Oferteo.pl rozpoczyna rebranding
Oferteo SA – właściciel wiodącej internetowej platformy dla usług Oferteo.pl, w grudniu ubiegłego roku rozpoczął zmianę identyfikacji wizualnej swojej marki. W następstwie tego powstało nowe logo, które symbolizuje ideę działalności Oferteo polegającą na łączeniu ze sobą̨ interesów dwóch podmiotów: zleceniodawców oraz wykonawców usług. Wprowadzona zmiana nawiązuje również do obecnych atrybutów samej platformy: pomocna, przydatna, szybka i łatwa w obsłudze, które zostały wyróżnione przez respondentów w ankiecie Oferteo.
Oferteo.pl jest wiodącą internetową platformą dla szerokiego spektrum usług i zdecydowanym liderem w swojej kategorii. Platforma działa w modelu reverse marketplace, gdzie zleceniodawca określa potrzebę, a wykonawcy składają swoje oferty. Dzięki temu, jedno zlecenie umożliwia otrzymanie wielu natychmiastowych, dostosowanych ofert, które może wybrać zleceniodawca.
Po 13 latach funkcjonowania znaku firmowego Oferteo, w grudniu 2021 zaprezentowano nowe logo oraz odświeżono interfejs platformy.
- Zmiany identyfikacji wizualnej naszej platformy są naturalną konsekwencją rozwoju i dojrzałości Oferteo, które może się już pochwalić 10 milionami nawiązanych kontaktów pomiędzy zlecającymi a wykonawcami. Rozpoczęliśmy intensywne działania, których celem jest wzrost rozpoznawalności marki, co za tym idzie dotarcie do jeszcze większej liczby potencjalnych użytkowników – mówi Karol Grygiel, członek zarządu odpowiedzialny za dział marketingu Oferteo.
Stworzenie nowej identyfikacji marki powierzone zostało agencji mohi.to, która specjalizuje się w kompleksowej realizacji systemów identyfikacji wizualnej i materiałów okołomarkowych i od ponad 12 lat pomaga polskim i zagranicznym markom poruszać się w świecie online i offline.
Proces projektowy poprzedzony został dogłębną analizą marki. Na podstawie zebranej wiedzy powstała nowa propozycja znaku, która rozwija koncept oraz ideę łączenia ze sobą̨ dwóch podmiotów. W typografię nowego logo wkomponowane zostały profile symbolizujące dwie strony użytkowników serwisu. Dwie kolorowe linie podkreślają znajdujące się w nazwie „o” i tworzą z nimi symboliczne sylwetki ludzkie; pomarańczowa – reprezentuje osobę̨ poszukującą i niebieska – uosabia wykonawcę̨. Cały znak bazuje na prostej, geometrycznej typografii, podkreślającej profesjonalizm. Zastosowane rozwiązania zbliżają̨ nowy znak do charakterystycznych cech marki, które zostały zauważone przez użytkowników platformy.
- Kolejnym obszarem w naszych działaniach marketingowych, któremu chcemy poświęcić uwagę, jest komunikacja i zarządzanie marką. W grudniu 2021 nawiązaliśmy współpracę z Karoliną Leguła-Leszczyńską, która mając bogate doświadczenie agencyjne zdobyte w domu mediowym Universal McCann oraz jako niezależny konsultant specjalizujący się w strategiach marketingowych, komunikacyjnych, mediowych i transformacji cyfrowej, odpowiedzialna będzie za budowanie wizerunku i reputacji naszej marki – dopowiada Karol Grygiel.
Wynikiem rozpoczętej współpracy jest opracowanie kompleksowej strategii pozycjonowania marki. W ramach pierwszych działań związanych z tym procesem w grudniu 2021 Oferteo przeprowadziło wśród użytkowników platformy ankietę dotyczącą atrybutów marki.
- W oparciu o jej wyniki zidentyfikowaliśmy m.in. kluczowe atrybuty, wśród których wyróżnione zostały: marka pomocna, przydatna, szybka, łatwa w obsłudze, wskazane przez ponad 50% respondentów. Niemal równie wysoko oceniony został atrybut „wspiera rozwój biznesu”, co jest dla nas równie ważne, gdyż jest wyrazem zaufania do naszej platformy. Daje nam to solidne podstawy komunikacyjne, które pomogą nam w realizacji wspomnianych wyżej celów – podsumowuje Karolina Leguła-Leszczyńska.
***
O spółce
Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace wPolsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą 10 mln zlecających i wykonawców. W ostatnim roku obrotowym obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Burgerowy fenomen nie zwalnia – ponad 30% wzrostu zamówień burgerów w aplikacji Glovo

Aloha w dostawie! Lilo i Stich wracają – a z nimi na fali poké bowle

Polacy mylą piwo alkoholowe i bezalkoholowe - połowa z nich chce zakazu reklamy dla obu wariantów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.