Komunikaty PR

Odważnym się nie jest, odważnym się bywa

2021-04-13  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Blisko 60 proc. Polaków uważa, że odwaga nie jest cechą charakteru, ale zachowaniem w konkretnej sytuacji – wynika z badania „Polacy o odwadze”. W jakich sytuacjach Polacy czują się odważni? Co motywuje do bycia odważnym, a co przed nią powstrzymuje?

Odwaga postrzegana jest przez Polaków jako ważny aspekt życia – jest potrzebna i użyteczna. Ułatwia osiąganie sukcesów i może przyczyniać się do większego poczucia szczęścia.

„Z jednej strony Polacy uważają, że w dzisiejszych czasach odwaga jest szczególnie ważna. Chcieliby czuć się odważni, by móc w pełni wykorzystać szanse i możliwości, które im się nadarzają i osiągnąć w życiu więcej. Nie chcą żałować straconych okazji, uważają też, że aby osiągnąć sukces należy być odważnym. Z drugiej, mają poczucie, że odwaga jest raczej rzadko spotykana niż bardzo powszechna” – mówi autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

Odwaga – motywatory i demotywatory

Największymi barierami w byciu odważnym, które wskazali respondenci biorący udział w badaniu „Polacy o odwadze” są lęk przed niepowodzeniem oraz obawa utraty stabilizacji. Do odwagi motywuje Polaków przede wszystkim chęć ochrony najbliższych. Istotną motywacją do zachowania, które rozumiane jest jako akt odwagi, jest również chęć postępowania zgodnie z własnym sumieniem. Ważne jest także udowadnianie samemu sobie własnej sprawczości oraz chęć pomocy innym osobom. Co drugi Polak wskazuje, że czuje się odważny w obszarze relacji rodzinnych. Na przeciwległym biegunie znajdują się zaś finanse – tu odważnych bądź zdecydowanie odważnych jest jedynie ponad 30 proc. badanych.

 „Pandemia była i jest swoistym sprawdzianem odwagi – zarówno w odniesieniu do kwestii prywatnych, zawodowych, jak i sprawdzianem odwagi cywilnej. Można wręcz powiedzieć, że dzisiejsza sytuacja, nie tylko w związku z pandemią, wymusza na nas zachowania, które świadczą o męstwie, stawaniu w obronie własnych przekonań. Odwaga jest wręcz konieczna, abyśmy my – począwszy od jednostki przez społeczeństwo po biznes – mieli szansę rozwijać się i starać czynić ten świat i nasze życie lepszymi. Niemniej w tej całej polemice na temat odwagi nie można zapomnieć, że nie istnieje ona bez lęku. Dlatego szczególnie ważną dziś rolą firm i ich liderów jest wsparcie swoich zespołów w tzw. oswajaniu pandemicznej rzeczywistości, by pomóc współpracownikom zniwelować obawy o przyszłość, dać im poczucie bezpieczeństwa poprzez stworzenie przewidywalnego środowiska pracy i „wyposażyć” ich w motywatory do odważnych decyzji. Odwagą firm jest zatem wzięcie odpowiedzialności nie tylko za dziś, ale przede wszystkim za przyszłe losy współpracowników" – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA. 

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw i zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093. Realizacja - pierwszy kwartał 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Grupa ANG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo Biuro prasowe
2025-05-28 | 09:00

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Z okazji Międzynarodowego Dnia Burgera, przypadającego na 28 maja, Glovo podsumowuje kulinarne wybory Polaków. W 2024 roku zamówili oni ponad 30% więcej burgerów niż rok
Konsument Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle
2025-05-22 | 22:00

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Już 23 maja na ekrany powraca kultowa opowieść o przyjaźni z hawajskim klimatem – Lilo i Stich. Wraz z premierą filmu, Glovo zachęca użytkowników do
Konsument Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
2025-04-29 | 06:00

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów

Problem z odróżnieniem piw alkoholowych i bezalkoholowych, potrzeba wyraźnego zróżnicowania opakowań dla obu wariantów oraz całkowity zakaz reklamy

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.