Oscary designu przyznane narzędziom - Red Dot Design Award
Wzornictwo to nie tylko meble, elektronika i sprzęt AGD. „Oscarem designu” zostały wyróżnione także narzędzia
Pojęcie designu często kojarzy się z modą, samochodami, meblami czy elektroniką użytkową. Wzornictwo jest jednak coraz bardziej istotne także w mniej oczywistych dziedzinach takich jak np.: przybory biurowe, sprzęt kempingowy czy ten należący do wyposażenia salonów urody. Innym przykładem mogą być narzędzia, które wraz z innymi produktami dla profesjonalistów, są oceniane w prestiżowym konkursie Red Dot.
Red Dot Design Award, nazywana też „Oscarem designu”, to jedna z największych i najbardziej renomowanych nagród dotyczących wzornictwa. Przyznawana jest w Niemczech, a jej historia sięga połowy ubiegłego wieku. Firmy z całego świata konkurują ze sobą w 51 kategoriach, po to, by potwierdzić, że ich produkty cechują się wyjątkowej jakości designem. Nad przebiegiem konkursu czuwa międzynarodowe jury, a projekty oceniane są w kategoriach takich jak np. samochody i motocykle, biżuteria, technologia komunikacyjna lub narzędzia.
W tym roku wśród laureatów znalazły się dwa produkty firmy Würth, od dziesięcioleci zaopatrującej fachowców na całym świecie w niezbędny sprzęt. Pierwszy z docenionych przedmiotów to wkrętak z magazynkiem do mechaniki precyzyjnej, który jury określiło jako wyróżniający się dobrą funkcjonalnością oraz dużą łatwością obsługi. W narzędziu znajduje się dwanaście podwójnych grotów 4 mm, wykorzystywanych przez fachowców związanych z elektroniką i mechaniką precyzyjną. Wymienne groty umiejscowione są w uchwycie, co ułatwia szybki wybór odpowiedniego, w zależności od potrzeb.
Wśród nagrodzonych są także zestawy bitów, które wyróżniono jako udane rozwinięcie rodziny produktów i rezultat przemyślanego procesu projektowego. Wymienne paski bitów w zestawie mogą być pobierane do miejsca zastosowania lub użyte do indywidualnego skonfigurowania pudełka. Wyraźne oznaczenia poszczególnych elementów ułatwiają korzystanie z produktu. Odporne na uderzenia pudełko, w którym mieszczą się bity, wykonane jest z tworzywa sztucznego i posiada zacisk na pasek.
– Nagroda Red Dot przyznawana jest projektom wyróżniającym się pod względem wzornictwa. Chodzi tu jednak nie tylko o ich estetykę, ale i o funkcjonalność. Ta druga cecha jest szczególnie ważna dla profesjonalistów, których interesuje przede wszystkim to, jak dany wyrób sprawdza się w praktyce. Jest to i dla nas bardzo istotne, dlatego cieszymy się, że nasze produkty zostały docenione przez międzynarodową kapitułę – mówi Jacek Wójcik, Product Manager Würth Polska.
To nie pierwsze nagrody Red Dot dla produktów Würth. Wcześniej uhonorowane zostały m.in. pistolet do piany 1-składnikowej Purlogic ® Premiumpress (nagroda w 2017 r.) czy pokrętło pyłoszczelne z linii Zebra (2015 r.).
O Würth Polska
Würth Polska jest liderem w technice zamocowań i dystrybucji produktów dla profesjonalistów, obecnym na polskim rynku już 32 lata. To nowoczesna firma i wiarygodny, stabilny pracodawca, który zatrudnia ponad 750 pracowników, z czego ponad 500 w Dziale Sprzedaży podzielonym na 7 obszarów – Auto, Cargo (w tym Agro), Drewno, Budownictwo, Metal, Instalacje i Budownictwo Inwestycje. Würth Polska posiada 42 sklepy stacjonarne oraz rozbudowany sklep internetowy, który zapewnia możliwość zakupów 24h na dobę bez wychodzenia z domu. Centrala firmy i nowoczesne centrum logistyczne znajdują się w Warszawie. Koncern prowadzi sprzedaż wyłącznie firmom i osobom prowadzącym działalność gospodarczą. Więcej informacji o Würth Polska pod linkiem.
O grupie Würth
Grupa Würth została założona w 1945 r. w Niemczech. Obecnie składa się z ponad 400 samodzielnych firm, rozmieszczonych w ponad 80 krajach na wszystkich kontynentach. Zatrudnia ponad 83 tys. osób, z czego ponad 33 tys. to przedstawiciele handlowi. Würth to również ponad 3,7 mln klientów. Zgodnie z rocznym sprawozdaniem finansowym, w 2021 r. Grupa Würth osiągnęła łączną sprzedaż na poziomie 17,1 mld EUR.

Akcje promocyjne oraz nagrody, które zdobywają klienta i napędzają sprzedaż. Jak zdobyć serca konsumentów? Najnowszy raport!

Międzynarodowy Dzień Szczęścia i tiramisu – przypadek czy przeznaczenie?

Złodzieje nie mają Świąt
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.