Komunikaty PR

Oto 3 najważniejsze trendy, które będą kształtować reklamę cyfrową w 2023 roku

2022-12-15  |  01:00
Biuro prasowe

Podczas niedawnego wydarzenia Virtual Programmatic Day, zorganizowanego przez Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe, eksperci omówili 2022 rok w dziedzinie reklam programatycznych i wskazali główne wyzwania oraz trendy, jakie czekają branżę w nadchodzącym roku. Zdaniem uczestników debaty IAB, w tym Marii Ramiro z Huawei, sektor reklamy cyfrowej przechodzi obecnie ogromne zmiany: od wycofania plików cookie stron trzecich w niektórych przeglądarkach, po zmiany w zachowaniach konsumentów. Dlatego reklamodawcy są zmuszeni do przyjęcia elastycznego podejścia, aby dotrzeć, zaangażować i utrzymać odbiorców.

Sprzedaż usług i produktów online oznacza konkurowanie nie tylko z innymi markami na rynkach lokalnych, ale także na arenie międzynarodowej, co ma wpływ na koszt pozyskania użytkownika. Tendencja do korzystania z wielu urządzeń oraz kanałów prowadzi do wzrostu wskaźnika rezygnacji i utrudnia retencję użytkowników. Dlatego w 2023 roku kluczowa będzie umiejętność utrzymania ich poprzez głębokie interakcje z wieloma punktami styku na wszystkich inteligentnych urządzeniach i w usługach lokalizacyjnych.

#1 Łapanie mikromomentów na wielu urządzeniach

Rok 2022 był dla branży rollercoasterem. Zaczęło się optymistycznie, gdy miejsca pracy zostały ponownie otwarte, a reklamodawcy skupili się na ponownym dotarciu do konsumentów w biurach. Bardzo szybko stało się jednak jasne, że praca hybrydowa pozostanie z nami i zamiast powracać do korzystania z jednego lub dwóch urządzeń, konsumenci będą używać wielu urządzeń, w wielu miejscach.

– Użytkownicy są teraz rozproszeni nie tylko na różnych urządzeniach, ale także w wielu kanałach. Współczynnik rezygnacji konsumentów z jednej platformy jest zbyt wysoki i wiemy, że są oni bardziej skłonni do zakupu produktu, jeśli zetknęli się z przekazem w wielu kanałach. W Huawei dostosowaliśmy naszą ofertę tak, aby zawierała spersonalizowane reklamy nie tylko na laptopach i tabletach, ale także na smartfonach, urządzeniach audio oraz w kanałach informacyjnych, na stronach Asystenta lub Wyszukiwarki Huawei. Dzięki temu reklamodawcy mogą docierać do użytkowników w mikromomentach i wzmacniać ich zaangażowanie – powiedziała Maria Ramiro, WEU Head of Huawei Ads Business Development.

#2 Personalizowane i innowacyjne reklamy

Paneliści IAB przyznali, że wyzwania związane ze „środowiskami bez plików cookie” i obecny klimat gospodarczy spowodowały niepewność wśród reklamodawców. Jednak w ciągu ostatniego roku pojawił się większy nacisk na pomiary i metryki – trend ten będzie także widoczny w 2023 roku. Przyszłością dla marek są trafne, kontekstowe reklamy, które automatycznie będą bardziej spersonalizowane. Jeden z członków panelu zwrócił uwagę, że ze względu na zmiany gospodarcze i technologiczne marki mają coraz większy apetyt na bardziej holistyczne podejście.

Przykładem tego jest platforma Huawei Ads, która opiera się na danych zarówno zewnętrznych, jak i własnych, które obsługują 3 rodzaje reklamy (AppGallery, reklamy displayowe i reklamy w Wyszukiwarce Petal). W ciągu ostatnich dwóch lat Huawei dziewięciokrotnie zwiększył liczbę reklamodawców, z którymi współpracuje, dzięki zdolności platformy do dostarczania innowacyjnych reklam.

 Użytkownicy potrzebują nowych doświadczeń na urządzeniach, z których korzystają na co dzień. Możemy zaoferować im funkcję rozpoznawania obrazu, która umożliwia wyszukiwanie artykułów i zakup w czasie rzeczywistym; wykorzystujemy rzeczywistość rozszerzoną i wirtualną wraz ze sprzętem Internetu Rzeczy do opracowywania nowych sposobów wyświetlania reklam, a nawet zapewniamy rozpoznawanie głosu i inteligentne tłumaczenia, aby poprawić doświadczenia związane z zakupami online – dodała Maria Ramiro.

#3 Zrównoważony rozwój napędzi zmiany

Zrównoważony rozwój pojawił się jako jeden z priorytetów w ankiecie IAB przeprowadzonej po sesji panelowej wśród członków organizacji. Na pytanie: „jaki będzie główny priorytet dla branży programmatic w 2023 roku” 29% ankietowanych wybrało opcję „rozwiązania dla plików cookie innych firm”, 20% postawiło na „nowe kanały” 20%, a „zrównoważony rozwój” wskazało 13% głosujących.

Huawei wierzy, że technologia może przyczynić się do stworzenia lepszego, bardziej zrównoważonego świata. Czekają nas zmiany w technologiach takich jak header bidding, który zmniejsza opóźnienia i poprawia wydajność platform, stron internetowych i aplikacji. 5G poprawi również wymianę danych i ograniczy opóźnienia. Wkrótce 5G stanie się niezbędnym elementem zrównoważonego rozwoju dla każdej cyfrowej platformy reklamowej.

Innowacyjna platforma Huawei Ads

Huawei postrzega powyższe wyzwania jako szansę na rozwój i wdrażanie innowacji. Firma jest obecna w ponad 170 krajach i dysponuje skutecznymi sposobami dotarcia do użytkowników, zwłaszcza w Europie. W nadchodzącym roku Huawei Ads zapewni ogromną wydajność i obniży koszty zakupu mediów dla partnerów reklamowych, ponieważ jest w stanie agregować dane z całego ruchu na swoich urządzeniach. W dodatku, korzystając z rozległego ekosystemu stojącego za platformą Huawei Ads i pakietów wsparcia udostępnianych przez Huawei, reklamodawcy zmniejszają utratę użytkowników o 10%.

Takie podejście sprawia, że w 2023 roku Huawei Ads będzie partnerem dla reklamodawców i marek, którzy chcą dotrzeć do masowego odbiorcy na dowolnym urządzeniu, zapewniając najbardziej trafne i spersonalizowane reklamy.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Konsument Złodzieje nie mają Świąt Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Złodzieje nie mają Świąt

Przerwa świąteczna i noworoczna zbliża się wielkimi krokami. Jak informuje policja, to właśnie m.in. w tym okresie częściej dochodzi do kradzieży z włamaniem w domach
Konsument Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie
2024-12-17 | 08:00

Święta jakby luksusowe – co 4. Polak zadłuża się na Boże Narodzenie

Aż 1/4 Polaków zadłuża się na organizację świąt Bożego Narodzenia, aby były wystawne, z czego 6 proc. zrobiło to wielokrotnie. Najczęściej konsumenci sięgają po pomoc rodziny,
Konsument Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili
2024-12-11 | 11:00

Polacy coraz hojniejsi wobec swoich pupili

Dwóch na trzech opiekunów zwierząt planuje kupić swoim pupilom świąteczne prezenty, a aż jedna trzecia z nich rozważa w tym roku zakup specjalnego kalendarza adwentowego.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Przemysł spożywczy

Rośnie konkurencja ze strony ukraińskich producentów żywności na unijnym rynku. To wyzwanie dla polskiego rolnictwa

Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo musi postawić bardziej na jakość i innowacje, a nie na niską cenę produktów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

Regionalne – Mazowieckie

Większe bezpieczeństwo przechowywanych w magazynach dzieł sztuki. Muzeum Narodowe w Warszawie przeniesie je do nowego budynku

Kupiony ze wsparciem Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego budynek przy ulicy Puławskiej będzie służył Muzeum Narodowemu w Warszawie jako magazyn wielkogabarytowych dzieł sztuki. To tu jeszcze w tym roku mają trafić zbiory z magazynu w Tarczynie, który według opinii NIK nie spełnia niezbędnych norm technicznych. W ciągu dwóch–trzech lat w nowym budynku powstanie także przestrzeń wystawiennicza dla kolekcji mebli i wzornictwa należących do MNW.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.