odwagi współpracownicy nie staną w obronie własnego zdania, nie ma przestrzeni na innowacje, wymianę myśli czy szacunek dla różnorodności. Odwaga obywatela – współpracownika, który mówi głośno „nie” firmie, w której nie są przestrzegane prawa człowieka, powiedzenie „nie" przełożonemu, który zachowuje się nieetycznie, czyli bycie w zgodzie ze sobą, niezależnie od konsekwencji, jest wyrazem wielkiej dojrzałości. Tę dojrzałość także powinniśmy mieć w sobie my – konsumenci, buntując się i przestając kupować produkty od firm, które działają nieodpowiedzialnie. To głos, którego firmy nie będą mogły zlekceważyć” – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA.

W obszarze zawodowym największej odwagi w oczach Polaków wymagają: otwarcie własnego biznesu (61 proc.) oraz zmiana branży po wielu latach pracy (60 proc.). Zachowania z obszaru finansów są postrzegane jako wymagające najmniej odwagi ze wszystkich. Za akt dużej odwagi w decyzjach finansowych przez połowę Polaków uznawane jest zainwestowanie wszystkich oszczędności w nowy biznes (53 proc.).

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane w pierwszym kwartale 2021 roku na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw wobec zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093.

Dlaczego Grupa ANG zdecydowała się na przyjrzenie się postawom Polaków wobec odwagi? Grupa ANG bez wątpienia należy do firm, które od początku istnienia dowodzą, że odwaga jest w jej DNA. Firma powstała w formule spółdzielni, a obecnie finalizuje proces przekształcenia w spółkę pracowniczą. Jako pierwsza firma z branży finansowej zaczęła komunikować, że nie akceptuje missellingu, czyli sprzedaży klientom usług lub produktów, których nie potrzebują, nie rozumieją, na który ich nie stać lub za niegodziwą cenę.

Grupa ANG od lat też angażuje się w pracę nad budowaniem zaufania społecznego do branży finansowej, edukację i przedsiębiorczość. Jako jedyna z branży finansowej posiada prestiżowy certyfikat B Corp, który jest potwierdzeniem spełnienia rygorystycznych norm społecznych i środowiskowych. W Grupie ANG 2021 rok został ogłoszony rokiem odważnego życia.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów Biuro prasowe
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy
Konsument Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!
2025-04-21 | 23:50

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Jakie akcje promocyjne skutecznie angażują konsumentów i zwiększają sprzedaż? Które nagrody są najbardziej pożądane i wpływają na efekt? Aż 80% Polaków
Konsument Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?
2025-03-19 | 23:00

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Tiramisu, comfort food i szczęście na zamówienie. Jak jedzenie poprawia nastrój w Międzynarodowy Dzień Szczęścia. Szczęście ma wiele smaków, ale jeden

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.