Komunikaty PR

Odważnym się nie jest, odważnym się bywa

2021-04-13  |  15:30
Biuro prasowe
Kontakt
Edyta Miszczuk
Grupa ANG

Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
edyta.miszczuk|grupaang.pl| |edyta.miszczuk|grupaang.pl
660128428
grupaang.pl

Blisko 60 proc. Polaków uważa, że odwaga nie jest cechą charakteru, ale zachowaniem w konkretnej sytuacji – wynika z badania „Polacy o odwadze”. W jakich sytuacjach Polacy czują się odważni? Co motywuje do bycia odważnym, a co przed nią powstrzymuje?

Odwaga postrzegana jest przez Polaków jako ważny aspekt życia – jest potrzebna i użyteczna. Ułatwia osiąganie sukcesów i może przyczyniać się do większego poczucia szczęścia.

„Z jednej strony Polacy uważają, że w dzisiejszych czasach odwaga jest szczególnie ważna. Chcieliby czuć się odważni, by móc w pełni wykorzystać szanse i możliwości, które im się nadarzają i osiągnąć w życiu więcej. Nie chcą żałować straconych okazji, uważają też, że aby osiągnąć sukces należy być odważnym. Z drugiej, mają poczucie, że odwaga jest raczej rzadko spotykana niż bardzo powszechna” – mówi autorka badania, prof. dr hab. Dominika Maison z Uniwersytetu Warszawskiego.

Odwaga – motywatory i demotywatory

Największymi barierami w byciu odważnym, które wskazali respondenci biorący udział w badaniu „Polacy o odwadze” są lęk przed niepowodzeniem oraz obawa utraty stabilizacji. Do odwagi motywuje Polaków przede wszystkim chęć ochrony najbliższych. Istotną motywacją do zachowania, które rozumiane jest jako akt odwagi, jest również chęć postępowania zgodnie z własnym sumieniem. Ważne jest także udowadnianie samemu sobie własnej sprawczości oraz chęć pomocy innym osobom. Co drugi Polak wskazuje, że czuje się odważny w obszarze relacji rodzinnych. Na przeciwległym biegunie znajdują się zaś finanse – tu odważnych bądź zdecydowanie odważnych jest jedynie ponad 30 proc. badanych.

 „Pandemia była i jest swoistym sprawdzianem odwagi – zarówno w odniesieniu do kwestii prywatnych, zawodowych, jak i sprawdzianem odwagi cywilnej. Można wręcz powiedzieć, że dzisiejsza sytuacja, nie tylko w związku z pandemią, wymusza na nas zachowania, które świadczą o męstwie, stawaniu w obronie własnych przekonań. Odwaga jest wręcz konieczna, abyśmy my – począwszy od jednostki przez społeczeństwo po biznes – mieli szansę rozwijać się i starać czynić ten świat i nasze życie lepszymi. Niemniej w tej całej polemice na temat odwagi nie można zapomnieć, że nie istnieje ona bez lęku. Dlatego szczególnie ważną dziś rolą firm i ich liderów jest wsparcie swoich zespołów w tzw. oswajaniu pandemicznej rzeczywistości, by pomóc współpracownikom zniwelować obawy o przyszłość, dać im poczucie bezpieczeństwa poprzez stworzenie przewidywalnego środowiska pracy i „wyposażyć” ich w motywatory do odważnych decyzji. Odwagą firm jest zatem wzięcie odpowiedzialności nie tylko za dziś, ale przede wszystkim za przyszłe losy współpracowników" – powiedział Artur Nowak-Gocławski, prezes Grupy ANG SA. 

„Polacy o odwadze” – informacje o badaniu

Badanie „Polacy o odwadze” zostało zrealizowane na zlecenie Grupy ANG SA przez butik badawczy Maison & Partners. Jego celem było zrozumienie postaw i zachowań Polaków związanych z odwagą. Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI na panelu badawczym Ariadna, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie losowo-kwotowej (reprezentatywność ze względu na: płeć, wiek, wielkość miejscowości zamieszkania) dorosłych Polaków, N=1093. Realizacja - pierwszy kwartał 2021 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze? Biuro prasowe
2024-04-23 | 16:00

Od sztucznej szczęki po 3000 zł w gotówce czyli co zostawiamy w Uberze?

Podróżując taksówkami pasażerowie najczęściej gubią rzeczy codziennego użytku takie jak ubrania, elektronikę czy biżuterię. Zdarza się jednak, że w samochodzie zostają
Konsument Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych
2024-04-23 | 14:00

Ponad 66% młodych Polaków korzysta z programów lojalnościowych

Generacja Z jako pokolenie tzw. cyfrowych tubylców sprawnie porusza się pomiędzy platformami e-commerce i aplikacjami mobilnymi, poszukując najbardziej korzystnych możliwości
Konsument Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach
2024-04-22 | 12:01

Jakim typem kierowcy jesteś? Dowiedz się jak jeździmy po polskich drogach

Na drogach spotykamy całą gamę kierowców z różnymi stylami i podejściami do prowadzenia pojazdów. Każdy z nich ma swoje unikalne cechy i nawyki za kierownicą,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.